P
para: Hämtade mina dörrar i helgen. Köpte den billigaste modellen som fanns (2x90cm =180cm komplett för 1700:-) och tycker dem är helt ok för det priset. Dock var alla hjulen av plast och i ovankant såg det horizontella rullstödet lite billigt ut. Två tjocka gummiringar som var påträdda på två plastpinnar. Rullade jättebra nu när dom är nya men sen? Det synliga såg dock bra ut, alltså
8 svar · 6,2k läst
R
Rypos: Gör själv med ett GDS-kit från http://www.garderobspecialisten.com/gds/
3 svar · 6,5k läst
C
co: Och vi har köpt pippistolarna till våra tjejer - fast det var ett par år sedan förståss! Undras vilken stol man ska välja till lillgrabben? Han gillar spöket Laban men det tycks inte finnas...
0 svar · 1,2k läst
H
Hushypokondrikern: Ja, du har nog rätt. Jag glömde dock att sätta ut ytterväggarna. Uppåt lika med norr. Den Norra och östra väggen är ytterväggar delvis mot jord. Man bör väl ha mat förrådet mot yttervägg, för kylans skull - eller? Vad tror ni om storlekar på de olika rummen?
2 svar · 2,8k läst
Jante
Jante: [citat] Hmmm, inte samma problem men en tanke bara. Vill ha en LCD som kommer ut ovanför en garderob och fälls ner automatiskt... Eftersom mitt hjärta klappar lite extra för mekanik så tänkta jag göra det här själv och vill bara dela tanken med er om balansvikter :o Vill du hänga i en plasma som väger 75 kilo i en lyft så använd ett par trissor, vajer och  motvikter.... I princip
11 svar · 3,9k läst
A
AAA: Råglas är råfult. Tycker jag. Berit
19 svar · 15,0k läst
E
Ellinors: Jag skulle säga, ljusgrått,lljusbblått kakel golv, vita väggar och skåp, lite röda detaljer (typ handdukar liten matta spegel ram mm. Snyggt!
2 svar · 3,5k läst
C
cosse: ...eller dioder?
5 svar · 2,7k läst
A
AndersG: Visst. Det är ju en av fördelarna med att köpa lokalt... Man kan skära öronen av försäljaren om det visar sig vara skräp ;)
6 svar · 5,0k läst
Betina
Betina: Hur många spots valde ni från början?
1 svar · 1,7k läst
P
Princess: Hur har ni gjort med färgsättning utav era hus (invändigt) ? Har ni anlitat någon "färgexpert" eller funderat ut detta själva? Vi har ett två planshus och jag funderar på följande färger: I hallen en Latte färg denna går uppför trappen till övervåningen också. Här har vi öppen planlösning med vardagsrum + Kök , sedan även "masterbedroom". Kök + vardagsrum tänkte jag mig i
0 svar · 2,3k läst
G
Gummigum: Vi har inga problem med fläckar på golvet alls med ljuset .....vill slå ett slag igen för våra metalhalogener - dem vi har i uterummet är alltså fullfärgshalogen, infällda i taket och har effekten 70 watt och ger 6600 lumen! Kräm och krut m a o! Pixel Plus medium. Kodnummer 4269 flodbelysning 4268 spotbelysning. www.iguzzini.com Bara å välja.....
12 svar · 3,8k läst
C
Ceja: Rusta hade lampor för upphängning i förra veckan när jag var där. Jag kikade inte så noga på dem då men de kanske har en bilder uppe på nätet?
1 svar · 2,9k läst
Sweli
Sweli: Jag vet inte om det är så lämplig med alt 1 i ett badrum, med tanke på fukt. Om man bygger ett fast tak behöver du inte lämna någon glipa. Du bara sänker taket. Det är svårt att avgöra vilket skulle vara snyggast av de andra alternativen, det beror på badrumsinredningen och stil.
1 svar · 3,4k läst
M
MC: SvensktTenn kan fixa. Men det kostar en slant...
