Jag undrar hur era direktiv ser ut, kräver bankern att se fakturor på det ni nyttjar av kreditivet eller har ni ett kreditkort att fritt förfoga över.

Snälla, dela med er av era villkor...

Hej vi har ett särskilt konto där vi får in pengar men alla stora räkningar har vi lämnat in till banken och så har dom fixat det. Men eftersom det blir en del små räkningar så ringer vi bara till banken och så sätter dom in pengar åt oss och dom har inte frågat om kvitton men vi har sparat alla kvitton om dom skulle vilja se dom. Även alla små...man vet ju aldrig. Hoppas att det hjälpte lite iallafall Malin

Vi måste redovisa allt med kvitton eller fakturor.

Tack Malin för ditt svar, får jag fråga vilken bank som ni har kreditivet i?

Här är besked från Handelsbanken (träffade dem igår), detta är alltså diskuterat men ej prutat och klart! ;D

Byggkreditivränta 3.5% (kan troligtvis få ned till 3%)
0kr i avgifter

Vi har Nordea (snart), efter att vi lägger över allt för mig och min Sambo till Nordea får vi nu bra villkor på allt tycker jag, vi är tydligen bra kunder (såna de tror sig tjäna mkt pengar på så sikt antar jag)

Lånekreditiv om 3,8Mkr, 2,50% ränta och INGA som helst avgifter på någonting. Vi förfogar över kontot, skickar in fakturor som de betalar på kreditivet eller sätter över kontant till oss själva som vi kan disponera på bästa sätt om vi vill det... MYCKET nöjd så här långt.

Vad är OEB för bank?

Don Tom skrev:
Vad är OEB för bank?
Östgöta Enskilda Bank

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.