Mikael_L
Mikael_L: Tror du verkligen att vi kan ge råd om saker som gäller smak??? :P Själv hade jag lust att starta en sådan här tråd, men jag insåg det lönlösa ... :| Jag kan däremot berätta lite hur tankarna gick för oss, om det hjälper. 1. Klinker till tvättstuga och hall. Ev olika för de utrymmena, men väldigt gärna samma. 2. Båda är vi rätt flärd och prestigelösa, så något häftigt och
1 svar · 3,2k läst
F
fsn: Reklamera flytet till Biltema. Jag fogade klinkern i garaget med Biltemas tvåkomponents epoxifog och den stelande aldrig. Jag anmälde det till Biltema och dom tog det på största allvar. Jag fick prata med en ansvarig på HK för produkten och en reklamation skrevs med batchnummer och sånt. Jag skulle antagligen minst ha fått tillbaka pengarna om jag hade orkat...... Efter några dagar
25 svar · 43,2k läst
·
L
läppglans: 1 hej ska lägga klinkers i badrummet undrar vilken fogbredd blir snyggast? 2 Vilken färg till fog brukar man köra till svart klinkers? stämmer det att svart fog blir grå rätt snabbt i badrum? 3 var tycker ni man ska börja från dörr öppningen eller från motsatt vägg eller centrera? 4 10mm eller 12mm kam vilken blir bäst? tack på förhand! [bild]
0 svar · 4,5k läst
·
nino
nino: Jan-Å: det har du rätt i, klart sepani ska slipa själv! :)
6 svar · 10,8k läst
Bo.Siltberg
Bo.Siltberg: Ja, om du tränar på ~ 10-20 meter matta först och är tålmodig.... Det krävs erfarenhet att ställa in varmluftspistolen på rätt värme för den hastighet som man använder/klarar av. Man vill ju inte att det ska läcka heller, och inte smälta ned hela mattan.
1 svar · 6,9k läst
P
Pagno: Nä! Lite allvarligt, det är inte mycket att orda om, om det är någon platta som det inte tagit bra under, det går alltid att fixa! Ha det gott.....
4 svar · 5,5k läst
jeppeknaster
jeppeknaster: Ska tillägga att min golvvärme är vattenburen.
4 svar · 5,2k läst
jeppeknaster
jeppeknaster: Gjorde nyss detta och använde s200, nåt annat skulle jag inte använda.
4 svar · 3,7k läst
E
emil.svedung: Tack för svaret! Jag tror att vi har ett tvårörssystem men hur vet man det egentligen? Våra element har ett tillvattenrör och ett frånvattenrör. Huset är från 1930-talet. Det känns lite tryggare nu när jag fått lite feed back. Emil
6 svar · 17,0k läst
H
HSV1: Här är svaret från Tony: Hej Vad jag kan se på bilderna är det en naturlig oxidation genom exponering av UV ljus som skett ute på golvet. Låter ni den mörka delen av golvet utsättas för samma sak kommer det på sikt att jämna ut sig, färgmässigt. Det kan gå fort eller långsamt, helt och hållet beroende på ljusinsläpp och årstid, allt mellan ett par månader till ett år.
8 svar · 18,9k läst
·
F
Farzan: [citat] Ja, det stämmer.
8 svar · 5,9k läst
M
momin: Tackar för all input. :) Diskutionen fortgår här hemma, så synpunkter från fler önskas. Mvh momin
6 svar · 8,3k läst
E
eviljava: Om du ska kakla och vill bättra på vidhäftningen är det en primer du skall använda. Annars är det väl som vanligt: Ta bort löst sittande färg, samt "plastfärger" om du har fuktvandring i väggarna.
12 svar · 38,3k läst
Stefan N
Stefan N: Brukar gå bra att ta bort lite fog med en gammal skruvmejsel eller liknande sen krossa plattan med en hammare och sen ta bort fixet med ett gammalt stämjärn.
