2 808 läst ·
9 svar
3k läst
9 svar
Tips kring möblering!
jag har sett en del snygga lösningar där man byggt in datorn i skåp och liknande möbler med dörrar att bara stänga när man inte vill ha den framme längre,,, men eftersom ni inte ville ha många möbler i lägenheten så är det ju ett annat problem.
Ett alternativ, eftersom nu datorer är så fula generellt sätt, är att anlita någon att färga och liva upp den lite,, färglägga datorchassit i en passande färg för att den mer ska smälta in bland möblerna.
Ett alternativ, eftersom nu datorer är så fula generellt sätt, är att anlita någon att färga och liva upp den lite,, färglägga datorchassit i en passande färg för att den mer ska smälta in bland möblerna.
Det är väl bildskärmskabeln som sätter första gränsen. Vet inte vad gränsen är och den beror mycket på kabelns kvalité och vad det finns för andra apparater som stör signalen. Mer än ett par meter ska man nog undvika.blofeldt skrev:
Det finns dock "extenders" att köpa som gör att man kan ha åtminstone 75 m mellan dator och skärm. Extendern består av två burkar, en i varje ände, som man kopplar ihop med vanlig nätverkskabel. Skulle tippa att en sådan här lösning går loss på en tusenlapp eller två.
Jag skulle satsat på extenders, man borde klara sig i en lägenhet, det blir antagligen inte jättelånga sträckor att dra. Jag kikade lite på http://www.direktronik.se det finns lite olika lösningar för runt 5 kkr-6 kkr beroende på vilken man valde, 300 meter var någon variant.
/ama
*EDIT* Direktlänk till ett exempel:
http://www.direktronik.se/index.asp?sida=http://www.direktronik.se/prod/prod27.ASP
/ama
*EDIT* Direktlänk till ett exempel:
http://www.direktronik.se/index.asp?sida=http://www.direktronik.se/prod/prod27.ASP
Jo, men med datorn i en garderob+platt bildskärm i vardagsrummet och bra ställe att gömma tangentbord och mus på blir det betydligt diskretare än med dator+CRT-skärm+tangentbord+mus i vardagsrummet.kaa skrev:
/ama
Klicka här för att svara