1 913 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
att välja säljare
Har haft ett trist samtal med en husförsäljare för LB-hus idag. Han var mycket upprörd på mig då jag vänt mig till ett av LB:s försäljningskontor som ej tillhör vårt område (dvs ej hans kontor). Han hävdade bestämt att jag inte fick bygga med någon annan än med honom. Kan detta verkligen stämma ??? ???
Har man verkligen inte rätt att som kund själv få välja vem man vill bygga med? Kan tilläggas att den säljare som vi har fått hjälp av ej har haft några synpunkter på att vi inte bor inom hans område.
Tacksam för kommentarer
Har man verkligen inte rätt att som kund själv få välja vem man vill bygga med? Kan tilläggas att den säljare som vi har fått hjälp av ej har haft några synpunkter på att vi inte bor inom hans område.
Tacksam för kommentarer
Oftast är det så att husfirmornas säljare får jobba inom ett visst område och inte får gå över "gränserna". Så det är inte givet att Du får köpa av den Du vill.
Men är det så att Du vill ha kontakt med just en särskild säljare så bör dessa två i samråd med husfirman centralt kunna göra upp internt om detta.
Annars riskerar ju husfirman att tappa en kund.
Men är det så att Du vill ha kontakt med just en särskild säljare så bör dessa två i samråd med husfirman centralt kunna göra upp internt om detta.
Annars riskerar ju husfirman att tappa en kund.
Klicka här för att svara