T
Thewhitehouse: Förlåt det är, http://www.xn--stjrnholm-x2a.se
3 svar · 1,5k läst
P
Pege_10: Räknar Älvsbyhus in alla VA-dragningar i sina huskalkyler???...har hört lite olika om det??
14 svar · 3,6k läst
R
Rudbeck: Ved ikke hvordan i har det i sverige, men i danmark er alle former for sætningsskader både under byggeriet og senere ikke dækket af forsikringer, hvis ikke man har papir på undersøgelse af grunden/marken.
22 svar · 4,8k läst
M
MalanMicke: Jag och min sambo sitter och kikar på lite olika varianter av hus då vi funderar på att bygga. Är intresserade av Fiskarheden villan, isåfall ett 1 1/2 plans. Och även Modulenthus, och där är det Dalby 2 som är mest lockande. Är det någon som har byggt något av dessa hus och kan säga vad det ligger på ungefär prismässigt. Vad gäller Modulenthus så väljer vi isåfall det mesta i
0 svar · 5,2k läst
A
aleli: Och när man väl är i gång i väljer tillval så kan det dra iväg ordentligt.... :)
6 svar · 2,0k läst
Thomas_Stina
Thomas_Stina: Det bästa är nog att träffa en säljare för att få en riktig prisbild... :)
3 svar · 1,3k läst
Thomas_Stina
Thomas_Stina: Grattis vad kul! Jättefint hus! Lycka till med allt! :D
4 svar · 2,0k läst
T
Teta: Lappli säljer byggsats. Du kan själv rita upp det hus du vill ha el ta ett av deras kataloghus som de är el flytta runt lite väggar.... både yttre och inre.... Dom är kanske lite dyrare än de svenska husen, MEN kvalitén är mycket bättre! :D
6 svar · 2,3k läst
K
Kosmos: Ja det ska vi också göra, känns bäst så :)
4 svar · 896 läst
B
bark: Hej! Vi var på väg att bygga ett modifierat Collina med Myresjöhus men backade för att kostnader för tillval och framförallt kostnaden för altanen blev för hög, så vi tyckte inte att vi fick en standard som motsvarade kostnaden. Däremot kan jag rekomendera arkitekten till Collina Bernt Gunnarsson som var mycket lyhörd och kom med bra och snygga förslag till modifieringen. //Bark
1 svar · 3,6k läst
F
fredwel: Jag tyckte det här var jättesvårt. De flesta leverantörer har unefär samma utbud, i alla fall om mna sorterar bort de billigaste och de dyraste. Ett sätt är att kolla vilka som har representanter på orten/i närheten och träffa dom och se om kemin stämmer... /fredrik
3 svar · 2,2k läst
D
dyveke: [citat] hej hm! vi är intresserade av att bygga aria men skulle vilja se lite bilder på hur fasader kan se ut. vad har ni valt för slags fasad? skulle du kunna dela med dig av bilder på det och kanske också på vilken planlösning ni valt för övervåningen? tack på förhand! mvh dyveke
8 svar · 39,3k läst
J
JKPK_peter: Det är Alcros svarta mattsvarta. Råder dig att inte ha grått tak och svart hus. Kommer se dystert ut.
12 svar · 2,4k läst
·
kungkokos
kungkokos: kolla Boro Hus - Deras Boro Bas är mycket prisvärda. Tänk dock på att uppgradera vissa saker som kök, isolering och råspont under tak. Priset vi fått på Boro Bas 176 ligger på 1,6 NF nedervåning på 98 kvm. Huset är dock upphottat med dubbla takkupor, herrgårdsentre, täljstenskamin, extra isolering mm. Man kan få det för ca 1,5. Priset baserar sig på delad entreprenad där de har
5 svar · 2,0k läst
F
fredwel: Trivselhus! /fredrik
1 svar · 3,9k läst
S
Sara_Ullstorp: Tack för svaren! Låter ju inte så positivt.....jag är väldigt intresserad av tips på rörläggare och elektriker!! MVH Sara
5 svar · 6,0k läst
J
Josefinan: Har varit i kontakt med Myresjöhus ang. två av deras hus, Opera och Kärngården... Deras säljare och koncept verkar vara vettigt bl.a det här med vad som ingår i totalentreprenaden. Det känns som om man får mer hus för pengarna hos dem. Tänkte kolla med er andra vad ni har för erfarenheter av just Myresjöhus, speciellt Malmökontoret...
