S
Somewhere_in_Sweden: [citat] Vi gjorde följande: Spegelvände huset tog bort/flyttade några dörrar och väggar så att det passade bättre oss flyttade ytterdörrar/balkongdörrar till andra sidan av huset samt satte fönster där de var från början gjorde flera tillval som påverkade priset bytte samtliga vitvaror i köket och tvättstugan mot bättre - endast påslag för själva maskinen och inte för något
8 svar · 5,4k läst
M
Mike Andersson: Eksjöhus har just nu extremt långa leveranstider. Minns att säljaren sa redan i början av mars 2021 så hade de fått in fler beställningar än under vad de hade fått för hela 2020. När "träprisbubblan" kom så höjdes samtliga hussatser med mellan 100-300 kkr. Vårt hus, prio143, hade blivit ca 10% dyrare (drygt 130kkr), vi hade som tur var redan skrivit på kontraktet och blev bara
5 svar · 3,2k läst
F
Fabiano: Ett tips om det skulle fungera för er är att sätta ett markskåp för elen istället för det vanliga med skåp infällt i husvägg. Jag gjorde så vi nybyggnation för att slippa betala byggström och det fula skåpet på husväggen. Finns olika varianter med 3-fas uttag och vanligt uttag som kanske också kan fylla funktion för er. Jag är inte insatt i priserna kring byggström men gissar
7 svar · 2,1k läst
D
Dyeåsen: [citat] spännande, vi följer tråden för vi vill också gärna veta om någon har erfarenhet av deras byggsatser. Vi gillar deras husmodellen och upplägget verkar bra!
1 svar · 1,7k läst
M
MariaStenmark1: Gäller underhållsplaneringen även villor https://planor.se/underhallsplan/ ?
32 svar · 25,2k läst
G
GustafZ: [citat] Damn, önskar du satt hos denna hustillverkare.
18 svar · 5,6k läst
M
MTjelander: Hej Jens, Kommer ev. att köpa ett Nässjöhus/Norrlandshus på 117kvm från 1984 till hösten och undrar om du möjligtvis har någon ritning på huset ni var intresserade av/köpte? Vi håller på att se över möjlighet att bygga ut så därav min fråga. Huset säljs av en äldre dam samt utan mäklare så finns inte jätte mycket info just nu. Mejladress: Mtjelander@gmail.com Annan info är
4 svar · 3,0k läst
S
Samir_88: ser att ni bor i Norrköping och har köpt tomt i fyrby om jag uppfattar rätt enligt bilder som finns. Vi bor i Norrköping också och har köpt tomt bakom sjukan.
5 svar · 3,0k läst
·
F
FGLIN: [citat] Konstig om betongen brann för fort vid den tiden på året. Hade de värmt den för mycket på betongstation eller hällt i för mycket accelerator eller är det snarare frysskador?
178 svar · 134,4k läst
·
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Precis sådär blir vårt oljade ekbord om man gnuggar hårt på fläckar. Ibland slipar vi det och oljar på nytt och då blir det mörkt igen. Du kanske borde rugga upp ytan lite med ett fint sandpapper först innan du strycker på oljan.
3 svar · 1,3k läst
·
G
grushögen: [citat] Stort tack för hjälpen
17 svar · 4,8k läst
·
Susanne Nilsson3
Susanne Nilsson3: Hej ! Är det någon som byggt huset konvergent från anebyhus eller som bor i ett sånt ? hälsningar Susanne
0 svar · 1,4k läst
·
R
RagnarBane: Greetings, Please feel free to respond in Swedish. To start we've purchased a house built in 1996 and plan to renovate extensively to bring it up to current standards. I have downloaded all the ritnings from the building permit application arkiv but still lack quite a bit of information. For starters, can anyone give me an actual idea of how many square meter it is (I purchased only based on
0 svar · 1,0k läst
M
Manhunter: Örementhus.Inte Älvsbyns vill inte visa sitt utställningshus.Hade aldrig tid.
1 svar · 1,6k läst
Fjojtmehmet
Fjojtmehmet: Borohus är välrenommerade
10 svar · 1,9k läst
R
Romerson: Säger bara, att bygga med JB villan är ett stort misstag. Vår entreprenrörer saknade ritningar på viktiga detaljer som inte leverades tid, ägarna har noll koll eller bryr sig inte ett skit om konsumentens rätt, bemötande och service är på lågstadienivå, uppstod fel under hela byggtiden där jb villan ansvarade för felen men de vägrarade ta sitt ansvar, slutbesiktningsanmärkningar
29 svar · 26,4k läst
A
anso25: Någon som har byggt ett garage från Älvsbyhus med carport? Vet att plattan inte ingår i priset men om man även har en carport, ingår panelen på taket på dom? Någon som vet eller har byggt det?
0 svar · 1,3k läst
S
Somewhere_in_Sweden: Hej! Vi flyttade in i början på december förra året dvs för ca 2 månader sedan. Vi byggde med Myresjöhus och är väldigt nöjda med både bankman och med leverantören. Visst fick vi liknande kommentar första gången vi besökte banken men det är av en anledning- de vill helst veta hur mycket kostar huset för att kunna lämna besked om ni kan låna till det eller inte. Vissa klarar sig
2 svar · 1,8k läst
V
Villaägarenr1: [citat] Har jag förstått det rätt. Ts har köpt ett hus av en privatperson som i sin tur byggt huset med sitt byggföretag som sattes i konkurs, innan såldes huset från byggföretaget till "byggaren" för att i sin tur kunna sälja privat? Då finns de väl inga besiktningar eller nånting som ts kan yrka på. Det enda han kan falls tillbaks på är väl dolda fel och sin egen
38 svar · 3,7k läst
F
Frida W: Hej. Har precis köpt en tomt och söker erfarenheter av husentreprenörer. Står just nu mellan Smålandsvillan, Myresjöhus och Ekesjöhus. Vad är era erfarenheter och vad tycker ni är extra viktigt att tänka på? tanken är att detta hus är en mellanlandning i vårt liv och att vi senare ska vidare i vpr ”huskarriär”. Vi är en familj på 6 pers + 2. Totalt 6 barn. Tomten är i
0 svar · 794 läst
V
viken2: Tittade på tidigare forum ang MGO gips men vill veta mera ang för o nackdelar ,, Den HD insändaren går inte att öppna på den gamla forumet !!
0 svar · 1,0k läst
S
SonnyListon: Vi byggde ungefär lika stort som er med Lövånger. Reste takstolarna genom att hänga upp dem upp och ner på stommen, och knuffade sen upp dem med mankraft. Lite väl farligt, se till att ha någon med maskins som kan göra det. Sen måste jag säga att monteringsanvisningen lämnade lite att önska, om man är ovan med att bygga. Moment som saknas, andra moment som inte var heltäckande. Men
4 svar · 3,6k läst
X
xxx.maws: Bara jag som inte tycker det ser nybyggt ut? Dammigt samt slitet på visa ställen. På tok för slarvigt.
234 svar · 95,9k läst
·
M
Mahol: [citat] Åh ja skicka gärna pm
2 svar · 1,5k läst
Ö
Örjan Johansson: [citat] Viken firma valde ni ? Hur går det ?
2 svar · 2,1k läst
K
Knight: Myresjöhus Smart 150 2.7 milj 2018
8 svar · 1,4k läst
N
Nyblivenhusägare123: Kolla husknuten så får ni gå in och klämma & känna in olika hustillverkare. Tror det finns nån ost här med på olika hustillverkare i ordning på priserna
13 svar · 13,1k läst
M
Mr Marqs: Hej. Blev det något köp? /Marcus
3 svar · 6,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.