8 svar · 3,9k läst
O
OLHA: Hej, Har inte lagt upp bilden på trappan på nätet och har tyvärr ingen webb att göra det på. Men jag kan maila den till Dig om Du är intresserad. Byggt en trappa som går från källaren till övervåning samt två "broar" över vardagsrummet. Rostfritt, svartlack och ek. Många tycker det är kanonsnyggt men var något dyrt. Sålde huset för ett par dagar sen med utflyttning i april och
40 svar · 11,7k läst
D
dwedin: Tack för det svaret, det var glädjande... :)
2 svar · 4,2k läst
B
byggherreNR1: Får ta en bild ikväll då ;) Är bara så himla dålig på det här med att lägga in bilder men nån gång måste vara första. Vi flyttar inte bordet, det får stå där det står. Dock var vi 4 som flyttade in det. Som tassar har det heltäckningsmatta ;D
18 svar · 8,3k läst
V
vonSassen: :)  Jag gjorde också ett barskåp i vardagsrummet av en igensatt dörr, men glömde att göra ett hål i väggen så att jag kunde ta en drink inifrån badrummet oxå!   :-[ http://www.mypix.se/VisaAlbum.asp?AlbumID=JQPNEOPPC [bild] Helena med Sverige Stugan
3 svar · 9,7k läst
O
OLHA: Glömde en sak.... Den tar plats.... Den är helt omöjlig att få upp saker i. Vi hissade upp sängar, etc.... Den är brutalt snygg!!! Nog enda skälet till att välja en spiraltrappa och om man har platsbrist.
3 svar · 3,7k läst
O
OLHA: Nej, inga glasblock! Fräs ut en skåra i golv, vägg och tak. Dölj en aluminiumlist i skåran och sätt dit härdat glas! Kanonsnyggt!
2 svar · 5,4k läst
EB
EB: Jag har hjälpt till att sätta upp en lågprispanel av masonit i ett kök. Vi köpte också lister och satte upptill, nertill och som fältindelare. Sen målade vi allting utan att slipa. Det gick bra, färgen sitter kvar ännu, och det har gått några år. Vi målade väggarna också, rätt på tapeterna. Skåpen slipades först och målades sen i samma färg som panelen. Det blev
16 svar · 7,1k läst
T
Thor-Sten: Om missfärgningarna är vita borde det vara kalkavlagringar eller kanske salter. Dessa borde kunna lösas upp med en blandning av vatten och bikarbonat, men kolla först att stenen inte etsas (och förstörs) av blandningen! Ett annat gammalt knep för att få bort vattenringar är att polera med ytterst fin aska. Egentligen är det avsett för möbler, men jag tror nog att det kan vara värt
2 svar · 3,9k läst
FlitigaLisa
FlitigaLisa: Självklart vill vi se det!! :D
22 svar · 12,5k läst
C
cirkel: på nätet finns att lada ner för att pröva i 30 dagar 3d studio max kul program
4 svar · 11,0k läst
Fasting65
Fasting65: En ektrappa är ungefär dubbelt så dyr som en furutrapp. Materialkostnaden är avsevärt högre och maskinerna slits mer vid bearbetning då ek är hårdare.
3 svar · 1,5k läst
K
kluddaren: Hej!! Martin Timell har gjort en variant som blev väldigt fin! Ritning finns på äntligen hemmas hemsida.....
3 svar · 16,0k läst
P
Pärlugglan: Är i planerna på att bygga ett LB-hus pärlugglan. Har tänkt öppna upp lite mer in till det ena sovrummet på NB. Tänkt använda det spm liten TV hörna/ alt barnen kan ha lite leksaker där då de är för små att leka själv på övervåningen. Någon som har öppnat upp? Hur mkt? Hur blev resultatet?
0 svar · 1,8k läst
Immobil
Immobil: [citat] ::) Kan bero på att de flesta är här, kanske? ??? ;D
3 svar · 5,7k läst
H
hanna78: Jag har ett vitlaserat vitrinskåp i gammeldagsstil till salu. Du kanske vill köpa det? ;)
5 svar · 14,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.