M
millcreek: Stort tack!
3 svar · 1,3k läst
L
Lymmeln: Fick rådet av en snickare att bara isolera ca 50cm från ytterväggen med stenull och fylla på med sågspån på övriga ytan.
6 svar · 3,3k läst
A
A-K2: Jag vill köpa såna där "rutnätsmattor" av klister som t.ex. mosaik eller kompassrosor brukar vara "monterade" på. Jag vill göra ett eget mönster i mosaik och ha det klart innan jag lägger fixet så man bara kan lägga hela "skapelsen" i ett ark. Alla tips blir jag jätteglad för!!! Eller kan man göra nån typ av matta själv?? MVH/Anna-Karin
0 svar · 1,6k läst
J
joachim68: Man tackar! Ska kolla upp det där med värmespridningen...
2 svar · 1,3k läst
M
MC-HiTech: svar på en fråga du inte ställt men ändå; Byggmax massiva golv brukar vara vädigt fuktiga, det kan vara värt att tänka på.
2 svar · 1,4k läst
T
turtobbe: Jag har samma problem. Fick en offert på 39 kvm Nivellsystem för 112 kkr, känns dyrt. Alternativet är väl att lägga klinkers direkt på betongen, väl avluftat?
1 svar · 5,3k läst
C
correadde: Hej Jag skall lägga in nytt golv (Laminat) men såg nu att gammla golvet är väldigt ojämnt (Lägre) på ena sidan av rummet i hörnen vad skall man göra för att få ordning på det? // Andreas
0 svar · 3,3k läst
D
Danne213: stäng dörrar och titta hur mycket fritt dom går under. så slipper du kapa dörrarna sen om det skulle vara så.
6 svar · 2,0k läst
B
betula: Standardlösning är att slipa och göra om ytbehandlingen, helt eller lokalt. Järnmärken på ek kan blekas med oxalsyra eller väteperoxid, men om dina rostmärken verkligen är järnmärken är osäket. För att järnmärken, svart färg som kan gå på djupet, skall uppstå måste eken vara blöt.
1 svar · 1,6k läst
M
moto4all: Har funderingar på ett 900L akvarium och ett 720L beställt, reglarna under är 2*5" och ca 4m lång,sen spånskiva,sen laminatgolv sen parkettgolv. Akvariumet kommer täcka minst 3 reglar då det är 200cm lång och 60 alt 65 djupt. Min fråga är om golvet håller, vikten varierar mellan 900-1300kg
0 svar · 1,3k läst
S
scenic46: Förståndigt att inte ta chanser i dessa dagar med förändrat fuktigare klimat och ideliga larm om fuktskador. Lycka till!
6 svar · 4,8k läst
Apprentice
Apprentice: Det går ju att såga också och på tvären måste man såga, annars finns en speciell laminatgiljotin för en femhundring.
6 svar · 1,6k läst
gadu^
gadu^: No problems! Vi la laminat på en öglad matta från 70talet...
3 svar · 1,4k läst
B
bobaz: Tack för svaren! Nu blir det lägga golv! :)
3 svar · 2,1k läst
C
chrmau: Tjockleken syns inte på ytan :-) 14 mm räcker och blir över eftersom det är undergolvet som bär. Plankgolvet är nog starkare än parketten, och 14 mm klickparkett läggs ju "överallt".
3 svar · 3,3k läst
B
byggelibygga: Hur gick det? Antar att du fått till något by now och jag är nyfiken på vad som hjälpte...
2 svar · 7,7k läst
T
torparnorpan: Finns det någon som har bilder på inlagt klickgolv från IKEA, som är mörkt brunt med svarta ränder i ? Har bara sett provtavlan men vill se det i större perspektiv...Skall lägga in i ett lite större rum och vill gärna få en bild av hur det blir...Eller ett liknande golv :-)
0 svar · 1,5k läst
M
Anonymiserad 23608: Prova att pressa skadan med en fuktig trasa och ett strykjärn. Funkar inte det så brukar jag använda färgat vax som smälts ner i såret med en lödkolv.
6 svar · 2,0k läst
K
kalle_ada: Jag hade kollat in byggmax golv. Vi letade länge och väl efter ett fint golv till bra pris. Det är inte dåligt vilken skit de säljer för 200-300 kr/kvadraten. Byggmax var riktigt prisvärt.
10 svar · 6,1k läst
A
Aniska: 150 kronor per m2 plus moms - det är lika mycket som golvet kostar. Ska det behöva vara så dyrt? 90 m2... Nästan 40 000 kronor (med transport blir det nog det.) Tyckte det var ett billigt golv vi hittat! ujujuj
8 svar · 6,2k läst
hek
hek: Hmm.. ja.. man får nog försöka prångla ner kortlingar genom hålet. Balkskor kan vara en bra idé fast kommer man verkligen åt att skruva dessa på "baksidan"? Hade varit smidigt om man kunde skåa ner skruvar ovanifrån.. fast det håller kanske inte...
2 svar · 2,2k läst
·
J
joculator: Jag kollade med leverantøren. De sa først 4 mm ovan masterboarden. Men det hade ju inte ens tæckt kablarna. Då ændrade de sig till 10mm ovan masterboarden (ovesæntligt hur tjocka kablar man har!). Sedan ændrade de sig igen till 12mm ovan MB. Nu har de ændrat sig igen, tillbaka till 10mm. Suck, hur svårt skall det vara? Høganæs... En av cheferna sa att de inte hade tillræcklig teknisk
4 svar · 1,7k läst
J
joppe@: kolla in osmos produkter ............. hårdvaxolja som finns i olika färger
1 svar · 1,7k läst
J
joachim68: Hm... hur funkar det att fördela fixet med den där tandade grejen när man har en slinga under?
5 svar · 14,0k läst
DM
DM: Tack vänligen för er tid och era svar! Kör på 12 mm spackelkaka. Höganäs FB6000. I värsta fall får man väl göra om det... ;-)
3 svar · 1,7k läst
M
mdredfox8: Ska gjuta ett nytt källargolv och har tänkt att gjuta med betong från en betongbil. Vilken typ av betong ska man använda/beställa? Ska gjuta in golvvärmeslang i golvet. Tänkte köra på följande: Makadam 16-32 Åldersbeständig plast Cellplast 2 lager x 7 cm Armeringsnät med golvslang Betong 7 cm Synpunkter?
0 svar · 2,1k läst
E
eme800: [citat] Tack för tipset, det ska vi göra, får se om vi kör lite brun tom på det nya plankgolvet för att matcha fiskbenspaketten, eller vad tycker ni?
15 svar · 7,3k läst
A
andha219: Känns skumt att det kommer nu, efter 2 år utan problem...
4 svar · 2,5k läst
S
S:t Olof: Hej igen och tack för svaren. Liberon ifyllnadsvax, är det något att ha?
3 svar · 1,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.