J
jimnor: Fan va trist! Jag hoppas det går bättre föross som skall bygga med Trivselhus! Ett litet tips bara, lägg till nyckelordet vimmerbyhus (ihopskrivet) till sidan så får du en högre träff när folk söker vimmerbyhus. Om du vill avskräcka folk ;-) Hoppas er vardag kan fungera trots dessa pappskallar! /jimnor
7 svar · 2,4k läst
danny_falun
danny_falun: [citat] Ja vi håller ju på men det vet du ju redan! :-)
1 svar · 2,5k läst
S
sunndal: Hej! Jag skickade ett personligt mail till dig men vet inte om du får min adress där. Dålig på detta jag. Men jag skrev lite om våra planer gällande husbygge. Vi skall evt bygga timmerhus somär importert från Estland. Jag är själv från Norge och har sett många mycket fina timmerhus/stuger. Helt annat än det som finns att tillgå i Sverige. En sida du kan kolla är Mesterlaft AS -
1 svar · 9,3k läst
M
MITS: Hej, Vi är två kompisar som ska bygga Götenehus, Nyholm. Självfallet så vill vi se Nyholm innan vi skriver under och skickar in bygglov. Götenehus har inga ej inflyttade Hyholms hus som dem kan visa oss. Finns det någon som byggt och bor i en Nyholm som kan tänka sig ge oss en visning. Tack på förhand
0 svar · 1,3k läst
B
Billy: Vi funderar på att bygga med Rejnäsvillan. Vill gärna ha in synpunkter på dem som entreprenör/leverantör. Tack på förhand Billy
0 svar · 2,3k läst
A
anno2069: Vi har byggt ett Pärlugglan, heter numer Ugglan 159 från LB-hus och vi är mycket nöjda. Det var LB-hus egna killar som byggde huset och de anmärkningar som vi hade på besiktningen var fixade nästa arbetsdag.
3 svar · 2,8k läst
S
salma: jag undrar om det är någon som har byggt lilla västangården planlösning 2 ? jag skulle vilja bygga det huset. vi har varit på husvisning i bällinge i helgen tittade på asken. men vi vill bygga 1 planshus. dom har ingen visning på huset som vi vill bygga. jag undrar om ni som har byggt huset kan visa bilder på huset inuti hur det ser ut. och ute med. dom har bra standad i huset väldigt
0 svar · 3,5k läst
S
salma: hej jag undrar om det är någon som har byggt lilla västangården planlösning 2? vi har varit på visning men dom hade bara Asken att visa nu inte lilla västangården. jag undra om ni som har byggt huset skulle vilja visa bilder på huset. jag tyckte att dom har bra standad på huset som dom visade. vi bor nära uppsala dom har haft visning på björken och västangården. men vi var ute
0 svar · 3,7k läst
Ö
örvar&jenny: Hej Vi undrar om det är någon som har positiva eller negativa erfarenheter om modulenthus. Vi är intresserade av Norrgården, är det någon som har pris på det? och lite vad som ingår isåfall, Eller om någon vet var Modulenthus ligger prismässigt jämfört med andra hustillverkare? Tack på förhand:) Örvar&Jenny
0 svar · 2,0k läst
A
an_carlsson: man kan väl vända huset hur man vill på tomten så du kan få vilka fönster du vill mot söder, sedan tycker jag nog att villa kalmar har en öppnare planlösning men det kankse bara är jag, om vi bestämmer oss för att slå till på våran villa så får vi flytta in tidigst oktober så det är ju viss väntetid vilket är lite synd när man väl bestämt sig så vill iaf jag att det ska
2 svar · 5,0k läst
J
jimnor: [citat] PiaG, Som fallet är med flera andra husleverantörer numera så ingår inte kakel, klinker tapeter och färg på väggar och tak i husen från Trivselhus. Dock så skrivs de in i kalkylen. Detta beror nog på att kunder sällan köper de sortiment som tillvekarna håller med. Samtidigt som många gärna köper på rea eller via kontakter. Centraldamsugare är standard med Husky däremot
5 svar · 2,6k läst
A
Anna_Robban: fint hus! måste nog kolla upp vallsjöhus
3 svar · 6,0k läst
·
A
Anna_Robban: såg en länk till Vittjärvshus. Tyckte en del av dem såg lite annorlunda ut.
4 svar · 2,2k läst
J
JørgenM: Takker for svar Jimnor! Vi bør nok ta kontakt med Trivselhus i Sverige, kan vel hende de kan hjelpe oss. I Norge er Trivselhus ikke særlig vanlig ennå, så det blir vanskelig å få tittet på de forskjellige husmodellene. Og til lykke med bygging av deres Trivselhus:-)
2 svar · 3,8k läst
S
Sofiee: Undrar om det är någon som byggt ett nyckelfärdigt Nyholm från Götenehus? Vad kostar detta hus nyckelfärdigt och är ni nöjda med huset? Har ni ändrat planlösningen eller behållt den ursprungliga och till den sista frågan är det någon som är villig att dela med sig av sian bilder på detta hus. Jag är grymt nyfiken på hur det kan se ut i verkligheten, det är svårt att få en
0 svar · 2,1k läst
StarGate
StarGate: Någon som anlitat Husstommen.se (som ju annonserar på byggahus.se:s hemsida)? Positiva erfarenheter? Negativa erfarenheter? Något ni hört från någon annan? Rykten? Etc...
