1 565 läst ·
15 svar
2k läst
15 svar
sjödalshus
Sida 1 av 2
Hej.
Tittar med stort intresse på olika hustillverkare. Någon som byggt med sjödalshus. Erfarenheter ?
Jag har fastnat för ett av deras tvåplans hus nämligen Sundbyholm. Någon annan som byggt detta, blev ni nöjda ? Hur är standarden på det ? De skriver ju själva att de är "en klass bättre", inte för det spelar så himla stor roll, jag tycker det huset är så snyggt och har så bra planlösning
Tittar med stort intresse på olika hustillverkare. Någon som byggt med sjödalshus. Erfarenheter ?
Jag har fastnat för ett av deras tvåplans hus nämligen Sundbyholm. Någon annan som byggt detta, blev ni nöjda ? Hur är standarden på det ? De skriver ju själva att de är "en klass bättre", inte för det spelar så himla stor roll, jag tycker det huset är så snyggt och har så bra planlösning
Så som jag har skrivit i andra som frågar ang S-hus.
Underbara människor att göra med, inga problem, o vårt hus är klart 10mars än så länge inga som helst problem. Bra bemötanden o en underbar hus agent.
Allt går som på rälls, o som sagt vi har kollat på många andra hus leverantörer o tyckte att vi fick mycket för pengarna hos sjödals. som ex, spånskiva o gips i alla väggarna o isolering
inte många som kör det. 
Underbara människor att göra med, inga problem, o vårt hus är klart 10mars än så länge inga som helst problem. Bra bemötanden o en underbar hus agent.
Allt går som på rälls, o som sagt vi har kollat på många andra hus leverantörer o tyckte att vi fick mycket för pengarna hos sjödals. som ex, spånskiva o gips i alla väggarna o isolering
Samma sak här... kan bara ge varma rekommendationer.
Vårt hus vart färdigtbyggt 26:e November. Och tyvärr har jag var utan internet så hemsidan har inte blivit uppdaterad. Nu när jag väl fick internet (två månader senare än tänkt) så crashar såklart datorn. Så blir ännu lite mer väntan på uppdatering.
MVH
/Micke
Vårt hus vart färdigtbyggt 26:e November. Och tyvärr har jag var utan internet så hemsidan har inte blivit uppdaterad. Nu när jag väl fick internet (två månader senare än tänkt) så crashar såklart datorn. Så blir ännu lite mer väntan på uppdatering.
MVH
/Micke
Håller med!! Vi är än så länge helnöjda med Sjödalshus.
Speciellt deras snickare är enormt duktiga. De har imponerat på mycket på oss och även andra hantverkare. Bästa de sett på länge mm.
Flyttar in i vårat 1-plans hus slutet av mars. ;D
Flyttar in i vårat 1-plans hus slutet av mars. ;D
Deras snickare? Det är väl den byggare ni har byggentreprenadavtal med du menar, Sjödalshus har ju inte totalentreprenad med eget snickarlag ute på byggplatsen.
Var bygger ni? Kommer själva att bygga med SH och är nyfiken!
Var bygger ni? Kommer själva att bygga med SH och är nyfiken!
Vi tittade mycket på SH (i Stockhom) innan vi slutligen bestämde oss för Götenehus istället, och det var INTE totalantrepenad. Det klargjorde säljaren väldigt tydligt, som för övrigt var mycket trevlig och påläst.dempa skrev:
Är du säker på att dina uppgifter stämmer?
Jag har nu haft mycket kontakt med sjödalshus i Göteborg och de är väldigt trevliga och verkar kunniga. Svarar alltid korrekt och brer inte på för att sälja in sitt hus s.a.s.
Här är det så att om de ordanr en tomt så blir det totalentrepenad och om vi själva har tomten så hjälper de till med att hitta snickare osv. men man skriver olika kontrakt.
