Hej!
För ett år sedan skulle vi bygga hus och hade kollat in ett Eksjöhus "Lönneberga" på Husknuten i Göteborg som vi blev väldigt förtjusta i.
När vi hörde elaka rykten om Eksjöhus både på tv och lästa på nätet blev vi fundersamma, men efter att ha varit där och talat med en av försäljarna Bert, så bestämde vi oss för att slå till.

Idag har vi haft besiktning på huset och det var helt utan anmärkningar och på utsatt tid.
Vi är jätteglada för anlitade Eksjöhus och deras underentreprenörer har varit helt fantastiska hela vägen.
Jag vill verkligen rekommendera Eksjöhus i Göteborg.

Ett stort tack till Bert och alla underentreprenörer som har varit delaktiga i vårt husbygge.

Hälsningar Susanne och Steve   ;O)

Hej!

Roligt att höra att ni blev nöjda med ert hus!

Vi funderar också på att bygga Lönneberga, har ni några tips som kan vara bra att känna till i kontakten med Eksjöhus? T.ex. vilken kvalité har standardutrustning mm. som ingår i huset. Valde ni totalentrepenad?

Får man fråga vad "kalaset" kostade?

Tacksam för svar,

M&M

Jag vill inte på något sätt påstå att jag VET men visst är det misstänksamt att en användare på första inlägget den gör öser beröm över en husleverantör som den senaste tiden varit rätt hårt ansatt av både kunder, media och på nätet.

Om det är så som Susanne och Steve skriver så vill jag gratulera er och önska er lycka till med ert husägande. Det kanske är ett tecken på att husleverantören har tagit fasta på den kritik de fått och börjat göra bättre jobb, tänka på att kunden är den viktigaste parten.

hus1 skrev:
Hej!
För ett år sedan skulle vi bygga hus och hade kollat in ett Eksjöhus "Lönneberga" på Husknuten i Göteborg som vi blev väldigt förtjusta i.
När vi hörde elaka rykten om Eksjöhus både på tv och lästa på nätet blev vi fundersamma, men efter att ha varit där och talat med en av försäljarna Bert, så bestämde vi oss för att slå till.

Idag har vi haft besiktning på huset och det var helt utan anmärkningar och på utsatt tid.
Vi är jätteglada för anlitade Eksjöhus och deras underentreprenörer har varit helt fantastiska hela vägen.

Ett stort tack till Bert och alla underentreprenörer som har varit delaktiga i vårt husbygge.

Skönt att höra att det gått bra för er. Ska själv bygga med eksjöhus i år. Var också mycket tveksam till en början pga hur en del blivit behandlade. Vi får se hur det går för oss ;)

Mattias_Maria det är bara att ta kontakt med en säljare och be om deras leveransbeskrivning så ser ni vad som är standard.

Ja, de måste vara såååå lättade över att deras husbygge gått i hamn, eftersom det får någon att genast söka upp ett forum där leverantören fått stryk, registrera sig för att gära ett enda inlägg och säga; de är inte dåliga de är sååååå bra....

Heja, heja!

Robert_Maria skrev:
Jag vill inte på något sätt påstå att jag VET men visst är det misstänksamt att en användare på första inlägget den gör öser beröm över en husleverantör som den senaste tiden varit rätt hårt ansatt av både kunder, media och på nätet.

Om det är så som Susanne och Steve skriver så vill jag gratulera er och önska er lycka till med ert husägande. Det kanske är ett tecken på att husleverantören har tagit fasta på den kritik de fått och börjat göra bättre jobb, tänka på att kunden är den viktigaste parten.

[quote author=hus1 link=1139253209/0#0 date=1139253208]Hej!

[/quote]

Jag måste hålla med Skane67 m. fl. och att min reaktion var densamma. Vi får hoppas = felaktig och att "Susanne och Steve" verkligen har fog för sina berömmande ord
samt återkommer och ger oss en rejäl omgång här för att ha tvivlat. ;)

skane67 skrev:
Ja, de måste vara såååå lättade över att deras husbygge gått i hamn, eftersom det får någon att genast söka upp ett forum där leverantören fått stryk, registrera sig för att gära ett enda inlägg och säga; de är inte dåliga de är sååååå bra....

Heja, heja!
Visserligen står hus1 bara noterad för 2 inlägg, men är registrerad sedan mer än ett år ;)
Och låt oss hoppas att bygget verkligen blev lyckat ::)

Jag vill också rekommendera Eksjöhus för allt har funkat utan problem för oss, stomresningen var för nästan exakt ett år sedan, nu har vi bott här ca 8 månader.

Jag hoppas jag har tillräckligt med inlägg för att bli trodd här på forumet.
MVH Hans

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.