Kanske ni bor i ett eller funderar på att bygga ett. Berätta gärna! 8-)

Mina grannar bygger med Vimmerby. Deras hus blir riktigt fint och vimerbys upplägg med totalentreprenad verkar fungera fint.

Hej, jag och min fru började bygga ett Vimmerbyhus april 2005. Vi bor i Göteborg och köpte då av deras säljkontor i Partille. Vi har inte kommit överens med varken säljkontoret eller huvudkontoret i Vimmerby. Finns mycket att berätta men av de saker som inte fungerar är deras säljkontor. Säljaren kommer inte ihåg vad han lovat eller struntar helt enkelt i att svara på våra frågor. Ett ex är vid montering av ytterväggar hade var det fel dörrtrycken. Detta påpekade vi april 2005 muntligen och skriftligen, ingenting hände. Inte ens ett svar. Tillslut dök säljaren upp på byggplatsen och vi frågade hur det gick med dörrtryckena. Svaret blev "ja vad var det med dem ?". Vi sa då att det är fel dörrtrycken och beskrev då de vi hade bestämt det skulle vara. Han frågade då var vi hade sett dem. Vi svarade att vi såg den på hans kontor där han hade ett demo ex. !!Behöver jag berätta mer. Om ni vill veta mer om Vimmerby Hus titta på våran hemsida http://hem.bredband.net/attbyggahus så kan ni läsa mer. Den är inte färdig men mycket som vi inte är nöjda med eller som har misskötts finns att läsa om. Som ni säkert förstår kan jag inte rekommendera Vimmerby Hus. Att kommunicera med dem är som att prata till en vägg. Det finns fortfarande saker som inte är åtgärdade. Huset stod färdigt september 2005 så vi har och göra med ett företag som inte har någon service känsla eller avsikt att behandla oss som kunder utan när pengarna sitter på deras konto har de uppnått deras mål.
MVH
J Blad

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.