P
Paddington: insidan av taket alltså, att slippa "valven" och pelarna..
16 svar · 1,5k läst
H
Honey_: Har ni förlängning i ert vardagsrum ni som valt västanvind/eksjöhus? Ni som har putsfasad vad fick ni betala?
0 svar · 1,1k läst
Severus
Severus: Allting går. Oftast en kostnadsfråga.
5 svar · 1,2k läst
A
annuh: Räkna att med att det tar sin tid. Vi har förlorat nära 5 månader på en leverantör som först var väldigt tillmötesgående, men som sedan i januari fick "roligare" projekt att jobba med. I måndags skrev vi äntligen kontrakt på ett Hasseludden med A-hus och vi har förhoppningen att kunna flytta in till jul. 7 månader bara för plattan att torka och huset att färdigställas. Faktiskt
3 svar · 17,8k läst
L
larsg: Passa gärna på att ge lite tips på hur man, med facit i hand, kunde ha undvikit problemen. Det kommer att uppskattas.
5 svar · 3,8k läst
I
Ior: Kolla på Forsgrens timmerhus. Jag har en svåger som har byggt med dem. De är jätte nöjda och har fått ett riktigt fint hus med riktigt bra kvalitet. Forsgrens har hela tiden bemött deras önskemål och drömmar otroligt sympatiskt.
4 svar · 2,4k läst
lbg
lbg: Men nu till en nyfiken, men högst relevant fråga... ::) Vad blev det i slutändan per kvadrat för ert WN? Och då menar jag endast själva huset förstås, inte tomten, garage eller större markarbeten. :)
6 svar · 4,3k läst
U
Ulle-Bella: Precis vad både besiktningsmannen och vi tyckte. Tydligen bara vi. Det är inte åtgärdat än men det finns med i besiktningsprotokollet. Kanske börjar bli dags att bråka om det ska bli klart till bevattningssäsongen. :-/
5 svar · 1,6k läst
A
AWi: Hej Nibr, vi funderar på att bygga ett Sundborn 1 eller 2. Har du några prisuppgifter på nyckelfärdigt hus? Mycket tacksam för svar. Var i landet skall ni bygga? Vilka är dina erfarenheter av Modulenthus så här långt? Mvh /AWi
2 svar · 4,1k läst
S
Saharah: Japp..! Vet inte om man ska skratta eller gråta - av ALLA husproducenter!!! Nu kan jag i alla fall stryka en från listan. Tack oderbeck för tipset, i alla fall.
3 svar · 822 läst
matbr107
matbr107: Tänkte höra vad olika husleverantörer kör med för transportskydd alt. grundmålning på fasaden?? Våran leverantör kör med en linoljegrund vilket har dömts ut av samtliga färgaffärer och målare som jag pratat med. Vad får ni för grund på fasaden??
0 svar · 866 läst
B
ByggaNyttHusSthlm: Vi fick välja mellan totalentreprenad eller att huset levererades i moduler. Antingen eller, Myresjöhus kunde inte ens tillhandahålla enbart stomrest. Konstigt att det är olika bud hos samma leverantör!             // Anneli
4 svar · 3,1k läst
FredrikR
FredrikR: Jag skulle gissa att det är en rabatt man får för att huslev. får använda huset som visningshus en tid?! Kanske är avdragsgill för huslev. och därav lättare att pruta till sig?  :) Men vill påpeka, jag låter bara fantasin flöda fritt ovan.
1 svar · 1,1k läst
M
Meg: Vi är också nöjda med Trivselhus, än så länge. Flyttar in om en månad.
31 svar · 4,4k läst
T
TMC: Hej, Vi har idag fått veta arbetsgången på vårt husbygge och vill stämma av ifall någon känner igen sig i det vi fått beskrivet: 1. Efter genomgång av godkänd ritning (avrop), ritas huset upp i alla delar; VVS, el, grund, konstruktion etc. Dessa ritningar lämnar till de byggare som skall lämna anbud på generalentreprenaden. 2. I samband med avropet sker starten av husets tillverkning
0 svar · 945 läst
P
Paddington: har nu sökt i månader, men fasen, det finns ju inga Har ni hemsida alt. vill bombardera oss med mail blir vi överlyckliga!!!!!!!!! mvh Anna o Henrik paddington@bredband.net
0 svar · 2,8k läst
B
Bibop: Varför inte lyfta luren istället, det händer faktiskt a mail inte kommer fram.