0 svar · 2,2k läst
O
ondina: Hej Vårat hus är på 270 kvm och kostade en bit över 4 miljoner. För det fick vi: betogpannor, 100 kvm klinker (grantikeramik), 100 väggkakel (tre badrum och en tvättstuga), resten ekparkettgolv, golvärme i hela huset, mile vitvaror, sentenskök, stenskivor i köket, altan/balkong ca 70 kvm, träfasad, bergvärme, två murade skorstenar med vedspis och en kamin, ryggåstak, sprängning
17 svar · 18,6k läst
M
Melker1: Vi skall bygga ett Sandhem. Huset kommer vecka 13 ;D Är hittills väldigt nöjd med Eksjöhus. Vi har också valt bort köket, skall köpa ett Ikea-kök, vilket har vi inte bestämt ännu :-/badrumsinredningen har vi också valt bort. Tillägg: klinkers i kök, hallen, ingasat uterum+klinkers,köksö,spottar i vardagsrum och i köket. bubbelbad.
3 svar · 9,4k läst
·
Snailman
Snailman: [citat] Det enda jag läst här på forumet, som är i den vägen var några som kommit en bit på väg med processen med en husfirmas hus, men sedan bytte till en annan leverantör, men byggde en kopia eller mycket lik den första firmans hus, det kanske är ganska förståeligt om en försäljare har lagt ned en massa jobb på en kund och sedan hoppar kunden av och bygger ett likadant hus med
3 svar · 3,2k läst
M
markusz: Hej Vad jag förstår så kommer det att dyka några Skogås på Hisingstorp i Jönköping? Är det någon som har koll på hur många? Har ni köpt nyckelfärdigt eller bygger ni på något annat sätt (lösvirke m.m.)? Skulle vara kul att höra lite. Kommer troligtvis söka till etapp tre. / Markus
0 svar · 1,7k läst
R
robban44: [citat] Finns detta med som en besiktningsanmärkning i slutbesiktningsprotokollet eller var det bara ett påpekande från er sida så är det ju en väldig skillnad. Om det är en besiktningsanmärkning så skall besiktningsmannen ha talat om att ni skall hålla inne en viss summa pengar av slutbetalningen av huset tills anmärkningarna är åtgärdade, han bestämmer det beloppet han anser
2 svar · 1,4k läst
J
jjoneil: Kolla Mjöbäcksvillan Villa Sörgården. 197 kvm 1 1/2 plan nyckelfärdigt 1,76 mkr. Lycka till
5 svar · 4,1k läst
T
Teta: Bilder på vårat Lappli-hus finns på http://guldsmedsgarden.spaces.live.com Lappli är mycket flexibla när det gäller att ändra planlösning el komma med egen planlösning. Det vi gillade bäst var att det gick att köpa endast byggsatsen utan ytskikt och inredning. :D
9 svar · 2,2k läst
2
2an: Är det ingen på forumet som byggt med dom????
0 svar · 1,2k läst
SandraPeter
SandraPeter: Har idag fått lite prisuppgifter från VärsåsVillan gällande Villa Lindebo (1-plan). Hus (materialsats): 1 076 000 kr Grundläggning: 362 200 kr Byggnadskostnader (inkl. målning och tapetsering, värme- och sanitetsinstallation, elinstallation, golvbeläggning m.m): 652 748 kr Vi visade också intresserade för Villa Brogården och Villa Lövgården (båda 1,5-plans). Kostnaderna för
13 svar · 3,6k läst
fubar
fubar: 17875kr fick vi avdraget från Hjältevadshus för "putsväggar" 2005. De bygger husen på fabrik och flyttar till byggplatsen. Vet inte om det är jämförbart bed block, men åtminstone något liknande
3 svar · 1,4k läst
K
Krumeluren: Lyckan är väl ett enplanshus om jag inte minns fel. Annars kan det vara lite trist när det regnar allt för mycket på bjälklagskassetterna innan dom fått på yttertaket. Kassetterna består av spånplatta uppåt, isolering i mitten och plast neråt. Fukt i dessa gör att man måste skära upp plasten för att det ska torka ur ordentligt. Lycka till!
5 svar · 3,8k läst
W
wengen: Hej. Jag skall installera en centraldammsugare i ett Ägir(Älvsbyhus) som kommer V15. Det jag undrar är om någon gjort detta och i så fall vart ni placerade väggutagen i huset. Jag hade tänkt mig att ha en slang på ca 8m, så det behövs nog 3st väggutag för att täcka hela huset. Själva rördragningen hade jag tänkt dra på kallvinden vidare ner till det vidbyggda garaget V21. Hur har
0 svar · 1,1k läst
Spix
Spix: [citat] Menar du per kvadratmeter eller per hus oavsett yta? I så fall ligger nog Silvan ganska bra till med sin 10 kvadratmeters stuga för ca 10 000 kr. ;- )
32 svar · 66,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.