12 072 läst ·
29 svar
12k läst
29 svar
"Princessan på ärten"-sängar?
Håhåjaja - har nu sett (efetr websurfance!) att det finns varianter som startar på ca en femtusen( Ikea) upp till åtta och tillockmed tolvtusen. Nej, inget är testat ännu, jag grunnar ivrigt på att ta underredet och mellanmadrassen ifrån Ikea och toppmadrassen ifårn Tempur
man kan nog faktiskt 'plocka' ihop ifrån olika tillverkare om man är lite omsigochkringsig!
Stjärnbädden, Kinnabädden etc är exempel på bäddar som kostar inte alls i hästväg etc....apropos hästväg så såg jag vad Hästens runda kontinentalsäng kostade JISSES! En tredjedels husrenovering°!!!!
Stjärnbädden, Kinnabädden etc är exempel på bäddar som kostar inte alls i hästväg etc....apropos hästväg så såg jag vad Hästens runda kontinentalsäng kostade JISSES! En tredjedels husrenovering°!!!!
Visst. Säkert. Många som köpt Hästens är helt enkelt tvungna att ha det där blårutiga överkastet.Snigel skrev:
Bara för att det är så snyggt....
Eller så är det för att snobba lite.
Vi kan nog alla vara överens om att den lilla lappen det står Hästens på är ganska dyr.
Tempur är lite intressant. Jag har ett par kompisar som släpar med sig sina madrasser när de åker på semester. De säger att de är lika vanebildande som narkotika....
Jag ger mig inte.......vem mer än du själv ser sängen du sover i? Har ni en massa folk springande i ert sovrum som beundrar er säng? Om man har gäster uppehåller man sig ju i alla rum utom sovrummet och möjligen garderoben.....vi bryr oss inte ens om att ha överkast eftersom ingen ser vårt sovrum (utom möjligen vid en rundtur för helt nya besökare som inte hälsat på förut...)
Tror mest att de som köper Hästens tror att den är så himla bra bara för att den är dyrast! Ibland stämmer ju den teorin, men inte alltid.
Tror mest att de som köper Hästens tror att den är så himla bra bara för att den är dyrast! Ibland stämmer ju den teorin, men inte alltid.
Prova, prova, prova är mitt råd. Vi köpte Wonderland continental tillslut. Är mycket nöjda, tycker fortfarande (mer än 3 år senare) att vi har supersköna sängar. Sambons armar domnar inte länge, som de gjorde i den gamla sängen från IKEA.
All diskussion om sängar, status, snobbar osv. är helt utanför sunda förnuftets ramar. Man bör ju fråga sig i stället vad man gör när man ger 200000 eller 300 000 för bilar som man använder kanske bara par tre timmar varje dag ( i bästa fall). Ni sover ju för f... 8 timmar i er säng varje dag och jag tycker inte alls att 25000 eller mer för en dubbelsäng är mycket. Det är ju löjligt. ???
Det är ju skillnad på att sova gott och vakna med ryggont än att sova gott och vakna tillfredsställd. Klart att man kan sova på ett liggunderlag men hur mjuk och rörlig känner man sig på morgonen?
Jag väntar på vår fina kontinentalsäng med skulderzonspocket....jag kommer att studsa upp ur sängen till skillnad mot nu när jag stapplar upp med ryggont.
Jag väntar på vår fina kontinentalsäng med skulderzonspocket....jag kommer att studsa upp ur sängen till skillnad mot nu när jag stapplar upp med ryggont.
Vi har ett par Wonderland Vip, vi provade först ett antal i butiken, ja man sover ju inga 6 h men man får ju ett liten hum iallfall när man ligger en stund. Och givetvis var de dyraste skönast....men smaken är som baken.
Vore bättre med blindtest där.
Vill man ha en billig men dyr så köper man på Ikea och sen köper man tyg som de säljer på Hästensbutikerna och gör egna överdrag....
Vore bättre med blindtest där.
Vill man ha en billig men dyr så köper man på Ikea och sen köper man tyg som de säljer på Hästensbutikerna och gör egna överdrag....
Sängen väger ca 600kg fördelat på 4 kvadratmeter. Det är ungefär samma vikt som 8 personer runt ett bord. Det klarar varje golv lätt...Gummigum skrev:
Klicka här för att svara