2 784 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Hjälp mig att inreda...
Vi vill göra om källardelen i vårt suterräng radhus.
Vi behöver;
Bastu ("Värmeskåp"), Dusch, Omklädning / relax
Förvaring (nästan inga garderober i resten av huset)
Hobby-yta (snickra, löda och sy).
Nått utrymme bör gå att använda som gästrum
Så här ser det ut nu:
Svart = bärande vägg (betong). Innertak = Lätt betong

Så här ligger planen just nu:

Synpunkter, förslag eller inspiration mottages tacksamt
//Johan
Vi behöver;
Bastu ("Värmeskåp"), Dusch, Omklädning / relax
Förvaring (nästan inga garderober i resten av huset)
Hobby-yta (snickra, löda och sy).
Nått utrymme bör gå att använda som gästrum
Så här ser det ut nu:
Svart = bärande vägg (betong). Innertak = Lätt betong

Så här ligger planen just nu:

Synpunkter, förslag eller inspiration mottages tacksamt
//Johan
En synpunkt jag har är placering av matförrådet, att man måste gå genom hela källaren för att komma åt maten.
Jag skulle placera verkstan och hobby där du har förrådet och matförrådet, för att ha de mera lättåtkomliga.
Jag skulle placera verkstan och hobby där du har förrådet och matförrådet, för att ha de mera lättåtkomliga.
Ja, du har nog rätt.
Jag glömde dock att sätta ut ytterväggarna.
Uppåt lika med norr.
Den Norra och östra väggen är ytterväggar delvis mot jord. Man bör väl ha mat förrådet mot yttervägg, för kylans skull - eller?
Vad tror ni om storlekar på de olika rummen?
Jag glömde dock att sätta ut ytterväggarna.
Uppåt lika med norr.
Den Norra och östra väggen är ytterväggar delvis mot jord. Man bör väl ha mat förrådet mot yttervägg, för kylans skull - eller?
Vad tror ni om storlekar på de olika rummen?
Klicka här för att svara