2 818 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
CD-väggar, vart får man tag i dem?
Hejsan allihopa.
Har en fråga som jag aldrig fått ett svar på eller snarare svar som inte lett någonvart.
Jag är ute efter en cd-vägg som rymmer en hel cd skiva med plastomslag. Dom som jag sett ute i affärer rymmer bara cdskivan för det mesta.
Har ni någon länk till någon sida eller tips där jag kan hitta det jag söker efter. Sista utvägen blir att fixa det själv men vill helst kunna köpa detta.
MVH / Zirgo
Har en fråga som jag aldrig fått ett svar på eller snarare svar som inte lett någonvart.
Jag är ute efter en cd-vägg som rymmer en hel cd skiva med plastomslag. Dom som jag sett ute i affärer rymmer bara cdskivan för det mesta.
Har ni någon länk till någon sida eller tips där jag kan hitta det jag söker efter. Sista utvägen blir att fixa det själv men vill helst kunna köpa detta.
MVH / Zirgo
Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
????? Du får nog förklara lite mer vad du menar... eller så har jag för små händer för att fatta! 
Ok,, hmm,, det finns cd lagrings lösningar som består av ett gäng platfickor som sitter ihop i ett rutmönster som man kan sätta upp på väggen precis samma som en tavla Se denna länk för att få en uppfattning om hur jag menar,,, denna rymmer dock bara cdskivorna och inte fordralen,
http://www.kjelloco.se/content/temp...x?item=19524&path=9220000,9230000,9240000
http://www.kjelloco.se/content/temp...x?item=19524&path=9220000,9230000,9240000
Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
Då förstår jag!!!
Hmmm... du skulle kunna fästa fodralen med dubbelhäftande tejp. För att spara väggen kanske på en tunn, målad träskiva. Skivan skulle kunna vara lite mindre än antalet skivor blir på höjden och bredden. Då ser man inte skivan så väl och får istället en känsla av att fodralen "hänger" utanför väggen. Troligtvis får du inte bort fodralen utan att de går sönder men tomma CD-fodral är inte så dyra...
Det var bara en första tanke som slog mig, kanske inte vad du tänkt dig.
Hmmm... du skulle kunna fästa fodralen med dubbelhäftande tejp. För att spara väggen kanske på en tunn, målad träskiva. Skivan skulle kunna vara lite mindre än antalet skivor blir på höjden och bredden. Då ser man inte skivan så väl och får istället en känsla av att fodralen "hänger" utanför väggen. Troligtvis får du inte bort fodralen utan att de går sönder men tomma CD-fodral är inte så dyra...
Det var bara en första tanke som slog mig, kanske inte vad du tänkt dig.
nykomlingen - tyvärr,, varit där och spanat med,, inga sådana tillbehör. Jag frågade kjell o company vad dom trodde, och dom sa att de tidigare haft modeller av cdväggar som kunde hålla fodralet med men att det var mer populärt för några år sedan än just nu då... så kanske kan gå att hitta om någon skulle råka sälja sin,,,
Klicka här för att svara