Blir det strul med bygget så räkna inte med någon form av hjälp från Trivselhus (Stockholm).
Kvaliteteten på de rekomenderade entrepenörerna är som att dra lott. Tro inte att dom ni skriver kontrakt med gör själva jobbet! Dom anlitar i sin tur billig arbetskraft från andra sidan sjön.
Räkna med att lägga 4 timmar per dag för att hålla ihop bygget och få saker på rätt plats.
/En som sitter mitt i smeten
Kvaliteteten på de rekomenderade entrepenörerna är som att dra lott. Tro inte att dom ni skriver kontrakt med gör själva jobbet! Dom anlitar i sin tur billig arbetskraft från andra sidan sjön.
Räkna med att lägga 4 timmar per dag för att hålla ihop bygget och få saker på rätt plats.
Tråkigt att höra!GreatBuild skrev:Blir det strul med bygget så räkna inte med någon form av hjälp från Trivselhus (Stockholm).
Denna risk var anledningen till att vi har anlitat alla entreprenörer på egen hand. So far so good...
Men vi hade annars en lista av entreprenörer som vi hade kunna välja mellan. Så det är ändock ett litet projekt att kolla upp tiltänkta entreprenörer som man inte kan anförtro till någon annan enligt mitt synsätt.
Här har ni en till =(GreatBuild skrev:Blir det strul med bygget så räkna inte med någon form av hjälp från Trivselhus (Stockholm).
Allt som kan gå snett går snett...
Trivselhus säljare som var super INNAN bygget starta bara gnölar och slår ifrån sig...
plattan var felgjuten, rören låg fel i plattan, uppbilning, nygjutning och tro på fanke de gjöt dem fel IGEN =(
taket diffar på flera centimeter (alltså inte i våg)
fönsterbrädor går inte montera för fönstren är snea i byggblocken så de måste hyvlas in
Golvvärmen har inte funkat ordentligt, plattan torkar inte alls 1% på 11 veckor
takpanelen sitter snett i hörnen så de inte går att måla, gipsskivorna på väggarna är trasiga så målarna får spackla ihjäl sig för att få väggarna plana.
De har GLÖMT huvudvattenledningsröret i plattan och tänker nu lägga det utanpåliggande *dööööör*
kan fortsätta i all evighet känns det som men summa summarum så känns det som vi lika gärna hade kunnat hyrt in ett gäng niondeklassare att bygga vårt hus...
och ja jag ärarg, besviken och kommer aldrig i hela mitt liv rekommendera trivselhus viddare...så himla dåligt skött rakt igenom
Puuuh ... Diwa, jag lider med dig. Min platta är i alla fall ok.
Var varit inne i ett annat nytt TH i mitt område, som var till försäljning för ca 6 miljoner.
Där kunde man direkt se på finishen att det också varit ett gäng skojare som byggt.
Han sålde för att han var så besviken på hur huset hade blivit och det dåliga bemötandet från TH.
Man bygger hus MOT Trivselhus och inte med
Var varit inne i ett annat nytt TH i mitt område, som var till försäljning för ca 6 miljoner.
Där kunde man direkt se på finishen att det också varit ett gäng skojare som byggt.
Han sålde för att han var så besviken på hur huset hade blivit och det dåliga bemötandet från TH.
GreatBuild skrev:Puuuh ... Diwa, jag lider med dig. Min platta är i alla fall ok.
trist inte sant?
överväger att "reklamera" mitt hus *asg*
måste väl gå eller???
vill inte ha det längre...billigare, enklare och trevligare köpa ett renoveringsobjekt från sjuttonhundra frusit fast:
nån som vet vart man vänder sig?
Administrator
· Skåne
· 8 688 inlägg
Greatbuild och Diwa, ni måste komplettera era inlägg med namn och var ni har byggt. Det är en förutsättning för att få ge referenser på företag under den här rubriken.
har uppdaterat min profil, hade missat det tidigare...Marlene Eskilsson skrev:
mn jag hoppas du inte menar att vi ska lämna namn och adress och alla andra uppgifter offenligt i forumet?
Oj, var det så farligt kanske vi ska radera, är inte klar med allt tjafs ännu.
Kommer tillbaka med mer info när allt är över.
Blir så trött på allt bra som skrivs och tyckte det vore lämpligt att också tala om hur det verkligen står till om bygget inte fortskrider som planerat.
Kommer tillbaka med mer info när allt är över.
Blir så trött på allt bra som skrivs och tyckte det vore lämpligt att också tala om hur det verkligen står till om bygget inte fortskrider som planerat.
Synd om alla som haft problem. Pratade nyligen med en utanför Kalmar som nyligen fått sitt hus från TH färdigt och de som skött entrepenaden 0:ade på slutbesiktiningen de var supernöjda. Så helt enkelt kan man nog säga att det beror på vart man bor.
Nyckelfärdigt har egentligen ingenting med entreprenadformen att göra. Det intressanta är hur många kontrakt ni har skrivit på. Enbart mot Trivselhus, eller även mot andra entreprenörer? Mot vem ställer ni krav om det blir problem med plattsättningen eller elinstallationerna? Trivselhus eller direkt mot underentreprenörerna?Tobfag skrev:
Sandhall: Vi kommer bara skriva på ett kontrakt med TH, detta har jag pratat med dem om.
Vi kommer iofs skriva ytterliagre ett men det har med röjningen samt grävning/fyllning att göra.
Så fort det är klart kommer vi inte behöva kontraktera fler egna. Kraven ställer vi mot TH.
Vi kommer iofs skriva ytterliagre ett men det har med röjningen samt grävning/fyllning att göra.
Så fort det är klart kommer vi inte behöva kontraktera fler egna. Kraven ställer vi mot TH.
TH (åtminstone i Mälardalen) använder sig så vitt jag vet bara av Generalentreprenad. Detta innebär att man skriver ett kontrakt med TH för huset samt ett avtal med en byggare för uppförande av huset, entreprenadavtal tror jag det hette.
Viktigt att man förstår skillnaden mellan Total- och Generalentreprenad så man vet vad man går in i men detta kan förstås din TH säljare bringa klarhet i, var noga med att ställa dina frågor bara.
Viktigt att man förstår skillnaden mellan Total- och Generalentreprenad så man vet vad man går in i men detta kan förstås din TH säljare bringa klarhet i, var noga med att ställa dina frågor bara.
Klicka här för att svara