Håhåjaja - har nu sett (efetr websurfance!) att det finns varianter som startar på ca en femtusen( Ikea) upp till åtta och tillockmed tolvtusen. Nej, inget är testat ännu, jag grunnar ivrigt på att ta underredet och mellanmadrassen ifrån Ikea och toppmadrassen ifårn Tempur :D man kan nog faktiskt 'plocka' ihop ifrån olika tillverkare om man är lite omsigochkringsig!
Stjärnbädden, Kinnabädden etc är exempel på bäddar som kostar inte alls i hästväg etc....apropos hästväg så såg jag vad Hästens runda kontinentalsäng kostade JISSES! En tredjedels husrenovering°!!!!
 
Snigel skrev:
Det handlar ju inte om att vara snobbig....vem mer ser sängen än de som sover i den?
Visst. Säkert. Många som köpt Hästens är helt enkelt tvungna att ha det där blårutiga överkastet.
Bara för att det är så snyggt.... ;)
Eller så är det för att snobba lite.
Vi kan nog alla vara överens om att den lilla lappen det står Hästens på är ganska dyr.

Tempur är lite intressant. Jag har ett par kompisar som släpar med sig sina madrasser när de åker på semester. De säger att de är lika vanebildande som narkotika....


 
Jag ger mig inte.......vem mer än du själv ser sängen du sover i? Har ni en massa folk springande i ert sovrum som beundrar er säng? Om man har gäster uppehåller man sig ju i alla rum utom sovrummet och möjligen garderoben.....vi bryr oss inte ens om att ha överkast eftersom ingen ser vårt sovrum (utom möjligen vid en rundtur för helt nya besökare som inte hälsat på förut...)

Tror mest att de som köper Hästens tror att den är så himla bra bara för att den är dyrast! Ibland stämmer ju den teorin, men inte alltid.
 
Det man kan konstatera ær att de som har køpt en hæsten sæng har gått på en nit. Undrar vad påslaget ær på varje sæng. Køp en sæng på IKEA och sov bættre och skønare...
 
Tänkvärt ordspråk:
Det billigaste är aldrig det bästa. Det dyraste är sällan det bästa.... ;D
 
Prova, prova, prova är mitt råd. Vi köpte Wonderland continental tillslut. Är mycket nöjda, tycker fortfarande (mer än 3 år senare) att vi har supersköna sängar. Sambons armar domnar inte länge, som de gjorde i den gamla sängen från IKEA.
 
All diskussion om sängar, status, snobbar osv. är helt utanför sunda förnuftets ramar. Man bör ju fråga sig i stället vad man gör när man ger 200000 eller 300 000 för bilar som man använder kanske bara par tre timmar varje dag ( i bästa fall). Ni sover ju för f... 8 timmar i er säng varje dag och jag tycker inte alls att 25000 eller mer för en dubbelsäng är mycket. Det är ju löjligt. ???
 
Sömntuta :P
Jag sover aldrig mer än knappt 6 timmar, och då har jag verkligen dragit mig.
Men det är klart - jag får ju verklig kvalitetssömn i min billiga skitsäng, så jag behöver ju inte så mycket då... ;D
 
Det är ju skillnad på att sova gott och vakna med ryggont än att sova gott och vakna tillfredsställd. Klart att man kan sova på ett liggunderlag men hur mjuk och rörlig känner man sig på morgonen?

Jag väntar på vår fina kontinentalsäng med skulderzonspocket....jag kommer att studsa upp ur sängen till skillnad mot nu när jag stapplar upp med ryggont.
 
Snigel skrev:
Det är ju skillnad på att sova gott och vakna med ryggont än att sova gott och vakna tillfredsställd.
Är man tillfredställd har man inte sovit i sängen... ;)
 
General Failure skrev:
Är man tillfredställd har man inte sovit i sängen...   ;)
Mao kan ju till och med köksgolvet duga som säng...... ;D
 
Snuskhumrar! Såntdär får man väl sköta på köksbordet! ;)
 
Vi har ett par Wonderland Vip, vi provade först ett antal i butiken, ja man sover ju inga 6 h men man får ju ett liten hum iallfall när man ligger en stund. Och givetvis var de dyraste skönast....men smaken är som baken.
Vore bättre med blindtest där.

Vill man ha en billig men dyr så köper man på Ikea och sen köper man tyg som de säljer på Hästensbutikerna och gör egna överdrag....
 
Gummigum skrev:
Vattensäng i all ära men att kunna bära upp två ton så måste det reglas på ett speciellt sätt och jag vill ICKE ha vattensäng på en ovanvåning, så där föll den platt.
Sängen väger ca 600kg fördelat på 4 kvadratmeter. Det är ungefär samma vikt som 8 personer runt ett bord. Det klarar varje golv lätt...
 
Oj! Är det verkligen mindre än en halv kubik vatten i en vattensäng?
Men försent vi har köpt en Kinna-bädd.....
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.