Hej,

har precis fått bekräftat att det bolag (Örement Producter AB som sedemera blev Script Konsult AB) som stått som leverantör av byggsats och evt. helentrepenad för Örementhus har gått i konkurs i fredags förra veckan. Detta innebär att eventuella garantiåtaganden kommer att få drivas mot konkursboet... Denna information har inte gått ut till Örementhus (Örement Producter ABs) gamla kunder. Konkursförvaltare är advokat Christer Jakobsson som nås på telefon 040-6607701

/Martin

Det stämmer att gamla hederliga Örement Producer gått i KK. Sitter nu själv med ett halvfärdigt hus som jag själv måste driva klart. :-(

.... och inte ett ord om saken på deras hemsida!

nils1960: Har du fått allt material levererat? Har du fått något råd om hur du ska gå vidare? Har du inte färdigställandeförsäkring hos GARBO?

Jag tycker att det på ren svenska är för jävligt att man inte informerar sina kunder, vare sig de tillhörde Örement Producter AB eller nybildade Örementhus AB. Informationen fick jag genom Sydsvenska Dagbladets konkursinformation...

/Martiin

Oj! Vad innebär detta?

Vi är precis i slutskedet av förhandlingen med Örementhus och hade tänkt skriva kontrakt när som helst. Påverkar denna konkurs oss?

Med största sannolikhet påverkas ni inte alls. Örementhus AB lever och frodas och har vad jag vet inga ekonomiska bekymmer.

/M

MartinH: Nej, långt ifrån allt är levererat. Visst har vi Garbo - men den innebär att jag själv får nu se till att färdigställa, dvs. skriva kontrakt med byggare etc. handla in material etc. med Gar-bos godkännande... Mycket jobb och säkerheter alltså...

Vi som har pågående byggen har fått information. Dock enbart runt konkursen och inte när bolaget splittrades eller sedemera bytte ägare. Informationen vi fick - var som skriven av en 7-åring och skyllde konkursen på att komplikationer hade uppstått efter vild ryktesspridning som gjort att de inte kunnat klara bolaget ekonomiskt.

Örementhus påverkas ej av konkursen så vitt jag vet. Allt innehåll flyttades över dit när bolaget tömdes. En oro du kan ha är kanske att den nya ägaren inte vågar köra vidare pga det som hänt. Han kan alltså göra en liknande "grej" själv. Skulle inte tro det - men byggbranschen är som den är - har man lärt sig :-|

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.