B
byggimpert: [citat] 16mm är lite av en "snik"variant ;), de flesta massiva luckor både till kök och badrum är åtminstone 19 mm. så det borde gå utmärkt åtminstone vad gäller tjockleken :) //Christina.
5 svar · 5,9k läst
N
Norpan: Tror att Mio har en....
1 svar · 1,9k läst
FlitigaLisa
FlitigaLisa: Sökte på Gulasidorna och fann detta: F O V Fabrics AB - Borås Tel. 033-20 63 00 Norrby Långg. 45, Box 165, 50308 BORÅS Väver, färgar, bereder och belägger funktionstextilier. Etablerade sedan 1962. Kan det vara något, man kan ju alltid ringa och fråga!
6 svar · 14,3k läst
Immobil
Immobil: [citat] 8) Stilrent och snyggt!! Nu behöver du bara måla pallen också. ;D
14 svar · 5,2k läst
B
byggimpert: Länken funkar inte. Verkar behövas "login" för att se din ritning, har du inga bilder istället, de säger ju mer än tus...... osv ;) //Christina.
0 svar · 4,0k läst
M
Mia_D: Vi har en lumi med 3 dörrar (3 meter bred tot) i vår nybyggda hall och den är underbar!! Den "sväljer" hur mkt som helst och med 4 ungar måste man kunna få undan kläder, skor, väskor och allt annat bråte man inte vill se. Faktum är att vi är så förtjusta i skjutdörrsgarderoben att vi precis tagit hem en ny (dock med 4 dörrar med en tot-bredd om 3,60) till vårt nya hus som vi
7 svar · 7,1k läst
M
Magnus_Nordmark: Man tackar, där finns ju massa bra lösningar! :)
4 svar · 2,3k läst
dadid
dadid: Ett någorlunda permanent segeltak över en altan bör vara sytt för ändamålet. Dvs utan insydd vingprofil. Ett bra exempel på fungerande och välsytt segeltak finner man på Båtellet i Marstrand. [bild] /Dadid
23 svar · 9,8k läst
C
Crille: Beställde lamellgardiner till 6 st fönster 224cm x 105 cm. Pris 13000:- monterade & klara. Tvättbara och flyttad åt sidan vi fönsterputsning. Dyrt, men värt priset.
3 svar · 3,8k läst
Immobil
Immobil: Kontakta en lokal snickerifirma. ;)
1 svar · 5,2k läst
FlitigaLisa
FlitigaLisa: Fick idag Vi i villa, i den är det en familj som gjort skjutgarderober under sitt snedtak. Inte en klädkammare men du kanske får mer ideér när du kan se andras lösningar! PS Vi i villa delas ut till alla som bor i villa, har du ingen själv kanske någon du känner får tidningen!
9 svar · 14,7k läst
C
camli: Tack för tipset om matt-temas katalog! Där fanns en rund matta som såg helt klart intressant ut. :) Har kikat runt lite på heltäckningsmattevarianten och fått fram följande: Heltäckningsmattor finns i massor av olika utföranden och kostar från ca 150 kr/kvm upp till hur mycket som helst. Oftast ligger mattorna på 4 eller 5 meters bredd och man måste då köpa "hela" bredden. Alltså
15 svar · 7,9k läst
K
kjell: När ytmaterialet på gamla köksväggen revs uppenbarade sig en äkta tegelvägg som vi tänker behålla. Den är dock väldigt "smutsig" av kalkputsen som satt utanpå. Någon som vet något bra sätt att rengöra den så att den återfår tegelfärgen?
0 svar · 3,4k läst
D
Dicken: Kan du inte testa med en häftapparat.... ;D
7 svar · 8,1k läst
C
Chief_Ryback: håller solklart med jureit!
