Hej!
Jag undrar om här finns någon som har tänkt bygga hus på Björklundaområdet i Hässleholm det närmaste året????
Vi ska bygga en Ugglan 159 och huset är färdigt i slutet på året!

Vi bygger en uggla 159 i Älmhult

Lycka till!

Hur långt har ni kommit?
Vi väntar på bygglov.
Annars har vi bestämt det mesta. Det blev en hel del tillval som förlängning, kupa, puts, dubbelcarport, andra köksluckor osv.

Vi har planerat besiktningsdatum 15 maj, de håller på att instalera kaminen nu.
Skall själv snart börja på att bygga garage. Man tjänar en "hacka" på att göra det själv. Hutlösa priser på deras sidobyggnader!
Vi har följande tillval: Ryggåstak med panel, kamin, andra innerdörrar, klinkers i kök, gjuten platta över altan & garage, uppgraderade vitvaror. m.m
Har för övrigt valt på bort köket, av anledningen att vi jobbar på IKEA.

Hej igen!
Visst tjänar man en hel del på att fixa sidobyggnaden själv. Vi tyckte det var så himla smidigt att ta det via lb-hus. Vi vill göra så lite som möjligt själva. Vi bor redan i ett hus och det är tillräckligt mkt att tänka på ändå! :-)
Har ni varit på säljkontoret i Kristianstad eller???
Vi är väldigt nöjda med han som sitter i Kristianstad!

Känns som om detta huset är heeeelt perfekt! Många rum, bra planlösning och en överbygd uteplats på köpet.
Har allt gått bra för er? Haft några problem?

Vi bor på fel/rätt sida gränsen:) för att vara i kontakt med K-stads kontoret.
Är det Sören du menar? Har pratat med honom & han är helt ok.

Vi har varit inne i byggsvängen två ggr tidigare och backat ur i sista sekund...
Var på väg att bygga dåtidens Pärluggla & vid ett annat tillfälle Hjältevadshus Björken. Men om man jämnför så finns det bara ett alt: Och det är det vi bygegr idag: En Uggla 159. Vi har tagit bort väggen vid trappan för skapa mer rymd och få ett lufftigt matsalsrum. Det finns en nackdel och det är den "lilllllllllla" tvättsuga/groventré. Annars känns huset helt perfekt!! Fast man kan göra hur mkt som helst för att få det ännu bättre!!! Men det kostar..........

Det kom igång ca 1,5 månad för sent pga kommunen inte var färdig med dräneringen & gator i området Paradiset. Men nu flyter det på......

Håller på att titta ut tapter, och det är inte det lättaste till ett helt hus bara sådär.

Vad tar ni för tillval??

Hej igen! Tack för ditt svar! Intressant att jämföra lite.
Jag håller med dig! Vi har också kollat runt väldigt mkt men det känns HELT rätt med en uggla 159.
En kompis till mig är säljare på hjältevadshus så jag har pratat lite med honom också. Det kändes som om det skulle bli lika dyrt eller ännu dyrare och standarden känns mkt mer budget än LB-hus.
Sen ser vi det som ett STORT plus att man får en överbyggd uteplats på köpet när man bygger en uggla 159.
Våra tillval är än så länge: eklaserad innertrappa, centraldammsugare, förlängt vardagsrum med 1,2 meter, kupa, puts, badrumsmöbler, tillval på alla vitvaror plus torktumlare, luckor i massiv vitpigmenterad ek. Sen ska vi ha fjärrvärme och nåt som heter Telia triple play system. Bredband, telefoni och digital tv. Allt i ett och i alla rummen.
Tror det var allt. Det kan säkert tillkomma en del. Lika bra att dra på från början.

Nu måste jag dra till jobbet! Tack för intressanta svar! Kan kanske byta mailaadress nångång?

Sitter på jobbet....... natten.......

Vi bygger med vissa speciella villkor. Enligt komunen så skall vårt område smälta in i landskapet och därför tillåts endast träfasad (Vi ville ha Puts), tegelröda takpannor, fasadkulör: Röd, Gul eller Grå. Vi har valt grått.

Länk till området Paradiset:

http://www.lbhus.se/show_grp.asp?group_id={293294FC-D174-4219-8A0F-AC7166F80BDD}&state_id=77&tillbaka=1

Skickar min adress.......

Hej... har mailat!

Hej igen!

Har haft fullt upp & har ej hunnit svara.
Tänkte lägga iväg ett mail med lite tips & erfarenheter som vi har lärt oss på vägen.... När jag får lite tid över.....:)
Det är inte lätt att få tiden att räcka till när man jobbar natt & har en liten klåfingrig 1-åring springande runt i lägenheten. Samtidigt som ens sambo börjar jobba när en annan går upp. Och slutar när jag börjar. Som tur är bara 2 ggr /vecka!

Hej igen!
Jag vet precis hur det kan vara. Vi har också en liten som tar mkt tid....*ler*
Ser framemot dina tips och erfarenheter...
Vi väntar som sagt fortfarande på bygglov. Ringde dit i dag och det verkar som om det ska ta några veckor till.... :-(

Skicka din mail adress igen
Måste har försvunnit i blåsten:)
Du kan skicka privat mess här forumet om du inte vill hänga ut den här på tråden.

Var i huset idag, allt är färdiggipsat!! Tjoho:) Väntar nu på målaren.....
Sotaren var & tryckte kaminen så nu kan vi börja elda....

Dax att göra lite nytta... Ikea behöver mer köksluckor......
Vi Hörs!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.