H
HSP: Ska vara ELGE skåp från -60 -70 talet
4 svar · 1,2k läst
·
Demmpa
Demmpa: Här har du produktblad, serviceinstruktion, etc https://www.fmmattsson.com/sv/duschblandare/garda/96850000 [bild]
1 svar · 2,0k läst
·
F
FrauN: [citat] Vi har byggt 150 kvm hus (permanentboende) med KL-trästomme i Sthlm. Första spadtag i september förra året och färdiga för inflytt i mitten av maj i år. Huruvida man sparar tid beror nog på val av utförande entreprenör (inte stomleverantör) - få som är vana vid stomvalet och av begränsningen i att inte kunna dra ledningar "hur som helst" inne i reglade väggar osv. Spontant
1 svar · 1,6k läst
Fruhertz
Fruhertz: Hm Nae inte ens tänkt tanken! Drar ett Mail till dom :)
2 svar · 2,2k läst
R
Ramiza Pejda: Jag och min familj byggde hus med dem. Från början till slut gick det fel hela tiden. Och när de gör fel erkänner dem inte sina fel utan intygar bara att det är ett bra jobb från deras byggare. Vi fick till slut avsluta samarbetet med dem på grund av att vi inte orkade med dem mer. Och nu har vi andra byggare och allt har kostat oss dubbelt så vill varna folk att hålla sig borta från
4 svar · 5,4k läst
H
Harald Blåtumme: Rusta-markisen behöver kompletteras med fäste för takmontage om det ska fungera, ingår inte. Bauhausmarkisen verkar ha ett kombifäste för vägg eller takmontage, det står i monteringsanvisningarna att du ska använda betongexpander. Är du inte van vid att använda dylikt så rekommenderas att anlita proffs, det är dessutom tungt att installera markiser och man behöver vara åtminstone
1 svar · 1,7k läst
J
Joppe 33: Någon som har erfarenheter av att bygga hus med Bygg- och villamontage Stockholm AB? Tror de har byggt en del åt Myresjöhus. Omdömen tas tacksamt emot.
0 svar · 1,2k läst
J
JeLö: Eller så har hustillverkaren frågat ett åkeri med kranbil, i stället för sitt vanliga åkeri, vad transport med en ev. omlastning kommer kosta. Krävs ju en kranbil för att kunna lasta om. Har de då fått ett fast pris som är 10000:- mer än deras ordinarie åkeri, så är det den summan det kostar även om chauffören var skickligare på att backa än man räknat med. En kranbil i
22 svar · 18,3k läst
·
A
aydins: Hej Håller på och bygger med AHP nu och dem är inte alltid på ”tårna”. AHP säljaren var väldigt duktig och snabb med priser/kommunikation men våran projektledare (utsedd av AHP) är enligt mig väldigt seg på att återkoppla. skulle jag välja AHP igen om vi ska bygga ett nytt hus? Yes.. men inte ha den projektledaren som vi har nu. Grannen 200m bort ska bygga med Fiskarhedsvillan
33 svar · 26,3k läst
T
toolman77: Jag satte ihop en liknande grej för att flytta telestolpar med handkraft. En bit rör, två aveltappar och två beggade hjul från skroten. Du kan slitsa röret och klämma fast tapparna med rörklammer. Anordningen surrades med spännband på stolparna. Kan du få en platta fastsvetsad på röret kan du bulta allt i ändrträt på limträbalken. Gör det inget om det blir skruvhål kan du
2 svar · 1,5k läst
B
bck277: Hej Vore kul om fler kunde visa bilder på hur deras inredda övervåningar ser ut Smålandsvillan hustyp Eksjö. Har sett en tråd här, men hade varit roligt att se fler exempel. Mvh
0 svar · 1,4k läst
S
steve5432: [citat] Ja värmen stiger ju uppåt, man får ha rejäla öppningsbara partier för att hålla nere temperaturen. Att köra AC är inte lönt för så stora volymer. Kanske möjligtvis i bostadshuset... /S
3 svar · 2,7k läst
Mikn
Mikn: [citat] Vilken säljare var det?
37 svar · 50,9k läst
·
J
jorwal: [citat] Japp, finns en liten förhoppning.
5 svar · 2,5k läst
·
A
Andreas Ludde Lundell: Hejsan allesammans, Vi startat vilken dag som helst vårt nya projekt med att bygga hus i Jämtland och är i behov av en besiktningsman som kan göra en slutbesiktning av huset när husleverantören byggt klart det. Vart hitat man en duktig sådan runt härjedalen? Någon som har bra tips? Och vad är ett rimligt pris för besiktning av nyckelfärdigt hus på 120 kvm?
0 svar · 1,2k läst
MortenD
MortenD: [citat] Jeg kan se, at deres væg er konstrueret på det sæt, jeg gerne vil have. Jeg funderer på, om der kunne være modul/element leverandører som også laver en sådan væg. Det meste synes at være med glassfiber, plastik og kemi.