Man kan ändra i stort sett allt innuti, men jag vet inte till vilken kostnad. Vi har inte kommit så långt ännu, har ingen tomt att bygga på :'( men fortsätter leta med ljus och lykta, så om någon vet någon som skall sälja i Göteborgstraken så...... :
Här är det så att om de ordanr en tomt så blir det totalentrepenad och om vi själva har tomten så hjälper de till med att hitta snickare osv. men man skriver olika kontrakt.
Man kan ändra i stort sett allt innuti, men jag vet inte till vilken kostnad. Vi har inte kommit så långt ännu, har ingen tomt att bygga på :'( men fortsätter leta med ljus och lykta, så om någon vet någon som skall sälja i Göteborgstraken så...... :
När vi pratade med Sjödalssäljaren i Stockholm, frågade vi om ni har totalentrepenad, äkta totalentrepenad, ett kontrakt med SH och inga fler? Säljaren svarade ja på frågan.
Jag är HELT säker på mina uppgifter, jag har det även i en av mailen jag har fått från försäljaren att dem erbjuder totalentrepenad oavsett om det är du eller om SH som har tomten. Men priset på huset blev dyrare om vi valde totalentrepenad.
/Dempa
Jag är HELT säker på mina uppgifter, jag har det även i en av mailen jag har fått från försäljaren att dem erbjuder totalentrepenad oavsett om det är du eller om SH som har tomten. Men priset på huset blev dyrare om vi valde totalentrepenad.
/Dempa
mammami skrev:Jag har nu haft mycket kontakt med sjödalshus i Göteborg och de är väldigt trevliga och verkar kunniga. Svarar alltid korrekt och brer inte på för att sälja in sitt hus s.a.s.
Man kan ändra i stort sett allt innuti, men jag vet inte till vilken kostnad. Vi har inte kommit så långt ännu, har ingen tomt att bygga på :'( men fortsätter leta med ljus och lykta, så om någon vet någon som skall sälja i Göteborgstraken så...... :![]()
Vi var i kontakt med säljaren i Göteborg tidigare när vi var inne på sjödalshus och jag måste säga att vi tycker att han är underbar!!! ;D Hade det inte varit för att vi får det huset vi valt så mycket billigare på annat håll hade vi bestämt valt sjödalshus!!
När det gäller planlösningen så är det man ser i katalogen bara ett förslag. Ni kan rita om hur mycket ni bara vill - utan extra kostnad! Jag vet att med vissa husleverantörer kostar det extra om du t ex. vill flytta våtutrymmen, men inte med SH!
Vi köpte vår tomt till kanonpris från en lokalbonde, ett lite tips.....
Jag kan svara på detta .,mammami skrev:Jag har nu haft mycket kontakt med sjödalshus i Göteborg och de är väldigt trevliga och verkar kunniga. Svarar alltid korrekt och brer inte på för att sälja in sitt hus s.a.s.
Man kan ändra i stort sett allt innuti, men jag vet inte till vilken kostnad. Vi har inte kommit så långt ännu, har ingen tomt att bygga på :'( men fortsätter leta med ljus och lykta, så om någon vet någon som skall sälja i Göteborgstraken så...... :![]()
Du betalar inget extra för att du ändrar planlösningen. Om du höjer standarden med öppen spis o dyl så får du givetviss betala, men jag kan säga ur vårt eget perspektiv att vi ville ha två extra fönster på kortsidan, o allt som allt med fönster o jobbet så betalade vi kanske .. runta 5000... så kontentan av det hela är vad vi har märkt att de är mycket mycket prisvärde, o framför allt så tar de inte 25000 kr extra som en annan leverantör gör för att man bill bytta ut de tråkiga vita vitvarorna mot rostfritt.
vår inflyttning är 10 mars o allt går enligt planerna.
Inget klydd eller missförstånd, det går som på rälls.... o deras snickare är mycket duktiga, inte(sjödalshus) men de som är anstälda av vår agent.
rekomenderar helt klart dem!!!!!
Krabban, roligt att ni är så nöjda med era snickare. Men det skulle vara intressant att veta vart i landet ni bygger - för vi ligger också i startgroparna men har inte valt entreprenörer ännu! Vilken modell bygger ni och vad har ni valt till?