2 svar · 2,9k läst
O
oderbeck: Hej! Vad bra att du svarade! Vi tänker inte låta det här försäljningssättet fortgå. Vi håller just nu på att skriva en sammanfattning över vilka misstag, felaktigheter, lögner säljaren begått/begår. Den tänker vi skicka till etiska rådet för Tmf (www.tmf.se). De har möjlighet att pricka säljaren och förhoppningsvis säga upp hans auktorisering. Gällande Sävsjö har de varit
4 svar · 5,4k läst
W
wendelclark: http://www.warmhouse.se/
3 svar · 5,0k läst
Severus
Severus: Har nu på morgonen pratat med hussäljaren och vi får garanterat huset stomrest innan semestrarna. Ja, förutsatt att inte bygglovet krånglar. Ska på husvisning på onsdag så man får se vad man får. Så kan man ta alla detaljer på plats och reda ut eventuella frågetecken mm
6 svar · 1,3k läst
A
Anneli: [citat] Tack för svaret, ska ta upp det med dem på mötet! Mvh //Anneli
2 svar · 1,6k läst
J
jea_och_magnus: är det någon som byggt sverigevillans ejdern? har ni isåfall bilder och ev erfarenheter?
0 svar · 659 läst
B
Byggavillvi: [citat] i Furulund :) det är ju nästan mina gammla hemtrakter. ( Ålstorp ) vi ska titta på ett Tyr på tisdag, men jag vill jätte gärna titta på ert Ymer, vi ska ner på lördag om det skulle gått då?? . Vill du maila mig? madeleneasp@bredband.net tack på förhand
2 svar · 1,8k läst
TorpAnders
TorpAnders: [citat] Just ja.. Västmanland!
2 svar · 2,9k läst
W
WeeBe: Lyckan med vinkel är bra om man har söderläge på baksidan av huset (och kanske lite utsikt) och man inte vill ha vidbyggt garage. Vardagsrummet kan bli mycket trevligt med ryggåstak. Det har också ett sovrum mer om barnen blir 3. Vi valde Västanvind då söder på vår tomt ligger på höger sida av huset sett från vägen och ville ha ett vidbyggt garage. Vi ritade om det lite också ska
4 svar · 2,3k läst
T
toka: Vi har precis skrivit på för ett Lyckan med vinkel och kan bara säga att vi tycker att det verkar helt klart prisvärt! Har kikat runt lite bland husfirmorna och även jämfört med lösvirke. Bra länkar vi har kikat mycket på är http://www.pochb.com/hagalund/index.htm och http://www.wil.se/index.php?option=com_zoom&Itemid=28&catid=4 ..
1 svar · 2,5k läst
C
carro_pelle: Hej är det med tillval ?Vi har fått ett pris på 1 632 300 då ingår inte markarbetet. var ska ni bygga? (ekängen 4)
5 svar · 1,9k läst
S
Shandala: Vi har nyligen gjort avrop på Kvadraten från Eksjöhus. Från början tittade vi en del på Aspudden eftersom modellen uppfyllde flera av våra önskemål; öppen planlösning mellan vardagsrum och kök, öppet upp till övervåningen samt att trappan inte låg direkt bredvid ytterdörren. När vi insåg att Kvadraten gick att modifiera för att passa våra önskemål och ändå var ca 200 000
4 svar · 1,2k läst
Spix
Spix: [citat] Det verkar som om att de inte har någon standard. Säljaren lyssnar på vad du vill ha och ger dig ett pris på det eller sätter ihop ett eller flera paket som ni kan utgå ifrån.
0 svar · 2,1k läst
B
bjokli: [citat] Tack för det tipset, det hade jag ingen aning om. Tur att vi inte har skrivit på något ännu.  :) /Björn
2 svar · 3,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.