Hustillverkare
bjorklunda: Är det någon som ska bygga hus i Hässleholm?? Själv ska vi bygga en ugglan 159 på det nya Björklunda området!
karmajoyst: Tja det enklaste är nog att ringa direkt till Trivselhus och fråga. På kataloghusen ger de priser direkt.
Budgethus: Hej! Vill veta "allt" om Hälsingestugor. Erfarenheter, möjlighet till nyckelfärdigt hus, priser, o.s.v. Tack på förhand! Mvh, Snurre
Budgethus: Hej! Vill veta "allt" om Hälsingestugor. Erfarenheter, möjlighet till nyckelfärdigt hus, priser, o.s.v. Tack på förhand! Mvh, Snurre
warg: byggnadskontoret där. De kanske kan ge information, elemenhus producerades ju där. 0241-15195 till Miljö och Bygg.
frazz: [citat] Håller på att bygga ett harmoni och vi betalar allt fix fädigt, tillval som är bra att tänka på, det är ju väldigt inviduellt ;) vi satsade en del på köket iom att det är en central del :) sen tycker vi att det är en mkt bra standard på det :) VI är väldigt nöjda såhär långt med vårt harmoni och vi känner att det är ett kanonhus, kvaliten på huset är mkt bra ! om
matbr107: Kostnaderna blir nog ungefär samma på sluttnings- och tvåplanshus. Det som kan tillkomma med sluttningshus är markarbetena beroende på hur tomten ser ut (om tomten sluttar från vägen eller mot vägen) osv. Annars ser jag det enbart som positivt med sluttningshus då man det är skönt att ha ett plan som man kan välja att ha svalt i året runt, gratis!
HM: Vill bara meddela att vi nu har löst det här "dilemmat" tillsammans med Myresjöhus. Efter att vår byggledare haft kontakt med de som designat golvvärmeanläggningen så kommer nu givaren att tas bort ytterväggen och i stället kommer en givare som är placerad i hallen att även reglera området i köket... så nu slipper vi den fula givaren med dess fula ytligt dragna kabel. Det känns
onkelkasulke: hello forum, has anybody some information about the new »Nya moderna typhus« you can find here: http://www.vastkustvillan.se/defaultvast.aspx?housetype=1&p=23 or some information / experience with houses from västkustvillan??? many thanks and best wishes from the lake of constance michel
Carisma: [citat] Konstigt då vi har spånskivor OCH gipsskivor i väggarna..?! VEM säger att torpargrund inte är bra ? Om den inte utförd på ett riktigt sätt så kan det självklart bli problem. Men en torpargrund med bra grundarbete är lika bra som platta! TS: Vi byggde ett Hjältevadshus Mogården för 2 år sen och trivs jättebra. Det är prisvärda hus, högre standard än t.ex. älvsbyhus och
Labralege: JohanochCissi: Hur går det för er? Vi har nu fått förhandbeskedet och har lämnat in om avstyckning så det går framåt även här, spännande. /Henrik och Madeleine
Nilli: -------------------------------------------------------------------------------- Finns det andra som bygger huset Harmoni från Egna Hem katalogen/Eksjöhus. Vad har ni betalat fix färdigt. Tillval som är bra att tänka på, vad kan man ta bort från standarden? Men allra främst, någon som byggt och är nöjd/missnöjd med detta hus? Tacksam för all information //
Guldring: Vi bygger just nu ett Vittjärvshus och det kan man kosta på i stort sett hur mycket man vill och har råd med. Med Vittjärvshus kan man välja vilken planlösning, standard och yttre utseende mm som man själv vill ha det. Måste tillägga att vi är mycket nöjda med resultatet hittills.
fredwel: De vanligaste nivåerna är väl "Byggsats" - Du får materialet "Stomrest" - Du får ett tätt skal, takpannorna får du dock lägga själv. "Nästan nyckelfärdigt" eller liknade. Du får spackla, måla, tapetsera, lägga golv, kakla & klinkra och sätta upp eventuella lister själv. "Nyckelfärdigt" - Alla ytskikt färdiga. Många leverantörer kan leverera enligt ovan, men dom är förstås
impossible: [citat] Hej! Det låter som du är intresserad av huset i NNF (nästan nyckelfärdigt) eller stomrest utförande. Sök prisuppgifter här på forumet och jämför. Lycka till! //Impossible
sandhall: [citat] Isolerade innerväggar var standard. Har inte exakta siffran i huvudet, men någonstans mellan 10' och 20'. Värt varenda krona. Bara att dra in en spik eller skruv när något skall upp. Sitter som berget.
Lola: Ni som har byggt med fiskarheden tidigare, har slutnotan skiljt sig mycket ifrån offerten och jag tänker inte på extra tillval etc utan mer på hantverkskostnader. Vi är inte så händiga utan att ha tänkt anlita dem.
Marlen Eskilsson: Badger, det där får du gärna utveckla lite, men gör det under rubriken "Feedback". Jag tror att det här ämnet är slutdiskuterat och stänger tråden.
salma: jag skrev tidigare men det är visst inga som har byggt det huset men jag försöker igen. jag skulle vilja ha lite bättre bilder på hur huset ser ut inne med planlösning 2 det finns bilder på hjältevads sida men inte så som jag vill se. jag vill se hela huset. jag undrar kan man göra det lilla toan större och sätta in en dusch där och badkar i den större. hur har ni gjort som har
lillemannen: [citat] Är nyfiken på om ni har påbörjat byggnationen av timmerhus från Estland? Vad har du isåfall fått för erfarenhet och vad är det för typ av timmerhus?
Fop: Tack för svaren. Kul att det finns ett i Bromölla. Vi bor i Ronneby som ligger i närheten och kommer ta en tur dit och leta upp det för en titt utanpå. Hur långt har ni kommit i husbygget, finns det några bilder och skulle ni vilja dela med er av dem?. Vi är som sagt mycket nyfikna på hur det ser ut i verkligheten.
Halmstad_hus: Jag är intresserad av er som har byggt i Halmstadtrakten vad ni har för erfarenheter av er hustillverkare, bra som dåliga. Är främst intresserad av följande tillverkare: Götenehus Sjödalshus Eksjöhus Hjältevadshus Trivselhus Vårgårdahus Sävsjö trähus Vill ni inte lämna era åsikter här så skicka gärna ett PM. Tack ! /Henrik
allinrep: [citat] Sanitetsporslin och värmepump (ivt 490) ingår i vvs-åtagandet. Pernilla
ToLo: Hej! Förlåt mig, jag formulerade mig slarvigt. Huset är köpt, vi har haft en lång kontakt med EkoHus i och med att vi har ritat själva. Får skylla på att det är mycket att göra. Angående min nyregistrering. I samband med att byggahus.se bytte mjukvara fick jag inte vara med längre. Jag var tidigare "Frosobo" och kunde inte logga in efter mjukvarurubytet. Jag har sedan flera gånger
aesi: Vi fick vårat hus hösten 2003, vi är kanonnöjda. Allt med garanti har fungerat bra. Vi var också inne på att köpa Älvsbyhus men fastnade i Hjältevadshus pga att de hade t ex almoge lister och mycket annat som inte Älvsbyhus hade. Rekomenderar Hjältevadshus.