Älvsbyhus "Lasse" 63m3 boyta för 1,4 mille nyckelfärdigt

• Gilla
Ringblom
  • Laddar…
Jag var i samma sits då jag skulle bygga för 16 år sedan. Utbudet hos husleverantörerna var även då mycket skralt. Jag löste det med arkitekt som ritade ett hus där varje kvadratdecimeter var utnyttjad. Fick ett mycket rymligt hus på liten yta - med fin design - och som passade mig perfekt.

Vi har byggt 85kvm med Husverket, letade en hel del efter mindre hus hos de stora leverantörerna men tyvärr väldigt skralt utbud!

E Enys89 skrev:
Vi har byggt 85kvm med Husverket, letade en hel del efter mindre hus hos de stora leverantörerna men tyvärr väldigt skralt utbud!
Med permanentstandard? Vilken modell. De har ju fina hus men kostar en del.

yonna yonna skrev:
Jag var i samma sits då jag skulle bygga för 16 år sedan. Utbudet hos husleverantörerna var även då mycket skralt. Jag löste det med arkitekt som ritade ett hus där varje kvadratdecimeter var utnyttjad. Fick ett mycket rymligt hus på liten yta - med fin design - och som passade mig perfekt.
Låter ju även det som en möjlighet. Men vill gärna ha nyckelfärdigt. Hur många kvm vart det. Har du en planlösning?

MVH/Johan

Utgångspunkten var 100 kvm - men detaljplanen tillät inte enplan utan en-och-enhalvplan så det blev 106 kv.

R Ringblom skrev:
Få om ens någon slår väl Älvsbyhus på priset för komplett nyckelfärdiga hus ink grund, däremot passar inte modellerna och byggsättet alla, jag själv föredrar ju lösvirke och eget byggande.

R Ringblom skrev:
Yes, permanentstandard, det var ingenting extra som krävdes för det. Pulpet 81.4 har vi, men valde att bredda huset lite och landade då på 85kvm. Nu har de gjort om huset lite sedan vi köpte (2020), större fönsterpartier - är möjligt att det nu blir svårare med energikraven för permanentboende

Borohus är välrenommerade

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.