C
Cilla-Niclas: Hej! Bygger inte med Prefabhus men undrar nyfiket vad för problem ni har/har haft?
1 svar · 4,2k läst
P
peak15: Vad har ni fått betala till Entreprenören för att han ska fixa det som inte ingår i Älvsbyhus åtagande? Det som inte ingår är: plana av tomten drännering dra el, vatten/avlopp från tomt gränsen till grunden Beställa grus/sand Något mer som inte ingår?
9 svar · 2,1k läst
K
kornstad: Vi har precis fått tillgång till vårt nybyggda Mogården. Där räknade vi med 130.000kr för avlopp, schakt och grund. Nu blev det lite mer jobb än beräknat. Vi var tex tvungna att bredda vår infart på tomten med en dryg meter. Infarten är ca 30m lång. Det gick åt väldigt mycket extra grus/singel där. Sedan var vi tvungna höja marken runt huset + att vi fick fylla på med jord
4 svar · 2,1k läst
D
denson: Undrar om någon har mer bygg fakta om dessa. ???
0 svar · 1,9k läst
A
azza: Lb-hus har kontor i Sundsvall. De säljer hus med total entreprenad dvs endast ett kontrakt skrivs.
1 svar · 1,3k läst
K
Knuffa: Nej Tyvärr inte än. Försäljaren har varit bortrest så vi ska ringa nästa vecka. Inget är som väntans tider;-)
2 svar · 2,4k läst
N
niclasella: Nu har vi äntligen fått pris på Lervik och det var 1,395 000:- för bara byggsatsen färdigt 2,750. Det tycker jag verkar vara lite väl högt prisatt någon som har någon erfarenhet av Götenehus priser? Har även fått byggsats pris på byggsats för Hällevik 978 000:- och färdigt 2,350 000 Byggsats för Sandvik 1,187 000:- Vad tycker ni är detta bra köp? Vi vill gärna ha lervik men
1 svar · 3,4k läst
N
niclasella: Hej. Vi har fått pris på Götenehuset lervik och det var 1,395 för bara byggsatsen inte direkt billigt. Frågan är om Götenehus är så bra så det är värt att betala för? Har fått pris på Hällvik med och det var 978 för byggsatsen låter som lervik verkar vara väl högt prisatt? Vi funderar hur man ska gör vi vill gärna ha lervik men mycket pengar. Häls Niclas & Ella [citat]
6 svar · 2,2k läst
J
jenny_calle: Tack för ditt svar, nu blev vi lite klokare ;D
2 svar · 1,8k läst
T
therese___: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Hantverkare;action=display;num=1105643226;start=0]Hustillverkare[/link] av Marlene Eskilsson.
0 svar · 1,6k läst
S
Silver_fang: hej, jag förstår nog inte riktigt? Dekorhus till exempel, vad är det man får för det billiga priset? Och vad måste man göra själv? Någon som har erfarenhet av tex.duvhöken och vad det slutgiltiga priset blev (på ett ungefär). :P
6 svar · 2,0k läst
A
andy72: Kund inte hålla mig utan jag ringde LB idag och frågade igen, vi hade visst missförstått varandra om vilken vägg det var jag menade. Det går att förlänga den en takstol till en kostnad av ca:30 000:- . väl värt att få ca 6.5 m2 till i vardagsrummet. Dom har på fabriken fört diskutioner om att detta ska kunna bli ett tillval till ugglan serien. ;D
8 svar · 950 läst
U
ulan: Jo, hade jag haft ett quattro-lnb så hade jag valt att ansluta två digital-boxar i två skilda rum. Med en smart-switch kan du i.o.f.s dra nytta av vissa kanaler i ett tredje rum men då som slav och ej med samma utbud av kanaler... Idag har jag kastat min smartswitch (ligger på vinden tror jag... ;D Jag kör parabol i sovrummet (twin-lnb) samt digitalt markbundet i vardagsrummet, funkar
9 svar · 2,2k läst
J
Jarppan: [citat] ;D
5 svar · 2,9k läst
J
5 svar · 2,9k läst
P
Postman: Skoj med nån från Nacka som frågar. Ska själv bygga där snart. Spännande koncept, men jag tyckte husen såg tråkiga och konstiga ut. Däremot var deras www suverän.
