Byggahus.se

Kostnad hos EkoHus

1. R
    Medlem Nivå 1
    Är lite nyfiken på företaget EkoHus. Vad har de för priser? Har kollat lite på Villa Mona och Villa Magdalena. Kör EkoHus med totalentreprenad? Kan man välja om man vill ha NF eller NNF? Skulle vara tacksam om någon kunde svara på dessa frågor.

2. ylven
    Medlem · Nivå 9

Re: Kostnad hos EkoHus

Jag pratade lite med EkoHus när vi funderade på att bygga nytt, för två år sedan. De var väldigt bra att prata med, så jag rekommenderar dig att ringa eller maila dem. Jag frågade om priserna men minns dem inte så bra. De stack inte ut vare sig uppåt eller neråt.

3. F
    Medlem Nivå 1

Re: Kostnad hos EkoHus

Vi köper en byggsats av EkoHus. Planlösningen har vi tagit fram själva för att huset ska passa vår tomt och våra behov (fem relativt stora sovrum, vardagsrum, kök och balkong mot entresidan) - det har blivit ett tvåplanshus (mansardtak) med total boyta på 166 kvm. Byggsatsen är utan vitvaror, sanitetsporslin, golv och uppvärmning (vi satsar på fjärrvärme). Priset hamnade på 756 tkr, vilket känns väldigt konkurrensmässigt för ett hus som vi tycker blir otroligt fint och som dessutom har en sund konstruktion. Företaget får hittills (byggstart i maj) tio stjärnor av tio möjliga i betyg av oss.

Företaget kan erbjuda nyckelfärdigt, åtminstone i trakten av Uppsala och Stockholm. Vi bygger på Frösön i Östersunds kommun.