T
Torgeir: Jeg bruker google sketchup, et 3d tegne program som er ganske lett å sette seg inn i og dessuten er det gratis.
2 svar · 1,5k läst
team31
team31: http://www.byggahus.se/forum/prefab-traehus/20149-nagon-som-kan-ge-lite-tips.html#post412326
1 svar · 1,8k läst
haddirajan
haddirajan: [citat] Intressant tråd som jag vill lyfta. Jag har pratat med vår säljare om att plocka bort viss entreprenad för att använda "egen personal", men det lönar sig inte det heller. Priserna är duktigt pressade som de är verkar det som. Vi kommer sannolikt att köpa allt genom Eksjö, och då har vi bara en part att träta på sedan om något krånglar.
25 svar · 3,2k läst
matbr107
matbr107: Kranbilen är det nog inga problem med. Den kommer nog fram nästan överallt! Vi byggde på en sluttningstomt och kranbilschaffören lyckades krångla ned sin kran på vår temporära byggväg. (se Villa Brodén: - Huset 1 ) Stora däck och fyrhjulsdrift är ju ingen nackdel i terränglådan direkt. Den största risken är väl att den kör sönder vägen den åker på om det är mjukt. Bygger
1 svar · 2,9k läst
I
imported_Mymlan: Hej! Vi har efter många om och men, fastnat för Trivselhus 804. Finns det någon som byggt detta hus? Skulle vara kul att se det i verkligheten. Ska ta kontakt med försäljare nästa vecka...
0 svar · 933 läst
K
kurtveronica: Hej ALLA! vi har bestämt oss för Sparreholm 1. Vilka tillval rekomenderar ni ingår tapet,lite konstigt när det tillkommer kostnader för målning samt kakel??. några av er väljer Sparreholm 2, vad är fördelarna!. Vi ska skriva nästa vecka så hjälp
19 svar · 2,4k läst
·
G
goranc: Då antar jag att huset var yngre än 2 år och att garantin fortfarande gällde. Det verkar ganska hopplöst annars. Säljkontoret hänvisar bara till fabriken som i sin tur hänvisar till försäkringen mot byggfel. Skulle vara intressant att höra om fler med äldre hus drabbats av samma problem.
12 svar · 5,2k läst
M
Mikael65: Ska till och bygga och har fastnat för Trivselhus, Green Line 735 - tar tacksamt emot priser och eventuella erfarenheter kring detta hus, från andra som byggt / bygger detta.
0 svar · 4,0k läst
N
NicklasWall: Vissa Ä-hus säljare är mindre seriösa och kräver att man köper med olika sidoentreprenad till ockerpriser. Vi har byggt Sleipner med förhöjt väggliv. Det vi fick betala utöver ä-hus prislistan var fyllning, dränering och ledningsdragning till gatan. Tot 60 000 inkl. moms. Grus 30 500kr. Grävning ~31 500kr. Grundfirman är anlitad av ä-hus för grundläggningen som ingår i
2 svar · 3,2k läst
L
lillemannen: Finns det någon i detta avlånga land som byggt ett timmerhus med rundtimmer? ex.baltländerna eller vad som helst :-)
0 svar · 2,2k läst
K
kkkenttt: Vi kunde bara välja mellan rätvänd och spegelvänd planlösning till vårat lammhult. Det är få ändringsmöjligheter med smålandsvillan. Det är därför dom kan ha så låga priser antar jag!
7 svar · 2,7k läst
cian
cian: I tråden - Någon som kan ge lite tips?- under rubriken Prefab trähus finns det en som bygger Fagerås just nu. Deras budget är 1.8 miljoner trots att de har tillval för 200000:- . De har också ökat ytan till150 kvm och har totalentrepenad. Väldigt billigt tycker jag. Kolla där, kommer inte ihåg vad de heter.
1 svar · 3,5k läst
S
Sara00: Hej och tack för svar! Min sambo ringde en säljare idag och frågade, och hon sa också att det skulle komma ett i den nya katalogen men hon visste inte när den skulle komma riktigt. Huset vi hade sett på bilden var "specialritat" åt en kund.