2 svar · 2,7k läst
L
Linjo: Om man vill vara lite fiffig och inte göra en permanent lösning kan ett alternativ vara att sätta upp en gardinstång längs den vägg där det tänks vara fondvägg, på denna hänger man sedan en "gardin" :) Inga problem att sy upp och det är vansinnigt lätt att byta ut motivet vartefter tiden går. Dessutom hjälper tyget till att dämpa ljudnivån lite i rummet. ;D En annan fördel är
9 svar · 6,0k läst
D
Dicken: Bauhaus har några olika varianter. 8)
6 svar · 3,1k läst
Jesca_j
Jesca_j: [citat] Förlåt att jag inte har svarat, men jag måste ha missat denna tråden... Vi brukar låna av en kompis som jobbar som lokalvårdare, men de finns att hyra på olika uthyrningsfirmor. Men du har förmodligen redan lyckats få tag i en maskin hoppas jag! :)
5 svar · 13,4k läst
A
Andy_Pandy: Hej Norpan, det är inga problem att montera spottar i Smålandsvillan. Är precis på väg att göra det men tänkte hålla mig till kanterna på huset för annars måste du lyfta bort spånskivorna på vinden. I övrigt så är det "bara" att montera spottar och värmeskydd till varje spotlight. Det blir lite bök med isoleringen men skär man ut snyggt så kan man lägga tillbaka utan att
2 svar · 3,9k läst
P
pleximaster: Här är en kul länkar med orginal elsaker! http://home.swipnet.se/elsamling/ http://www.elmuseum.se/ plexi
11 svar · 7,5k läst
S
Snigel: Jag hittade ett par fina sängkappor på www.ellos.se, men de var 45 cm och jag behöver 50, så jag ska sy. Vad jag efterlyser däremot är ett mönster....någon som har det? www.moltex.se har också fina grejor...lite dyrare men mycket bättre kvailté!
57 svar · 21,4k läst
Linska
Linska: [citat] http://www.ikea.se/webapp/wcs/stores/servlet/CategoryDisplay?catalogId=10101&storeId=2&categoryId=10339&langId=-11&parentCats=10119*10339&chapterId=13821&cattype=sub
9 svar · 2,8k läst
B
byggimpert: "Stordal" (alu/frostat glas) kostar 4200:- för 200x236cm. och 5500:- för 300x236cm. //Christina.
8 svar · 4,8k läst
T
tjockisbulle: Olja bör man om man vill behålla "trä" utseendet på möblerna. Köpte "fin olja" ibörjan för att olja in våra teak möbler, dock insåg vi efter att ha köpt en dunk träolja på ÖB till våran trall att resultatet blir desamma om man oljar in möblerna med den oljan. Så nu kör vi den oljan, betydligt billigare än annan olja. tror det var 5L för 89:- eller så. En blomspruta är att
4 svar · 14,9k läst
C
Ceja: ;D Och enkelt att ändra den dagen då / om du tröttnar!
5 svar · 3,5k läst
N
Norpan: Ikea ;)
3 svar · 2,3k läst
N
3 svar · 2,3k läst
T
tomasaiq: [citat] Detta verkar lovande - tack! Bra pris och troligen vad jag är ute efter.
24 svar · 7,5k läst
P
pleximaster: Allmogefunkis! ;D ;D ;D Vilket fantastiskt roligt uttryck! Det går väl bra ihop med andra stilar som nu under 2000-talet växer fram i det gamla svenska folkhemmen… Betong-Rococo Brutal-Barock IKEA-Renässans :) plexi
37 svar · 3,4k läst
A
abel48: Har just köpt mig ett nytt soffbord. Det är lutat, och ytan känns som att det lätt blir märken och smuts på. Så jag undrar nu om det går att lacka med trälack över för att få en mer slitstark yta. MVH Abders
0 svar · 2,3k läst
P
Princess: På mässan i helgen så var det uppmålat guldfärg från Alcro. Tycker det är jättefint. Skulle också vilja ha det i sovrummet ,i så fall som en fondvägg och kombinera med vitt,tror det blir fräschast. Det dem hade gjort på mässan var att även måla hyllor som var på guldväggen i guldfärg också. Då såg det ut som hyllorna "växte" ut ur väggen om du förstår vad jag menar.
1 svar · 8,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.