Hej!

Anno2069-> Menade du att du betalade byggkreditivets ränta med byggkreditivet?? Kan man göra så??

P
Kan meddela att vår ränta på vårt byggkreditiv dras direkt från kreditivet. Vi har Handelsbanken.

patrik659 skrev:
Hej!

Anno2069-> Menade du att du betalade byggkreditivets ränta med byggkreditivet?? Kan man göra så??
Tror att det är det mest normala då det rör sig stora summor i slutet av bygget, vi använder oss av Swedebank

Första veckan i Januari skrev vi på köpekontraktet med LB-hus.
21 April skrev vi på köpeavtal för tomten.
3 Maj var tomten vår till 100% och betald.
13 Juni Byggstartsmöte.
23 Juni började grunden att grävas och fixas till.
21 Augusti restes huset.
5 december börjar tapetsteringen.
1 Februari ska vi få nycklarna.

http://lassevesna.blogspot.com/

Lasse & Vesna

Leff skrev:
Bygger modulenthus... tid från bygglov till inflyttning ca 6mån...tror inte någon slår det!! suveränt!!
Bygglov till inflyttning 3 månader, halverade dina 6 månader:D:D:D

5 april ställd oss i tomtkön
16 april fick tomt
Slutet av juni skrev vi avtal med Hjältevdshus
7 september bygglov
19 oktober husresning
20 november slutbesiktning
7december inflyttning

8 månader från det att vi ställde oss i tomtkö till inflytt.

L-G
http://lavendeln.blogspot.com/

Vi köpte tomten i februari, plattan kom i augusti, huset 31/8 och vi flyttade in i fredags. Byggde Eksjöhus Lyckan.

Eksjöhus, tog ca 13 månader.

anno2069 skrev:
Tror att det är det mest normala då det rör sig stora summor i slutet av bygget, vi använder oss av Swedebank
Vi räknade bara ut vad hela ränta på byggkreditivet skulle bli och splittade de över alla månaderna(10 månader), då blir det inte så mycket. Tror inte att det mest normala är att man betalar räntan med kreditivet, för mig känns det ej bra att betala ränta med lånade pengar.

För oss har det tagit tid av olika skäl. Vi köpte tomten i maj 2006 och beräknar inflytt i maj/juni 2008. Vi har gjort så att vi har flyttat till en hyreslägenhet under tiden så vi slipper dubbla kostnader.

En anledning till strulet var att vi inte hittade en husleverantör som kunde bygga det hus vi ville och passade tomten alt att de var för upptagna. Först den 3:e husleverantören uppfattade oss korrekt.

En duktig husleverantör skall kunna läsa byggbestämmelser och rita hus efter det att det inte blir problem med bygglovet.

patrik659 skrev:
Hej!

visst betalar man kreditiv genom kreditevet,skall finnas med i kalkyl ( det har jag sett i mina kalkyler jag fått i sommar-höst)

Vi köpte tomt i juni 2007, avrop augusti 2007, stomresning januari 2008 och inflyttning planeras maj 2008.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.