Vill bara skryta lite om mitt hemma bygge 
Byggd på eget virke (ek), storleken på borden är 430 *110 plus två iläggs skivor på 50 cm st.
Inte så speciellt med dessa mått men tjockleken på skivan är 13 cm och beslagen är i syrafastrostfritt. När vi bar in bordet vägde det runt 250kg.
Enda problemet med bordet är att virket enbart torkat i 3 år så vi har fått dra ihop skivorna nu i efterhand.
Inte helt fel bord och enligt hållfasthetsberäkningar håller det för runt 10 ton.
Byggd på eget virke (ek), storleken på borden är 430 *110 plus två iläggs skivor på 50 cm st.
Inte så speciellt med dessa mått men tjockleken på skivan är 13 cm och beslagen är i syrafastrostfritt. När vi bar in bordet vägde det runt 250kg.
Enda problemet med bordet är att virket enbart torkat i 3 år så vi har fått dra ihop skivorna nu i efterhand.
Inte helt fel bord och enligt hållfasthetsberäkningar håller det för runt 10 ton.
Medlem
· Västra Götaland
· 780 inlägg
Ja det var mycket prat (skryt) o lite bilder här... 
Får ta en bild ikväll då 
Är bara så himla dålig på det här med att lägga in bilder men nån gång måste vara första.
Vi flyttar inte bordet, det får stå där det står. Dock var vi 4 som flyttade in det. Som tassar har det heltäckningsmatta ;D
Är bara så himla dålig på det här med att lägga in bilder men nån gång måste vara första.
Vi flyttar inte bordet, det får stå där det står. Dock var vi 4 som flyttade in det. Som tassar har det heltäckningsmatta ;D
Klicka här för att svara