0 svar · 1,3k läst
Fredrik.engdahl
Fredrik.engdahl: Vi har byggt med Lb-hus och vi är inte riktigt nöjda med flera grejor , bla så är det säljaren som är under all kritik , han lovade grejor och sa att det skulle finnas grejor som inte stämmde och glömde infomera om vissa grejor så som belysnig i badrummen ... även själva bygget har inte gått så bra som man kan hoppas . att vissa av deras snickare haft lekstuga i mitt hus samt att dom
6 svar · 6,2k läst
G
goranc: Undrar om någon har erfarenheter om vad som händer efter 2-årsbesiktningen? Tag ett exempel där läckage visar sig på grund av ovanligt hårt väder och felet kan härledas till brister i entreprenaden. Har själv fått uppfattningen att Ä-hus då fråntar sig allt ansvar och hänvisar till byggfelsförsäkringen. Har någon andra erfarenheter? /Göran
15 svar · 8,4k läst
M
mab: Nu har jag ringt en säljare och begärt en offert på Hanebo. Fast jag glömde och fråga om taklutningen. Däremot frågade jag om treglas fönster och han menade att de inte var så stor skillnad på UV. Sen hörde jag av någon som satt in treglas att de inte släppte igenom lika mycket ljus som tvåglas. Jag har inte kollat vad en platta skulle kosta än, men å andra sidan är jag inte
6 svar · 3,3k läst
A
amanda: Hej! Jag är ny här i forumet i hopp om att få lite mer "kött på benen" när det gäller Alfa Stenhus. Någon som kan svara på vad deras 1-plans hus i Bunkeflo kostar? Samt hur mkt som då "ingår" som standard. Tacksam för alla svar jag kan få. //Amanda
0 svar · 5,1k läst
Massa
Massa: Tror mest det har att göra med vilken entrepenadform du har. Vi delad entreprenad är det ju du som skriver avtal med hantverkarna och då kan du köpa kakel och klinker var du vill och ge till kakelsättaren. Ofta har ju kakelsättaren bra rabatt hos ett antal olika leverantörer så det kan ju vara bra att kolla om det blir bra pris att köpa via honom. Då sköter säkert han även
23 svar · 25,2k läst
·
S
Sweed: Skicka din mail adress igen Måste har försvunnit i blåsten:) Du kan skicka privat mess här forumet om du inte vill hänga ut den här på tråden. Var i huset idag, allt är färdiggipsat!! Tjoho:) Väntar nu på målaren..... Sotaren var & tryckte kaminen så nu kan vi börja elda.... Dax att göra lite nytta... Ikea behöver mer köksluckor...... Vi Hörs!
11 svar · 2,8k läst
Carisma
Carisma: Byggde ett Hjältevadshus (Mogården) för 2 års sen. Priset för bara huset (oinredd övervåning) var 1.181.000:- Vi valde isolerad övervåning samt lite andra tillval och hamnade på ca 1.300.000, totalt med tomt, gräv/schakt, vatten/avlopp, el/tele m.m m.m. landade vi på totalt 1.850.000:-
6 svar · 3,8k läst
K
Kimppa: jag bli mest förbryllad över att de är så olika åsikter angående stenhus, jag som tänkte att de vore kanon med ett stenhus,med tanke på att de är relativt underhållsfritt, men att de finns så få norr om sthlm fick mig att fundera av vilken anledning dom mest verkar byggas i södra sverige.
7 svar · 2,7k läst
L
Lindhardsen: Hej Tummelisa! Vad roligt, ni har en lång och spännande resa framför Er! Vi var i samma sits som Er för snart 2 år sedan... Mycket nytt att tänka på, mycket nytt och lite "farligt" vänter runt hörnet. Vad ni må titta på är främst vilket hus/modell ni vill ha, sedan har många leverantörer ganska likvärdiga hus. Sedan är det jo det med kvaliteten och vad som ingår som "standard",
2 svar · 1,0k läst
J
JK: [citat] Kolla: Villa Stocksund
6 svar · 3,2k läst
F
frazz: [citat] Hej PiaG Ingen fara :) man ska vara frågvis ;) .. Vårt hus tog ca 3 månader innan de levererades, det är ju en stund men vi har krigat i över ett år för att få bygga så nu när allt är på banan så tar vi det som det kommer :).. Vi har fått ett sista besiktningsdag till den 30/6 anledningen är att de har en massa hus att bygga och för våran del gör det inget, visst vill vi
4 svar · 3,1k läst
Snigla
Snigla: Hejsan, tyckte FH Berguven var ett jätteläckert hus och fick min offert i slutet av november/början av december 2006. Nu är det inte så att vi planerat att bygga "just nu".. men man är tvungen att börja titta nu! Ett husprojekt är ett livsprojekt ju :) Skulle, precis som föregående talare, vilja se lite bilder från någon som byggt "Berguven".. har sökt på nätet utan att ha någon
1 svar · 2,2k läst
P
preeben: Har byggt ljusgården, som det hette innan, vi betalade 1,7'' inkl garage och tillval, men det är 3 år sedan har hört att utgångspriset i Halmstad nu är 2,050'
1 svar · 3,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.