4 svar · 1,8k läst
sandhall
sandhall: [citat] De kallar dem "1 3/4-planshus".
7 svar · 1,1k läst
V
vonSassen: ;) Ja, hos Kommunen borde de finnas, men annars får Du reda på om det fanns en "KA" /kvalitetsansvarig på den tiden och vem det är i så fall. Kanske någon som är aktiv fortfarande och kan ha sådant kvar! Helena med Nationalschabraket
2 svar · 2,1k läst
K
klabban: Liten vink iaf: http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=byggmatr;action=display;num=1097085407;start=3#3 http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Hantverkare;action=display;num=1076702904;start=5#5 \\Klabban
1 svar · 4,2k läst
S
skyfox: Hej Nej jag tycker du ska köra på Allegro ;D ;D ;D
1 svar · 850 läst
L
lillamy: Nån som byggt ett Villa Varm som kan bjuda på sina erfarenheter? Hur ligger de prismässigt? Funderar på deras hus "Pålmark". Det har ju en oslagbar planlösning för oss och deras leveransbeskrivning ser ju bra ut, men hur är det egentligen? Hur är standarden på deras hus?
0 svar · 1,9k läst
B
Beemer: Gå på visningen i Sollentuna i morgon på Norrgården. 13-15 kolla nätet. /björn
3 svar · 1,6k läst
N
Nacka: Samma fråga ställdes nyligen: http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Hantverkare;action=display;num=1104859196
1 svar · 3,6k läst
V
verra: Hej, vår säljare rekomenderade att vi skall lyfta upp de större materialet så som spånskivor t.e.x (inte roligt att ta sig upp via trappan ). Vi har en sluttningstomt så vi måste ha kran till att få huset på plats. Men kran ingår inte i priset så vi får lägga mellan 5-10000:- för den.
1 svar · 2,0k läst
C
cojak: Ja, kolla denna tråden t.ex. http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Hantverkare;action=display;num=1100768440
1 svar · 972 läst
J
joop: Annars kan du gå till bibblan och låna " från stock till stuga", mycket bra bok som beskriver timmerhus, eller så har riksantikvarieämbetet en bok som heter "liggtimmerhus-Tillsyn & reparation.
2 svar · 3,8k läst
K
klabban: Lite fler priser. Standardutförande och oinredd övervåning (men isolerad). Stockholm. Priserna var aktuella i slutet av 2004, kan ha justerats något. Nyckelfärdigt ovan grund om jag förstått det hela rätt. Asken planlösning 1 : 1 504 250:- Asken planlösning 2 : 1 500 500:- Häggen planlösning 1 : 1 622 250:- Häggen planlösning 2 : 1 610 500:- Sjögården planlösning 1 : 1 494 000:-
9 svar · 4,3k läst
E
Evangeline: Åh vilka bra bilder=) Nu förstår vi lite vad som komma skall...Tack jonathan=)
5 svar · 3,1k läst
C
carlssoni: Mats 99, om du skall bygga med delad entreprenad så se till att Du väljer säkra entreprenörer och har skriftliga kontrakt på alla dessa delentreprenader. Se till att göra en kalkyl över de totala kostnaderna med utgångspunkt från de priser Du får in så att Du innan Du börjar vet vad Ditt bygge verkligen kommer att kosta. Utgå inte endast från uppskattade kostnader. Tänk vidare på
11 svar · 2,5k läst
M
mazda2: Tack för svaret Mvh Henrik
9 svar · 2,7k läst
L
Lowzie: Inte med tomt... Det var ett NF hus inkl grund å sånt.
3 svar · 1,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.