Jag och min fru flyttade in i vårat nybyggda Vimmerby Hus hösten 2006 och har än i dag inte fått köket åtgärdat enl den ritning som av oss blivit godkänd. Det rör sig om en dörr som blivit fel till ett högskåp i köket. Efter några leveranser av nytt material ser faktisk delarna ut att äntligen kunna passa (bara det krävde mycket tjat och påtryckningar) men de har inte blivit monterade. Har påpekat detta flertalet ggr via telefon, mail, fax samt brev till säljkontor och huvudkontor utan att något händer. Inte ens en reaktion. Kan tyckas enkelt att "bara byta den själv" men jag har faktiskt betalat för ett visst utförande. Inte vill jag betala för ett jobb som jag själv sen också skall utföra eller hur?
Någon som några idéer hur jag skall gå vidare med detta ärende?

Har själv blivit det ett par gånger då vi fått fel i vårt beställande, tyvärr hjälper inget annat för jag gissar att ni betalat de sista % .
öNSKAR ALL LYCKA TILL!!!

Annars har man väl rätten att tillkalla andra entreprenörer som får sätta upp sakerna & sedan debitera de som igentligen skulle gjort det, i alla fall om det är med i besiktningsprotokollet.

Detta är med i besiktningsprotokollet så det låter som ett alternativ att anlita en entreprenör och debitera Vimmerby Hus. De kommer antagligen göra som tidigare, struntar i vad som händer. Det är deras strategi. Lite som myndigheterna försöker att trötta ut en faktiskt. Ja ja att köpa hus av Vimmerby Hus kommer jag aldrig att göra igen, det är en sak som är säker.

montera det själv och skicka en faktura till dom. vägrar de att betala skicka vidare till inkasso . du har allt på avtalet så det bör inte vara några problem.

Hej Hej!
Tråkigt att höra om Vimmerbyhus då de har varit ett intressant företag för oss. Får man vara nyfiken att fråga var ni byggt, vilken modell och pris ni har fått? Några andra som har använt Vimmerbyhus och vill dela med sig av lite uppgifter?

Fan va trist! Jag hoppas det går bättre föross som skall bygga med Trivselhus!

Ett litet tips bara, lägg till nyckelordet vimmerbyhus (ihopskrivet) till sidan så får du en högre träff när folk söker vimmerbyhus. Om du vill avskräcka folk ;-)

Hoppas er vardag kan fungera trots dessa pappskallar!

/jimnor

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.