A
andy72: Det finns flera trådar som tar upp ditt ämmne. Vad jag förstår så hammnar man mellan 150 - 300 000 beroende på vad man väljer för material.
1 svar · 1,6k läst
L
lillfia82: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Hantverkare;action=display;num=1106302468;start=0]Hustillverkare[/link] av Marlene Eskilsson.
0 svar · 1,8k läst
S
Stockis: Jovisst vet man vart de tagit vägen. Du hittar de förra LB-Hussäljarna på Myresjöhus kontor ::)
9 svar · 715 läst
A
andy72: Kul att se att bygget går framåt. Vi funderar på att bygga ett kattugglan och vill göra liknande ändringar i badrummet som ni har gjort, vad kostade den ändringen?
1 svar · 2,2k läst
I
Inger: Vi har ett Lodur och har tagit bort väggen mellan vardagsrummet och sovrummet så nu har vi ett vardagsrum på 36 kvm i vinkel. Både köket och vardagsrummet vetter åt söder så huset är väldigt ljust. Badrum, arbetsrum/sovrum och tvättstuga ligger åt baksidan (norrsidan). Nackdelar med Mimer skulle kunna vara att köket och vardagsrummet inte ligger på samma sida, man får alltså
3 svar · 2,3k läst
I
Inger: Vi har satt in centraldammsugare i vårt Lodur, men det gjordes innan skarvarna mellan husdelarna sattes igen och tapeterna sattes upp, så det var ju ganska enkelt (säger jag som inte utförde installationen ;) ). Själva dammsugarenheten har vi i en av kattvindarna på övervåningen.
1 svar · 769 läst
I
Inger: Jag tycker att det låter realistiskt. Vårt bygge gick på ca 3 miljoner. Då har vi förutom själva huset betalat 1,1 miljon för tomten, 100 000 för garage, 500 000 för alla markarbeten före husleverans (inkl. el- och VA-anslutning, exkl. trädgårdsanläggning), drygt 200 000 för inredning av övervåningen, nästan 60 000 för braskaminen plus en del annat smått och gott som tex
10 svar · 8,6k läst
B
Blomma3: Vi är oxå på gång att bygga ett Tyr-hus. Leverand dec -05. Finns det någon som har bilder på ett Tyr, som ni vill visa? Det är svårt att få känslan för huset när man bara sett det på ritning. Tack på förhand! :D
2 svar · 714 läst
A
Anna2005: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Hantverkare;action=display;num=1106302397;start=0]Hustillverkare[/link] av Marlene Eskilsson.
0 svar · 2,1k läst
C
cissi31: Hej igen! Tack för era svar. Vi betalar 2,7 miljoner för huset (exkl. tomt). Då är det med alla tillval, såsom bastu, braskamin, rostfria vitvaror, högre takhöjd osv. Huset är nästan 180 m2, så det motsvarar ett m2-pris på ca 15000 kronor. Familjen Nacka
4 svar · 2,4k läst
T
therese___: Tack så jättemycket Prinsessan, för er finfina hemsida. Kul att ni delar med er!
4 svar · 1,6k läst
N
Nacka: 1 710 000 totalentr. i Stockholm (exkl markarbeten). Man kan välja till kamin.
1 svar · 1,7k läst
K
karin23: Hej hej! Såg att det var 2 månader sen du skrev, men måste fråga om ni har kommit något längre med Smygehamn? Vi har träffat en säljare idag och ska förmodligen bygga ett sådant!!! ::) Karin ;D
1 svar · 1,1k läst
M
Maria_W: 1,175,000 kr låter lite för billigt i mina öron. Vårat Lärkan gick på 1,670,000 kr inkl.tomt,grund och carport och då gjorde vi nästan allting sjäv. ???
