henrike skrev:
Tja, det går väl frammåt, den 10:e maj har kommunen möte ang vårat bygglov, så jag ska se till att om de inte godkänner det ena förslaget så ska vi ha med ett annat där dom inte kan klaga på någonting. För nu börjar det bli lite akut, då vi har planerat börja på att sätta grunden vecka 20.

Utöver det så är väl det mesta klart utom vilket golv vi ska ha, men det kommer nog lösa sig under veckan också, har pratat runt med lite folk som ska försöka få tag i.
Det verkar som om det går framåt för er del, för oss går allt i snigelfart känns det som. Vårt hus blir nog försenat eftersom nybyggnadskartan var nåstan 1 månad försenad. Men allt går som sagt sakta.

Lite uppdatering från vårt bygge:

Husgrunden är nästan klar, lite småsaker kvar att göra bara. Kryssmätning gjord och skickas in idag. Garageplattan färdig och stommar och tak är uppe på garaget. Blir klart nästa vecka och sen ska det målas. Ska bli kul att se om färgen vi valde blir bra eller ej :) *nervös*
23 maj kommer huset och en kille från transportfirman har varit vid tomten för att kolla färdvägen. Blir omlastning sista biten, hade kunat få det framkört ända fram men då hade vi varit tvugna att bredda vägen och fylla ut den vilket hade krävt måååånga bilar med grus. Billigare med omlastning.

Hur går det för er andra?

softhi skrev:
Det verkar som om det går framåt för er del, för oss går allt i snigelfart känns det som. Vårt hus blir nog försenat eftersom nybyggnadskartan var nåstan 1 månad försenad. Men allt går som sagt sakta.
Jag pratade med ordföranden i Plan och Miljönamnden igår, han blev mäkta förvånad när jag sa att våran nybyggnadskarta tog över 1 månad, då jag påpekade att det är det som gjort att det börjar bli panik med vårat bygglov. Han tyckte att det bara borde ha tagit 2-4 dagar att få fram dessa då det är redan planlagt område. Men tyvärr är det väl ännu ett bevis på att vissa kommunala puckon tror de sitter så säkert på sina stolar att de kan göra hur de vill. Och nu när det är 3 hus som skall byggas samtidigt så får dom väl så mycket att göra så de nästan svimmar av arbetsbörda. Men lediga kan dom ändå vara hur som helst, det är nästan skandal.

Detta skall det dock bli ändring på när jag kommer tillbaka till kommunen :)

vi har även lite krångel med vatten och avlopp, då en person på kommunen säger att det inte är framdraget, medans en annan säger att det är framdraget, så vi får väl se vad som händer när vi börjar gräva. Skulle det visa sig att det inte är framdraget så kommer kommunen få betala för kalaset.

henrike skrev:
Jag pratade med ordföranden i Plan och Miljönamnden igår, han blev mäkta förvånad när jag sa att våran nybyggnadskarta tog över 1 månad, då jag påpekade att det är det som gjort att det börjar bli panik med vårat bygglov. Han tyckte att det bara borde ha tagit 2-4 dagar att få fram dessa då det är redan planlagt område. Men tyvärr är det väl ännu ett bevis på att vissa kommunala puckon tror de sitter så säkert på sina stolar att de kan göra hur de vill. Och nu när det är 3 hus som skall byggas samtidigt så får dom väl så mycket att göra så de nästan svimmar av arbetsbörda. Men lediga kan dom ändå vara hur som helst, det är nästan skandal.

Detta skall det dock bli ändring på när jag kommer tillbaka till kommunen :)

vi har även lite krångel med vatten och avlopp, då en person på kommunen säger att det inte är framdraget, medans en annan säger att det är framdraget, så vi får väl se vad som händer när vi börjar gräva. Skulle det visa sig att det inte är framdraget så kommer kommunen få betala för kalaset.

Ja helt plötsligt har de en massa saker att göra med 3 hela hus. Man kan ju bli lite smått förbaskad ibland. Men försäljaren kommer försöka att få fram vårt hus lite mer i listan, mycket snällt av honom. Vi får kämpa nu när vi flyttar till den kommunen.
Himla koll dom verkar ha verkligen. Det är väl såna saker man ska kolla innan man säger nåt. Jaja det är deras problem om det inte är framdraget. Men man blir så arg när det ska ta sån tid med allting och försäljaren kämpar som bara den. Hoppas att din arbetskamrat får det lite lättare eftersom det är en annan kommun.

Hejsan.. Vi bygger ett lammhult i Sundsvall... Skulle vara jättekul om någon har bilder på sitt Lammhult att dela med sig av. Både interiör och exteriör

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.