N
niclasella: Hallå hallå. Låter lite dyrt för den ytan. Har ni ritat huset själva eller är det rörvikshus som ritat huset? Vi har fått några priser på monteringsfärdiga byggsatser och det dyraste vi fått är Götenehus Lervik men den var på nästan 200kvm och lite speciell med stora fönster och takfönster plus dubbla pulpettak och det ville de ha 1 395 000:- Men vi har även fått pris på ett
1 svar · 3,5k läst
T
therese___: Ring och prata med det säljarkontor som ligger närmast er stad. Ni kan fråga per tele och lämna de uppgifter som behövs för att sammanställa ett offertförslag. Sedan skickar företaget denna per post. Lycka till!
1 svar · 2,8k läst
I
IISSAAKK: Vad kan man göra för att känna sig mer trygg i valet av husleverantör, vilka fakta behövs map husfirmans ekonomiska överlevnadsförmåga, kvalite etc. Finns det några dokument som man kan läsa för att bedömma om de är seriösa och värda att satsas på? Man vill ju inte att företaget man anlitar skall gå i konkurs när huset är halvfärdigt? Finns det några garantier eller liknande
0 svar · 799 läst
M
Marija: Hej, jag skickar dig ett meddelande med mer frågor. Ha det,
4 svar · 2,3k läst
B
Bohman: [citat] Det låter som väldigt bra betalt tycker jag! :) egentligen är det ju oxå bra reklam för säljarna, trivselhus ligger väl snäppet högre i kostnad att bygga än hjältevad??
6 svar · 1,9k läst
P
peddap: Ang köksö : Det går ju att klämma in...men då får du bara plats med ett köksbord för 2 pers...om man vill ha drägliga ytor runt omkring...men det kanske räcker för dig ?
3 svar · 1,0k läst
P
peddap: Lösvirkes går ju alltid att bygga ......
1 svar · 2,8k läst
F
fridasven: Ja jag tror också att det går att pruta en hel del faktiskt, bara man vet vilka saker man ska/kan pruta på Lycka till :-)
2 svar · 1,1k läst
F
fridasven: Jag vet att hos Smålandsvillan är det svårt att få något ändrat efter avropet eftersom de bygger ihop hela huset på fabrik. Kanske är lättare med de hus som inte kommer så fabriksklara... :)
4 svar · 1,8k läst
Abuquir
Abuquir: Tack før komentaren att du gillade huset, føresten. //Olof
4 svar · 2,6k läst
N
niclasella: Hej vi har fått pris på Sandvik. Byggsatsen kostar 1 184 000:- Och färdigt 2 117 000:- Då är det 2.70 i takhöjd på bottenvåningen. Hällevik byggsats 977 000:- Färdigt 1 932 000:- Lervik byggsats 1 395 000:- Färdigt 2 382 000:- Vi har tittat mycket på Lervik men vi tycker den är lite dyr så vi har ritat om den endel och gjort en förfrågan till Ekeforshus. De bygger gärna efter
10 svar · 5,8k läst
pejida
pejida: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Hantverkare;action=display;num=1107614938;start=0]Hustillverkare[/link] av Marlene Eskilsson.
0 svar · 3,4k läst
H
HannaBo: Hej! Vi har också blivit intresserade av Duett, den större modellen (134 m2). Ni som har byggt, hur trivs ni? Standard, planlösning? Blev det mycket tillval och vad kostade dom? ALLT av intresse! Även ni som byggt 123 varianten! Har förstått att det finns ett "funkis" och ett mer "traditionellt", vad är det för skillnader? Är det bara fasaden?
1 svar · 1,6k läst
B
Betongkeps: Säljaren är bra och det känns som om vi har koll på huset där vi egentligen bara har ett tillval: braskamin. Har dock ingen koll alls på generalentreprenören, bara en summa för entreprenaden i säljarens kalkyl. Har inte heller koll på vad våra markarbeten kommer att landa, extra fyll (förutom det som ingår) under hus/garage samt uppfyllnad tomt. Sitter med ett (ej undertecknat!)