1 svar · 2,6k läst
P
Piggen: Vad kan man förvänta sig av Götenehus vid en s.k. totalentreprenad vad gäller löpande bygginformation, kvalitet på underentreprenörer, egenkontroll mm? Är dom seriösa eller förekommer det mycket slarv/fusk? Någon med erfarenheter/ tips? SS
0 svar · 3,1k läst
M
mazda2: peddap, Utan att peka ut vilken säljare jag pratar om så kan jag säga att det inte är den du har kontakt med. Mvh
4 svar · 1,9k läst
K
Krister_L: Vi beställde vårt Nygårds med isolerad övervåning och allt byggmaterial - i och med det så är väl förutsättningarna ganska så annorlunda för oss. Jag och min far började i mitten av november med byggandet och räknar med att vara klara i början av mars. Det som vi båda noterat är att allting löper mycket smidigt. Även de hantverkare vi haft för att dra el och bygga bastun har
4 svar · 2,8k läst
M
mattiasR: Hej! Har nyligen byggt älvsbyhus och har kombinerat värmepump med pellets. Har pannan i fristående garage med kulvert in. Fungerar hur bra som helst. Har fortfarande kvar värmeåtervinningen. Elpatronen fungerar numera enbart som "backup" ifall det blir driftstörning. Med en dockningssats från Nibe kopplas pelletspannan och värmepumpen ihop. Det går även att köra med ved om man känner
7 svar · 2,1k läst
M
marja: Jag har en Trilobite http://trilobite.electrolux.se Har haft den i drygt ett år och det är det bästa som hänt mig, sen att den inte gör helt rent i hörn då kompleterar jag med en fuktig mopp för att få extra rent, men för vardaglig rengörning så räcker den gott. Mattor är den helt suverän på att rengöra. Väldigt effektiv. Har en väninna som skaffat sig kopian, men hon var ej
27 svar · 1,5k läst
F
frasse: Vi har stående slätpanel, det blir lite mer synliga rörelser mellan varje planka än om du kör med läkt. Om det är fult eller snyggt är ju en fråga om tycke och smak. Det ger liv åt fasaden på ett sätt som en lockläkt inte har, vissa kanske å andra sidan stör sig på att det inte är helt slätt som man kanske hade trott. Vi har också valt att inte ha några fönsterfoder eller
2 svar · 7,1k läst
I
Inger: Vi har ett Älvsbyhus Lodur med takkupa "framåt". Det kunde man enligt uppgift inte få från Älvsbyhus så säljaren plockade in snickare som fixade det. Takkupan kan placeras "var som helst" bara man tar hänsyn till takstolarnas placering. Det skulle heller inte vara några problem att få takkupor på både fram- och baksida eller på varsin sida om entrén. Ska man ha på båda sidor om
5 svar · 1,5k läst
A
Alter_ego: [citat] Ja vad ska man säga...grattis!! För vår del ligger tomt, markarbeten, VA, pantbrev och kronor till kommunen på ca 2.200.000:- ...svårt att klara sig på 1,8 då :-/ :'( Alter ego
12 svar · 3,4k läst
N
nils1960: MartinH: Nej, långt ifrån allt är levererat. Visst har vi Garbo - men den innebär att jag själv får nu se till att färdigställa, dvs. skriva kontrakt med byggare etc. handla in material etc. med Gar-bos godkännande... Mycket jobb och säkerheter alltså... Vi som har pågående byggen har fått information. Dock enbart runt konkursen och inte när bolaget splittrades eller sedemera bytte
6 svar · 4,3k läst
M
mickethn: Hej Undrar om någon kan sätta stop för min spiraltrappa jag vill sätta in i vårat nya hus?! Menar någon från byggnadsnämden eller någon annan kommunal eller statlig enhet?! Sedan någon som har några bra tips på var man kan få tag i en sådan till rätt penning?! // Micke
0 svar · 2,4k läst
K
karin23: Hej! Har nu fått prisuppgifter: Gullholmen: 1,8 Borgvik: 1,9 Hur låter detta?? ???
3 svar · 1,9k läst
K
Krister_L: Det beror såklart helt och hållet på förutsättningarna! Vi håller på som bäst med en vind i ett Hjältevadshus, men vi beställde huset med färdigt isolerad vind och med allt byggnadsmaterial färdigt upplyft på vinden. I Hjältevadshus är all eldragning färdigt gjord till överkant golv och anslutningarna för bad/wc är på plats. Vi har hållit på i maklig takt sedan slutet av
1 svar · 1,1k läst
A
andy72: Jag har pratat med en lokal byggfirma och han sa " att visa mig det hus du vill ha i en katalog så bygger jag det åt dig". känndes inte direkt seriöst men lite lockande då det skulle bli billigare.
5 svar · 2,6k läst
L
LenaW: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Tak;action=display;num=1109619676;start=0]Tak och vind[/link] av Marlene Eskilsson.
0 svar · 1,8k läst
C
common: Nej, men jag har varit inne i ett. Någon speciell fråga? Jag kanske kan minnas något.
1 svar · 675 läst
K
kornstad: Det är ju omöjligt att svara på. Det är alldeles för många faktorer som påverkar. Det är bara ni själva som kan svara på det. Trivs ni i det gamla huset och det blir en bra lösning med utbyggnaden, så är det nog den enklare lösningen av de två. Men å andra sidan, så är det ju alltid kul att planera ett hus precis som man vill ha det. Allting är nytt. Men som sagt, det är för
3 svar · 774 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.