1 svar · 4,1k läst
bearpower
bearpower: Tackar..då ska jag prova det imorgon direkt.t:-)
5 svar · 11,8k läst
nino
nino: hör med Siljangolv dom har en borstad obehandlad lammel furu, då kan du lägga den själv och färga in med samma färg som övriga golv
4 svar · 2,3k läst
F
Farzan: Ja, planhyvlad furu skulle passa och är lätt att få tag på.
1 svar · 3,3k läst
T
thomasx: [citat] I så fall tycker jag byggmax är mycket schysstare som inte försöker lura dom som inte inser/vill/orkar/kan med att ställa sig och pruta varje gång man ska handla. Rinkaby är ju bra, men lite långt att åka bara. Det jag tycker är sämst med byggmax är deras begränsade sortiment. Dom har vad som behövs för att baka en kaka, sägs det i reklamen, men bara om man bakar utan
19 svar · 21,7k läst
G
gustavssonpatrik: någon förenkling vet jag inte om jag vill kalla det anders. det är ett självbärande golv som är 28 mm tjockt. att lägga ytskikt på det skulle jag kalla tjänstefel ;). då hade jag kunnat lagt skivor istället o sen nått tunnt golv, typ klickgolv eller så. Stugan ska fungera som ett litet komplement till det befintliga torpet och ett laminatgolv skulle inte passa in. där man kan sova i
7 svar · 3,0k läst
Ingenjören
Ingenjören: När vi flyttade in hade vi också knarr i golvet i ett sovrum. När vi senare gjorde om detta rum till tvättstuga insåg jag att spånskivorna var spiklimmade och att limmet hade släppt efter 40 år. Knarret kom från de ofalsade skarvarna (skarvat över regel) som gneds mot varandra. Skippa regelsökaren och köp en neodym-magnet så hittar du garanterat skruvarna/spikarna i golvet....
84 svar · 21,1k läst
M
momin: Var på svenska kakel i Ödåkra utanför Helsingborg och såg några plattar med något som skulle likna orange, MEN de finns bara i matt variant och var mycket blek i färgen... Rena skiten med andra ord... CC Höganäs har ett snyggt som heter Laranja Art Nr: C3027 Kika i deras nya onlinekatalog. Kostar ca 429Kr per kvadrat inkl moms. Mvh momin
7 svar · 1,5k läst
nino
nino: ett lamellgolv i furu då?
2 svar · 4,3k läst
1337
1337: Ja, det tycker jag att du ska göra. Limmar du med TEC7 så ladda upp med en flaska TEC7 cleaner för att få bort eventuellt kladd som kommer utanför listen. Jag skulle limmat upp hela längden med det samma.
4 svar · 4,7k läst
P
Petronille: Har ni originalköket kvar? Det är ju något som gör en sådan lägenhet väldigt trevlig i mitt tycke.
7 svar · 23,3k läst
F
Fliken: Bara o köra på. Lägg in bild sen (=
2 svar · 3,8k läst
nino
nino: nej limmet kan vara kvar se bara till så att det är någolunda slätt börja med att skruva i reglarna, oftast är det väl en spik som har åkt upp lite ev. kan man lägga dubbel foam där det behövs knarrar det i undergolvet så försvinner inte det med foam varför skulle man inte få använda det på bjälklag?
1 svar · 3,3k läst
nino
nino: klicka: målade lister brukar vara fingerskarvade och utan kvistar
5 svar · 1,3k läst
0
01550n: Hej alla glada! Har ett garage med asfaltsgolv som på senare tiden (Troligtvis) har börjat mörkna i vattenliknande formationer. (Precis som om det runnit vatten) Då jag tänkt att renovera garaget vet jag inte hur jag ska göra med golvet. Måste jag anlita en firma och gå till botten med problemet (Haha, göteborgshumor)? Ska man bygga upp golvet och stänga ute fukten, eller hur ska jag
0 svar · 1,4k läst
T
Trahus: Elektrikern tipsade om EP Värmegolv från Plastelektro (http://www.varmegolv.nu/) Är det någon som har erfarenhet av deras värmegolv ? Vi skall använda den i en hall med klinkergolv.
0 svar · 1,9k läst
A
AndersS: Säger att golvvärme är ett måste. Har huggit bort ett klinkersgolv utan det.
9 svar · 15,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.