2 svar · 1,9k läst
J
JonJen: Hej mina Myresjövänner.... Nu har vi kommit en bit så vi tror att huset "Skärgården" kan vara något för oss?.. Otroligt vacker tycker vi.... Ni som valde bort "Skärgården" i slutet hur tänkte ni?... Har ni gjort ändringar i ritningarna?... Berätta för oss... J
0 svar · 2,4k läst
O
OlleC: Hej! Vi hade ett gammalt torp från 1924 - 44 kvm som skulle rivas. Enligt husbyggare skulle det kosta från 60 000 och uppåt. I stället anlitade vi en grävmaskinist som rev det för 7500 kr. Till detta kom containerhyra. Det gick åt 2 st. 1 20 kbm i vilken vi bara kastade trä samt en mindre container med blandat. Totalt gick rivningen med bortforsling på ca 15 000. Kan tillägga att jag
10 svar · 12,1k läst
N
NicklasWall: Ja, våra målare var allt annat än seriösa. Det var Kumlins måleri i Gävle. De "bredspacklade" så tunt att man kunde se igenom till gamla tapeten. Flygspånen stack ut utanför spackelytan. Sen när resultatet blev precis lika illa som förra gången kunde dom inte förstå detta. Jag som lekman fick gå runt och visa hur man inte kunde göra. Efter många undanflykter erkände de till slut
8 svar · 2,6k läst
S
Sanoj_lidatorp: Tack så mycket för länkarna mfransso. // Jonas .
9 svar · 5,0k läst
·
kungkokos
kungkokos: Wow - Snäckan var verkligen fint. Så där kommer nog vårt hus nummer 2 att se ut. Vi börjar nog med en lite blygsammare variant för att sedan sträva uppåt. Men verkligen kul att se vad allmogehus kan göra!
13 svar · 15,9k läst
7
7senses: Hej på er, Jag frågade precis i stenhus-forumet men prövar här med! :) Mina svärföräldrar skall bygga nytt stenhus och vi har hittat följande företag på nätet: Moderna Stenhus Är det någon som byggt eller varit i kontakt med dem? De verkar ha riktigt bra priser. Mvh Daniel
0 svar · 8,4k läst
H
Henrik-Madeleine: Kolla med Arvidssons snickeri i Mjöbäck. De levererar ett färdigt skal i vilket utförande du vill. Allt inomhus får man fixa själv. Eller hyra in snickare.
6 svar · 9,9k läst
·
J
jimnor: [citat] I våran kontakt med Trivselhus har vi redan från början sagt att vi vill ha egna entreprenörer efter stomresningen. Våran erfarenhet säger mig att de säljer en materialsats där allt kan ingå. Du väljer bort det du inte vill ha från dem mot prisavdrag. Vill du sedan ha hjälp med upphandling av entreprenad så kan de ta det med. Vi fick hjälp med markentreprenad, men valde bort
13 svar · 2,5k läst
O
Oliven: Tack för svaret! Det blir en Trana med rejält omritad nedervåning, Morkullan hade för litet kök för vår smak men det verkar inte bli något problem att rita om alltihop. Äntligen har vi kommit till ro och allt känns helt rätt även om det blir lite dyrare förstås...
2 svar · 3,5k läst
C
cwt: Kolla Hus, villa, villor och småhus från Smartstart som är ett Modulenthus i standard men där man får göra slutjobbet själv. Har själv valt Hemma 1. Fin kvalité och man kan själv välja tillbehör som kök, golv och köksmaskiner. Kort byggtid.
16 svar · 7,2k läst
C
crazy d: [citat] Är det av egen erfarenhet? Kan du specifiera dig?
2 svar · 1,8k läst
snackan68
snackan68: [citat] Hejsan! Vi har 2.70 på entréplan - det kunde inte Eksjöhus erbjuda, så de gick fetbort. Deras fabrik tillverkar inte element med den höjden... // Snäckan
7 svar · 4,0k läst
P
peredman: Hej! Är det någon som har byggt ovanstående hus och vad ligger detta i för pris?
0 svar · 1,3k läst
K
kkkenttt: Hej! Vi är ett par som planerar att bygga smålandsvillan till hösten. Ett villa lammhult. Jag undrar om det finns fler som har byggt just detta hus i örebrotrakten och som har haft kontakt med örebro kontoret. Vore också kul om ni hade bilder på erat hus invändigt i t ex kök, badrum m.m. Vi ska bygga i Askersund.
0 svar · 2,1k läst
B
byggare bob: är det möjligt? :confused: Finns det fler här som har byggt långt hemifrån? Hur går det till rent praktiskt när man inte själv kan vara med och övervaka bygget? Vi bor nu i Stockolm norrort och ska flytta till Kungsbacka, så för oss finns det tyvärr inte äns möjlighet att åka dit varje vecka. Är det att ta sig vatten över huvudet?
0 svar · 2,7k läst
viltfjall
viltfjall: Eftersom detta är ert första inlägg "kan" det ju vara lite förtäckt smygreklam men på Koster finns ju ex. Lubis Bygg AB som i alla fall utger sig för att behärska den gamla typen. Kanske ett snack med dem får det att klarna, själv har jag ingen relation till dem mer än att jag också bygger i området och tittat på en del som de gjort.
2 svar · 3,0k läst
S
SubZ: Bygger i Skåne NF 2 035 000kr
3 svar · 3,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.