Ta ett Höner ;D

Vi har ett Sleipner, MEN huruvida det passar er beror ju på i vilket väderstreck er tomt ligger samt om ni vill/kan tänka er att ha v-rum alt. kök i norrläge??
Tycker också att prisskillnaden är förhållandevis liten så av den anledningen så skulle jag förorda det större huset, under förutsättning att tomten är stor nog förstås (Sleipner är ganska långt).
Sleipner har ju ett tredje sovrum på bottenvåningen vilket, beroende på er familjesituation, kan göra att ni, vid behov, kan skjuta på inredningen av övervåningen ett tag.
Men det är svårt att råda mellan dessa två då det skiljer en del i både storlek och planlösning, valet är avhängigt en mängd faktorer som ju jag inte känner till ;)

Lycka till/Christina.

Vi hade först bestämt oss för ett Mimer, men efter att ha sett huset i verkligheten så ändrade vi oss. Detta därför att vardagsrummet kändes alldeles för litet för oss. Vi vill ha både matrumsmöblemang och soffgrupp och det kändes inte som om det skulle få plats. Därför valde vi istället ett Oden och kommer att slå ut väggen mellan vardagsrummet och sovrummet. Då får vi ett, enligt oss, lagom stort vardagsrum. Nackdelen med att välja ett Oden framför ett Mimer är att både tvättstuga och badrum är mindre.

Mitt absolut bästa råd är att åka och titta på båda husen som ni är intresserade av i verkligheten. Det hjälpte i alla fall oss att välja.

Vi har ett Lodur och har tagit bort väggen mellan vardagsrummet och sovrummet så nu har vi ett vardagsrum på 36 kvm i vinkel. Både köket och vardagsrummet vetter åt söder så huset är väldigt ljust.
Badrum, arbetsrum/sovrum och tvättstuga ligger åt baksidan (norrsidan).

Nackdelar med Mimer skulle kunna vara att köket och vardagsrummet inte ligger på samma sida, man får alltså välja om man vill ha sol i köket eller i vardagsrummet. Om man tar bort väggen mellan vardagsrummet och sovrummet får man ett väldigt avlångt vardagsrum, vilket kan vara svårmöblerat (vilket även vårt vinkelvardagsrum är ;) ).

Det mest positiva med Mimer jämfört med Lodur är att Mimer har något större badrum.

Något Sleipner-hus har jag inte varit inne i så det har jag ingen uppfattning om.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.