Hustillverkare
xryta: Någon som har erfarenhet av fiskarhedenvillan? Funderar på att bygga deras hus Domherren 516000:- Någon som har andra erfarenheter av andra företag som erbjuder liknade hus som fiskarheden?
peter_d: Jag köper ditt resonemang i princip, men hur kommer det sig då att nästan ingen kan ge mig en prislista i handen för alla sina hus i grundutförande och respektive tillval? Det är ju så otroligt stor hemlighet kring priserna. Som jag tolkar det, är det enda skälet till det att det är upp till säljaren att ta ut vad han kan ta ut. Flera av de tillval som vi valt har rätt pris om man
peter_d: Efter ett långt möte (helt utan kaffe!) kom vi fram till absolut ingenting. Varken på villkorssidan eller priset. Säljaren kunde visserligen förstå mina argument men var inte beredd att lägga til något (eller ändra) i sina standardkontrakt. Vad som oroar mig mer är att rena felaktigheter inte heller ändras utan vi ska lita på hans ord. Ett exempel som kan tyckas larvigt är att
Åttioettan: Hippichick: 2 079 000:- nyckelfärdigt inkl balkongen Sen har vi också bett om kostnad för endast byggsats, tror det skulle gå på ca 1.2 miljoner (inkl köks- och badrumsinredning)
Freddi: Man får tacka så väldigt mycket ännu en gång för alla suveräna svar på mina frågor. Mvh/ Freddi
grodan: Vi har precis haft våran besiktning och det var några sprickor i tapeten,små sprickor på några av innerdörrarna som vi fick utbytta. Sen är det en lampknapp där elen inte är dragen och vi väntar på att dom ska åtgärda. Det var faktiskt inga fler "fel" på vårat hus.
suspse: De har gått med på lite dispens och har gjort en deal om att det inte blir flera hus i den här husgruppen efter att vårt är byggt... /S
skyfox: jora visst har ni råd! Det var knappt att vi hade råd men vi fick lån och allt som tur var och vi ångrar oss inte
Johannes_o_Marlene: Hej, vi är nyfikna på huset Sommen från Lövsta trähus. Någon som har erfarenhet av detta hus, eller från denna tillverkare? Tacksamma för alla tips! Johannes & Marlene
Johannes_o_Marlene: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Hantverkare;action=display;num=1116929502;start=0]Hustillverkare[/link] av Marlene Eskilsson.
Yenlinn: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Hantverkare;action=display;num=1116929579;start=0]Hustillverkare[/link] av Marlene Eskilsson.
Yenlinn: Hejsan! :o Blir enormt nyfiken på vilket företag det gäller? Kan de tänkas vara intresserade av att ge ett sådant erbjudande till en husköpare i Västerbotten? /J
navgha: hos trivsel kunde vi designa ett kök hos Tibro för 110,000kr. det tyckte vi lät helt underbart med tanke på att de andra tillverkarna som vi hade talat med och som hade ritat upp olika förslag låg på runt 80-90000. (obs utan vitvaror) Till vår stora förvåning visade det sig att dessa pengar räckte inte, utan vi skulle få lägga ytterligare 29,000. detta trots att vi tog billigaste
Micke_1: Hej Vi bygger i Glömsta (Huddinge) micke.79@telia.com Maila mig där så kan jag berätta mera! /M
tirreturr: Färgerna i vårt område är: rödbrun (NCS 5030-Y70R) grå (NCS 2005-Y20R) blågrå (NCS 4010-R90B) gul (NCS 2020-Y20) Vi får kombinera dem hur vi vill på fasaden och knutarna så det kan ju bli väldigt många kombinationer. Jag tror det är ok att ha vita knutar också. Fönsterna var vita vid leveransen så vi har inte funderat så mycket på att måla dem i någon annan färg.
GirlWonder: Therese, har oxå fallit för Doppingen o väntar på priser...Vad har du fått för exakta prisuppgifter? Vad är det som tillkommer utöver ca 600,000kr för själva huset? hur mycket kommer ni göra själva? Vätar med stor spänning... Tack på förhand!
Sly_fox: Tyvärr är det inte "bara" i Malmöområdet det är problem. Min fru o jag har byggt i Sthlmsområdet. Lite skoj att vi nu har fått en enkät från TH att fylla i - har ni också fått den Chevrolet? Är den seriös - vill man förändra sig eller är den ytterligare ett spel för gallerierna? Förresten - felplacerat fönster - ja i ett rum har vi just det. Det skulle sitta mitt på väggen
Ulle-Bella: Nja, skäms kanske jag inte gör men tapeterna ser ut som de kommit från nåt slags överskottsbolag och det är onödigt, tycker jag. Åtminstone borde det gå att betala för att få bättre. Eller? Nu har vi valt och vi valde pest framför kolera :)) Vi får hoppas att jag kan gå in i badrummet utan ögonbindel. Hihi..
Ericsson: Tusen tack för alla bra tips och råd, det kan man inte få för många av. Och det där mad att slippa pelare med hjälp av annat är ju toppen, den är verkligen "ivägen". Har oxå tänkt att flytta kyl och frys mot vardagsrumsväggen, den känns så malplacerad. Lycka till med allt och kanske kan man få en lägesrapport längre fram! ;) Mvh
Brumman: Den frågan skulle även jag vilja ha svar på:) Och vad kostar en byggsats i solvik-serien?
Jajo: Håller med om att Ägir är ett fint hus. Vi var också och kollade på ett för några veckor sedan. En dum grej med Ägir är att den stora toan ligger direkt efter ytterdörren vilket inte jag tycker är så praktiskt (sand på fötterna efter duchen tex.). Jag tycker att den lilla toan borde byta plats med den stora så att det större badrummet kommer mer in i huset. Jag frågade
Ulle-Bella: Usch, Mr_Freeze! Snacka om att lura folk!! Hoppas du inte fortsätter under annat alias din skurk!
HenrikJson: Jag skulle gärna bygga mig en Glasmästarevilla från Karlson Hus http://www.karlsonhus.com/karlsonhusen/glas/glas01.htm men jag tror dessvärre att det blir lite för dyrt, därför tar jag tacksamt emot tips på liknande, men billigare, hus! Tackar! /Henrik
Ericsson: Hejsan! Jag var upp till området här om dagen och då pratade jag med han som har grävt ner alla rör o dyl , jag frågade hur marken var att bygga på , och han kom med ett väldikt positivt svar, marken är kanon fin att bygga på den nedre slingan men uppe på området så är det ganska mycket sten ,i storahela ett bra omr att bygga på ::)