Byggahus.se

Karlsonhus - nyfiken

1. M
    Medlem Nivå 1
    Nån som vet hur Karlsonhus ligger till prismässigt? Stora Lusthuset Torsjö t ex?

2. L
    Medlem Nivå 1

Re: Karlsonhus - nyfiken

Puffar lite eftersom jag oxå är intreserad

3. B
    Medlem Nivå 2

Hej!
    Vi bygger ett KarlsonHus, Stora Lusthuset Uttringe och skall flytta in om två veckor...!!
    Torsjö är ju mindre i yta än Uttringe, så jag tror att ni får räkna med ca 3 Mkr nyckelfärdigt och sedan tillkommer ju tomt, alla avgifter etc.

4. I
    Medlem Nivå 1

Jag är nyfiken på vad ni fick betala för Stora Lusthuset Uttringe?

/Ulrika

5. B
    Medlem Nivå 2

Dyrt... ;)

6. I
    Medlem Nivå 1

Jag vill veta, huuuur dyrt?

Jag lovar, jag ska inte berätta för nån ::)

/Ulrika

7. B
    Medlem Nivå 2

Hej Ulrika,
    Alla KarlsonHusen är ju individuella så det är svårt att säga "så här mycket kostar det"..det finns ju såklart en prislista på ett standardhus..men de som väljer ett sånt här hus är sällan "standardpersoner" ;D
    I vårt fall så har vi ändrat och tricksat en hel del för att vi skall få det precis som vi vill ha det och då drar det iväg i kostnad.. jag tror att vi kommer att landa på ca 3,7 Mkr ;)

8. J
    Medlem Nivå 1

Vi var på möte igår med Karlsonhus i Göteborg och pratade lite. De säljer ju som sagt inga "kataloghus", utan varje hus anpassas efter kunden, och deras hus i katalogen ska visst mest ses som inspiration. Vi fick inga direkta prisuppgifter, mer än att man kunde räkna med ca 14000-15500 per kvm för ett hus utan alltför mycket verandor och kupor. Men sen är det ju lätt att få det att kosta hur mycket som helst...

Men även om det är dyrare än andra husfabrikanter så känns det som att de bygger oerhört gedigna hus, så personligen väljer jag nog ett lite mindre "kvalitetshus" än ett större hus, där standarden är lägre.

9. I
    Medlem Nivå 1

Tack bubbert & JRo för era svar.

Jag tror vi får boka in ett möte med en säljare för diskussion :)

Fast jag tror tyvärr inte att själva stilen kommer passa där vi vill bo ( 3 mil utanför Sthlm) men jag tycker att husen är fantastiskt fina!

/Ulrika