3 742 läst ·
8 svar
4k läst
8 svar
Älvsbyhus proppskåp
Om det finns på ett färdigt hus vet ja inte om man inte valt till det men under tillvalen när man beställer ett hus kan man välja till extra säkringar i skåpet.
Vi valde till extra säkringar...10A och 16A!
Det finns plats för fler säkringar!!
Jag kan lägga ut en bild på proppskåpet ikväll!!!
Dick&Christina
Det finns plats för fler säkringar!!
Jag kan lägga ut en bild på proppskåpet ikväll!!!
Dick&Christina
Okej ... :-X
Jag är verkligen ute och halkar runt när det gäller el-sidan så fyll mig lite med kunskap nu.
Om man "säkrar upp" med fler säkringar i proppskåpet gör det här att problemen med att säkringar slås ut när många maskiner är igång försvinner?
Eller behövs det något mer ... tror jofi2 skrev i en annan tråd om något med extra elförsörjning. Hjälp mig att förstå det här.
Behövs det bara extra säkringar eller måste det till något mer.
Vill ju fasen kunna köra alla maskiner utan att värmepannan och sånt skall slås ut.
Jag är verkligen ute och halkar runt när det gäller el-sidan så fyll mig lite med kunskap nu.
Om man "säkrar upp" med fler säkringar i proppskåpet gör det här att problemen med att säkringar slås ut när många maskiner är igång försvinner?
Eller behövs det något mer ... tror jofi2 skrev i en annan tråd om något med extra elförsörjning. Hjälp mig att förstå det här.
Behövs det bara extra säkringar eller måste det till något mer.
Vill ju fasen kunna köra alla maskiner utan att värmepannan och sånt skall slås ut.
Hej, det är inte Bara att säkra upp, du måste även fördela förbrukarna jämt över faserna så att säkringarna inte löser ut. Detta är dock ett jobb för en elektriker...
Nu finns bilden på min byggsida!! http://spaces.msn.com/tyr26091/
Under foton EL/Tele/Data !!!
Vi hade valt till 3st 10A säkringar!! Plus att vi fick över 3st 16A säkringar!? (direktverkande elvärme).
/Dick&Christina
Under foton EL/Tele/Data !!!
Vi hade valt till 3st 10A säkringar!! Plus att vi fick över 3st 16A säkringar!? (direktverkande elvärme).
/Dick&Christina
Så gjorde Ä-hus detta åt er som ett tillval?
När de gör detta så fördelar de förbrukarna jämt över faserna också (som någon skrev här innan) ?
Som jag skrev förut så är jag lite torsk på detta med el, men som tur var har jag en elkille i famliljen ... dock en lärling så jag vet inte hur mycket jag kan lita på hans kunskaper ännu ;D
När de gör detta så fördelar de förbrukarna jämt över faserna också (som någon skrev här innan) ?
Som jag skrev förut så är jag lite torsk på detta med el, men som tur var har jag en elkille i famliljen ... dock en lärling så jag vet inte hur mycket jag kan lita på hans kunskaper ännu ;D
Klicka här för att svara