9 svar · 3,2k läst
U
ulrika77: Jag och min sambo funderar på att bygga sörgåden med oinreddvind och vill undrar om det är någon som har byggt den...vi vill ha positiva och negativa reaktioner och erfarenheter på dom som har byggt den och tänker bygga den... Det står att den kostar 1,3 med nyckelfärdigt undervåning och byggsats till övervåningen.....Vad är det som ingår i byggsatsen till övervåningen? Vad har ni
0 svar · 1,3k läst
F
fridasven: Grattis och det måste kännas skönt att hela denna karusellen är över... Njut av ert fina hus nu ;D Kram Frida
30 svar · 6,3k läst
P
Patzy: Under rubriken Juridik. 8)
2 svar · 594 läst
U
ulan: Attans oxå ;D Då blev man tagen på sängen igen... Å andra sidan står det ju ett par moduler från Ä-hus och skräpar redan i området så jag kanske skulle lyfta över dom till min tomt!? Vem har sagt att man behöver en grund... ;)
2 svar · 871 läst
H
habo: Vi skall bygga hus.De leverantörer jag varit i kontakt med är. Lindénvillan Flexivillan Örementhus Stenhusvillan Rörvikshus Ekeforshus Något som har erfarenhet eller råd om någon av dem här att dela med sig? Vi skall bygga i Skåne
0 svar · 2,6k läst
Lacariuz
Lacariuz: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=trahus;action=display;num=1106250093;start=0]Prefab trähus[/link] av Marlene Eskilsson.
0 svar · 731 läst
K
kristian_le: Någon som vet om det skulle fungera att sätta in ett massagebadkar på 1730x1200 i ett Höne ??? :-/r Titta in på www.importlagret.com ;D
19 svar · 4,4k läst
K
Kermit_123: Har oxo beställt Oden, bilder skulle vart kul!
1 svar · 2,0k läst
B
Benny_Steen: [citat] Det hade inte jag heller... Men det finns ju böcker och handledningar på byggvaruhus, för att inte tala om detta utmärkta forum på nätet. ni lär nog behöva lära er hursomhelst så småningom....
3 svar · 2,8k läst
GreenTurtle
GreenTurtle: Hej Mala-w! Var också inne på er hemsida och kollade på planlösningen på ert nya hus! Mycket intressant lösning tycker jag och jag står i startgroparna för att investera i ett hus jag med. Tror du att du skulle kunna maila mig en bättre bild (upplösning) på huset? Hur mycket kostade huset (summa inkl allt) och hur mycket plockade ni bort (vad har ni kvar att investera)? Ser fram emot
13 svar · 1,8k läst
N
nobba: Jo, jag förstår ;) Jag vet såklart hur vårat hus levereras och färdigställs. Och som du antar är det stommen som kommer "färdig". Den går ju snabbt att få dit och sen är det allt invändigt jobb kvar som i vårt fall kommer att ta ca 16v. Det var mest ett uttryck för lite avund det där med stålis-snickare......man längtar ju som tusan nu ! Visste dock inte att det gick så fort ens
9 svar · 856 läst
A
alfalfa: Vi har skrivit kontrakt på ett björkhaga...! Byggstart denna sommar! Vi är än så länge mycket nöjda med vad vi får för pengarna...! Priset beror på hur mycket ni har tänkt göra själva...om ni har tänkt göra någonting alls? Priserna i listan är "nyckelfärdiga standardhus"...men, jag tror inte att det är någon som väljer huset precis som det är...antingen lägger man till
4 svar · 2,2k läst
F
Famli: Jag har sökt i forumet efter Vimmerbyhus Lönneberga 138 men ej funnit så mycket matnyttigt. Är det någon som har lite info såsom pris, standard etc. Gärna övriga synpunkter på just Vimmerbyhus vore intressant att få. Tack på förhand! ;)
0 svar · 1,2k läst
M
mattiase: Har skickat direktmeddelande till dig.
2 svar · 1,4k läst
S
saren2: Hejsan Ett Dalby 2 kostade i augusti-04 1.650.000:- ovan grund, standardutförande. Det var prishöjning i oktober någongång. Vet ej vad det landar på nu.
1 svar · 3,1k läst
A
andy72: Det finns flera trådar som tar upp ditt ämmne. Vad jag förstår så hammnar man mellan 150 - 300 000 beroende på vad man väljer för material.
1 svar · 1,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.