3 313 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Någon som har byggt Ugglan 143?
Ja vi har byggt ett ugglan 143, vi är mycket nöjda med huset. Framförallt med de ändringar vi gjorde på övervåningen (stort allrum i direkt anslutning av trappan, dvs "flyttade sovrummet 9,7 + klädkammaren 3,5) resultatet blev en rymmlig övervåning med tv-hörna. Sovrum tog vi i det tänkta allrummet, klädkammaren "flyttad" till utrymmet mellan sovrum 15,3 och det nya sovrummet. Priset var inkl. tillval 1 525 860 NNF men med NF våtutrymmen (helkaklade). Tillval: Fjärrvärme, Studio ek, handtag, rostfria vitvaror, annan tvättmaskin, innedörrar addera bas, innertrappa ek lasyr, plåtpaket silvermetallic, behandlade pannor.
Vi satte ett extra fönster i det nya allrumet (vån 2) samma storlek som i badrummet. Riktigt bra val. Bredare öppning mellan nedre hall och vardagsrummet, centraldammsugare, dubbelcarport med förråd i samma stil som huset (förskjutet pulpettak 18 resp. 22 graders lutning), pulpettak över entrén (inte färdigt) mm.
Det sägs att det är svårt att göra ändringar i ugglan serien och det kanske stämmer om man blandar in LB-hus. Vi har gjort de ändringar som vi ville med byggföretaget dvs inga som helst problem. Allt har varit möjligt....
Mkt nöjda husägare.
Vi satte ett extra fönster i det nya allrumet (vån 2) samma storlek som i badrummet. Riktigt bra val. Bredare öppning mellan nedre hall och vardagsrummet, centraldammsugare, dubbelcarport med förråd i samma stil som huset (förskjutet pulpettak 18 resp. 22 graders lutning), pulpettak över entrén (inte färdigt) mm.
Det sägs att det är svårt att göra ändringar i ugglan serien och det kanske stämmer om man blandar in LB-hus. Vi har gjort de ändringar som vi ville med byggföretaget dvs inga som helst problem. Allt har varit möjligt....
Mkt nöjda husägare.
Tack för svar! Vad slutade prissumman på med tillval och allt? Jag fattade inte riktigt hur du menade, har ni fortfarande tre sovrum däruppe eller bara två? Eg skulle vi vilja ha fyra sovrum och det verkar ju som att man kan göra ett därnere, men det känns som att vardagsrummet blir litet då? Har du nån uppfattning om det?
Du har inga bilder som du skulle kunna skicka till min inbox?
Du har inga bilder som du skulle kunna skicka till min inbox?
Klicka här för att svara