3 svar · 1,5k läst
S
salsapeter: Sannolikt är det ventilationsproblem i kombination med kalla ytor/luft som skapar fukt så att mikrobiell påväxt uppstår som flera redan nämnt. Däremot så ska kan du inte tvätta bort detta utan allt skadat material måste bytas ut. Detta är tyvärr en vanlig och utbredd missuppfattning som skapar mycket ohälsa. Detta är såklart ännu viktigare i bostadsutrymmen. Det finns material om
27 svar · 15,5k läst
·
V
Viktorbyggahus: [citat] Hur har det gått för er, nu sådär 2 år senare? Rekommenderar du dem? Vi går också och funderar på dem. Gillar deras hus skarpt.
26 svar · 23,1k läst
S
Skyflakes: [citat] [citat] Vi har ägir. Räcker med en dusch för oss och extra toan. Tog bort väggen i passagen och har allrum där med garderober mot lilla sovrummet. Har 17 garderober totalt. Hur många hus har det. Sen satte jag en lucka med stege upp till den golvade vinden och när man fyllt den bör man allvarligt överväga att inte samla på sig mer grejer.
8 svar · 6,8k läst
wildeside
wildeside: [citat] Har du ett avtalat fast pris och förutsättningarna på fastigheten inte har förändrats så gäller det fasta priset..... Om dom missbedömt situationen så kan dom inte ändra priset i efterhand på egen hand.
4 svar · 2,0k läst
I
Ivana83: Hej, Myresjöhus säljer nu tomterna i Örebro och vi tänker lite kanske bygga, men jag läser många dåliga omdöme om både. Har någon erfarenheter med de sista år leveransen och kvalite? Tack.
0 svar · 2,6k läst
V
Visua: Sent svar: Trivselhus #trivselhus tar inget som helst ansvar för detta, de anser att det där är vad de kallar ”fastbom” det är inget ”fel” det ska skallra i all klinker när man går på den tre år senare i ett helt nytt hus för valfritt antal miljoner tydligen.
4 svar · 4,2k läst
·
S
Skåning82: Placeringen av huset blev nog så bra det kunde. Men vi bor i en backe så tomten behövde formas om. En del av tomten blev inte bra, det verkade bra först men när man såg resultatet insåg man att det inte var optimalt. Som tur var skulle markentreprenören fixa en grej som inte var gjord enligt lovet, så jag lät dem fixa till den yta vi inte var nöjda med i samma veva. Nu är det toppen,
22 svar · 11,6k läst
MortenD
MortenD: Tusind tak for at kolla på dette. Ja, det virker jo ikke troværdigt. Priserne var også meget lave, så mon ikke dette er en form for scam. Jeg vil jo helst købe hos en svensk leverandør - men måske også gerne balticum. Men da måsta jo virksomheden finns i virkeligheden! Tak for svar - kh. Morten
2 svar · 1,3k läst
B
bkrtv: Hade 2.39% på Swedbank mellan augusti 2021-april 2022
27 svar · 7,9k läst
G
GustafZ: bygger just nu med Kontio "timmerhus" - de liknar timmer men är klart mycket tätare och "prefabvänligare" - skulle dock valt en arkitekt och helentrepenad vid dethär laget då jag som kund verkar få göra lika mycket med en prefabtillverkare som för de tidigare projektet jag haft med just arkitekt/helentrepenad istället
1 svar · 2,1k läst
S
Skåning82: [citat] [citat] Tveksam till att Smålandsvillan är ett snäpp upp, annat än i pris. Hjältevadshus nog mer ett snäpp upp i så fall. Men som du själv påpekar i ett senare inlägg, då kan man lika gärna välja något med platta. Vi byggde med Älvsbyhus och det är bra mycket bättre än drägligt att bo i huset och jag bedömer nivån av självspäkning som i stort sett obefintlig:) Men
46 svar · 16,2k läst
·
ginogino
ginogino: Hej, Vi letar efter en hustillverkare som kan leverera prefabricerat efter egen arkitektritning. Vi vill bara beställa huset tills det blir "inredningsklart" då plattsättare, golvläggare och målare finns i familjen. Vill att huset ska vara av bra kvalité. Vi har kontaktat en premiumtillverkare men de sa att de säljer helheten och ska man räkna borta tex kök och badrum så räknar de inte
0 svar · 3,4k läst
S
Skåning82: [citat] Finns två fb-grupper där Älvsbyhusägare utbyter erfarenheter och tips. Tror du kommer få bra svar och en hel del inspiration om du skriver där.
7 svar · 4,5k läst
L
LouiseMartin: [citat] hej ja nej vi landade faktiskt i att INTE köra med naturliga hus av dessa anledningar. Kände att de redan innan hade dålig kommunikation och kände risk för ätor efter att vi pratat med andra. Så känns som ett tryggt beslut. Lycka till med ert.
16 svar · 11,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.