4 820 läst ·
9 svar
5k läst
9 svar
Bygga Älvsbyhus
Hej !
Du skall precis titta på de två hustyperna vi också var intresserade av.
Vårt val föll på Ymer (lite dyrare). Det som avgjorde för oss var att sovrummen är betydligt större i Ymer och sen tycker vi att vinkelhus är läckert ;D
Lycka till!
Du skall precis titta på de två hustyperna vi också var intresserade av.
Vårt val föll på Ymer (lite dyrare). Det som avgjorde för oss var att sovrummen är betydligt större i Ymer och sen tycker vi att vinkelhus är läckert ;D
Lycka till!
Har beställt ett Trym. Extra tele och tv uttag (rör) 438kr st. Lamputtag ovan fönster 375kr st. Trägolv 269kr m2. Inbyggnadsugn 16075. Snyggare innerdörrar 788kr st. Pivåhängda fönster 530 kr st. Grytbackar i kök 1325. Cylinderlås i dörrarna 4000. Disk, tvättmaskin och torktumlare 16000. Sadeltak, spröjs, gaveldörr 15800. Dörr till fristående garage 4963. Vattenburen värme 28885. Mm. Köksluckor finns i olika utöranden och priser!
Produkter som diskuteras: "Cylinderlås"
Cylinderlås
Cylinderlås är den mest använda låstypen i modern tid och är standard för alla typer av dörrar, från bostäder till kommersiella byggnader. Detta lås använder en cylinder som låses och låses upp med en nyckel. Cylinderlåsets design
Läs mer
Hej!
Vi flyttade in i vårt Trym i september 05. Det som var mest prisvärt var pivåhängda fönster. Vi tog alla stora fönster pivåhängda, de små standard. Inbyggnadspaketet i köket blev läckert. Inbyggd mikro var kanon. Det blev snyggt. Extra vattenutkastare ,påpå framsidan, eluttag i alla hörn utvändigt, en extra ytterlampa så det blev en på varje sida av ytterdörren, gröna spårfrästa luckor i köket, trägolv i hall och vardagsrum, standardtapeter (huset rör sig i början och det blir sprickor lite här och där, har svårt att tro att det blir snyggt med reparationer med tapeter som legat i två år, får nog tapetseraom i stället), sx-modellen med sadeltak ovan entre och vattenburen värme mm.
Ja lycka till, vi älskar vårt hus.
/Ulle-Bella
Vi flyttade in i vårt Trym i september 05. Det som var mest prisvärt var pivåhängda fönster. Vi tog alla stora fönster pivåhängda, de små standard. Inbyggnadspaketet i köket blev läckert. Inbyggd mikro var kanon. Det blev snyggt. Extra vattenutkastare ,påpå framsidan, eluttag i alla hörn utvändigt, en extra ytterlampa så det blev en på varje sida av ytterdörren, gröna spårfrästa luckor i köket, trägolv i hall och vardagsrum, standardtapeter (huset rör sig i början och det blir sprickor lite här och där, har svårt att tro att det blir snyggt med reparationer med tapeter som legat i två år, får nog tapetseraom i stället), sx-modellen med sadeltak ovan entre och vattenburen värme mm.
Ja lycka till, vi älskar vårt hus.
/Ulle-Bella
Coolt,Tedde, att ni valt ett Trym. Tycker att andra modeller verkar mer poppis, konstigt nogTedde skrev:Har beställt ett Trym. Extra tele och tv uttag (rör) 438kr st. Lamputtag ovan fönster 375kr st. Trägolv 269kr m2. Inbyggnadsugn 16075. Snyggare innerdörrar 788kr st. Pivåhängda fönster 530 kr st. Grytbackar i kök 1325. Cylinderlås i dörrarna 4000. Disk, tvättmaskin och torktumlare 16000. Sadeltak, spröjs, gaveldörr 15800. Dörr till fristående garage 4963. Vattenburen värme 28885. Mm. Köksluckor finns i olika utöranden och priser!
/Ulle-Bella
Hej!
Vi tittade på Ägir och Ymer och vi valde Ymer!
Tyckte bättre om själva planlösningen, vet tyvärr inte än några priser på tillvalen våran säljare vill att vi ska ta det senare=(
Jag hade suttit och skrivit ner frågor som jag skulle komma ihåg plus sånt som jag tänkte att man skulle kolla upp när man äntligen fick se husen sen skrev jag ner allt som vi kom fram till och det var skönt annars glömmer man lätt.
Har fått inflyttning till v 41.

Vi tittade på Ägir och Ymer och vi valde Ymer!
Tyckte bättre om själva planlösningen, vet tyvärr inte än några priser på tillvalen våran säljare vill att vi ska ta det senare=(
Jag hade suttit och skrivit ner frågor som jag skulle komma ihåg plus sånt som jag tänkte att man skulle kolla upp när man äntligen fick se husen sen skrev jag ner allt som vi kom fram till och det var skönt annars glömmer man lätt.
Har fått inflyttning till v 41.
Galadriel:
Vi har en del priser på olika tillval om du är intresserad så kan du bara skicka ett pm så skall jag svara på det jag kan.
Vi skall också bygga ett Ymer ... v.40
Vi har en del priser på olika tillval om du är intresserad så kan du bara skicka ett pm så skall jag svara på det jag kan.
Vi skall också bygga ett Ymer ... v.40
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden