A
A-Man_08: Om ni skrapat och slipat så kontakta en färgaffär och be om en spärrgrund som ni kan måla på för att dölja lukten. Samma princip som man använder för att dölja gammal röklukt.
4 svar · 1,2k läst
Raceman
Raceman: Efersom du bor i Stockholm kan du ringa och höra med Linoliumkomaniet och Kvadratmeter. Har inte de, ring runt till några golvläggare. Oftast kastar de ju spill direkt, men om de får veta att du vill ha kan de kanske spara lite vid nästa jobb.
1 svar · 898 läst
Raceman
Raceman: "Mattan flyter upp"??! Man fäster givetvis mattan i armeringen. Prata en gång till med elektrikern.
3 svar · 1,6k läst
Raceman
Raceman: Ja, du kan gjuta en kaka på sanden.
3 svar · 1,9k läst
M
markus77: Tack för tipset. Eftersom jag har fått en del mindre repor på golvet trots att det för drygt ett år sedan är oljat/lackat så antar jag att det är oljat. Men jag ska göra testet för säkerhets skull
4 svar · 6,6k läst
Raceman
Raceman: [citat] Självklart är ju en bordssåg bäst, men det är kanske lite overkill att dra hem en sån för att kapa några golvplank efter en vägg. :) Sänksågen är gjord för board, har en klinga avsedd för det och fin precision i och med skenorna. Cikeln är byggd för lite grövre jobb, kan ge hack och har inte samma precision.
8 svar · 14,0k läst
D
danneman10: Vi tänker lägga nytt parkett golv i kök o vardagsrum. Då hade vi tänkt oss ett ljusare golv, och har funderat på ett vitlaserat golv. Är det någon som har några synpunkter på vitlaserade ek- eller ask parkett golv? Bleknar de o blir gråa? syns fläckar lätt? fettfläckar? märken? Någon som har någon erfarenhet av byggmax vitlaserade trägolv?
0 svar · 3,8k läst
D
DarrenB: Vi har precis lagt in ett parkettgolv (ek ca 1.5cm) från Bergh & Bergh. Problemet är att på några ställen i rummet bågnar golvet ordentligt så att det känns som en trampolin. Jag har pratat med en säljare som ska komma och titta men jag ville vara lite påläst. Golvet är flytspacklat. Bräderna var redan bågnade då vi tog ut dem ur paketen som i sin tur hade legat en tid i rummet
0 svar · 3,7k läst
Matti_75
Matti_75: Ja du ska ha plast alltid ha plast mellan betong och trä.
1 svar · 3,9k läst
F
Fliken: I handikappanpassade utrymmen sätter man flata trösklar. Finns i olika varianter till både vanliga rum och badrum. Gummi eller aluminium list som exempel. Så man enkelt kommer över med rullator och rullstol. Normalt sett så lägger man fanérgolv flytande, men vill man leka lite till så kan man även limma det. Fliken, golvläggare
10 svar · 23,9k läst
vimsan
vimsan: Tack så jättemycket!!
6 svar · 16,5k läst
T
tingsborg: Vilken trevlig välkomstkommentar jag fick till mitt första inlägg här på forumet. Det inlägget hade du kunnat bespara mig och andra för det ger inte särskilt mycket info. Upppfattar det mest som dumdrygt. Jag skall förtydliga mig. Det är alltså inte "vanlig" tjocklek på denna klinker utan denna är mycket tunnare än vanliga klinkersplattor. Skulle säga att de till och med ä
2 svar · 2,3k läst
P
projektsara: Ber om hjälp med bedömning av offert:) Ska lägga nytt golv i hallen - befintligt golv är snett och på olika höjd. Vi har tagit bort i stort sett allt golv ner till bjälklagen och hantverkaren skall nu flytspackla nytt golv med armering, lägga golvvärme samt klinkers (som vi köpt själva). Hallen är avlång, ca 1 x 7 meter. För detta har de offererat 18 000 kr för arbetet och 8 800 kr
0 svar · 1,4k läst
R
Raukas: Tack för tips.. :)
3 svar · 1,5k läst
E
essends: Det går att ta upp det och lägga om men är det bara en bräda som är skadad är det enklare att såga bort den och limma in en ny. Om man har en förstås
1 svar · 3,5k läst
K
kimtommy: Jag har en grå konstgräsmatta i gymet, källare. det är kanon, den andas och har noppor under som ger en liten luftspalt. rummet känns som ett vanlig rum.varmt och skönt att gå på. mattan kostade ca 100:-/kvm
10 svar · 2,1k läst
T
Tonka: Efter att ha gågglat lite har jag insett att det bästa är cellplast med underlagsfoam på. Dock är jag osäker på S-värde och tjocklek på cellplasten. Räcker det med S150 och 10mm? (Naturligtvis bättre ju tjockare, men golvet får ju inte bygga för mycket, 10+14 = 24 mm)
1 svar · 2,6k läst
L
Lindängsgatan: Som rubriken lyder.. Är det någon som provat att importera en heltäckningsmatta ifrån USA,England eller dylikt.. Är det ens möjligt med frakt osv.. Har importerat andra saker och det har funkat kanon..
0 svar · 1,0k läst
kysan
kysan: Detta har vi... http://www.forbo-flooring.se/Konsumenter/Produkter/Linoleumgolv/Marmoleum-click/
1 svar · 938 läst
N
nikke: Hej! har ca 30 kvm utbyggt från det gamla huset, den nya grunden är krypgrund med ca 200mm isolering och halva delen har golvvärme... den del som inte har golvvärme har tendens att bli dragig runt fötterna, och kall när temperaturen söker sig ner till de grader vi haft de senaste vintrarna. i krypgrunden är det klassiskt byggt med oljehärdad massonite som ligger på tryckade 28x95 som i
0 svar · 1,0k läst
K
klrz: Undrar hur det håller för din granne? står inför samma dilemma nämligen....fräsa bort skiten eller inte inför klinkers i källaren.....
6 svar · 3,9k läst
A
ason: Har nu bilat ur som jag nämnt tidigare, ska gjuta med grovbetong då resten av garaget inte har någon bättre ytfinnish Och har köpt 2st armeringsmattor + ett järn som jag ska kapa bitar av och plugga in i gamla betongen. En fråga, ska den gamla betongen behandlas före med någon primer eller nåt annat?
2 svar · 7,4k läst
D
danneman10: Vi ska nu lägga nytt golv i kök o vardagsrum och har tänkt oss ett ljusare golv. Typ vitlaserad ek eller ask parkett. Är det någon som har någon erfarenhet av vitlaserat golv? syns fläckar (fettfläckar)? Blir det lätt märken? Kommer ett vitlaserat golv att gulna? eller behåller den sin färg o lyster? Är det stor skillnad på parkettgolv ifrån Byggmax eller de dyrare som kostar runt
0 svar · 4,6k läst
D
Doldskada: För dom pengarna får du ett enklare golv typ tarkett 8,5mm - de tål inte vattnet i köket eller stenarna i hallen särskillt bra trots att de hävdar att lacken är riktigt hård, så om tålighet är viktigt för dig har du valt helt fel produkt.
1 svar · 3,4k läst
Raceman
Raceman: Nivell Systems lösningar ska du ta dig en titt på om du vill ha ventilerade golv med olika höjd. http://www.nivellsystem.se/sv/regelsystemet/golvtyper.html
1 svar · 2,7k läst
G
genzaigirl: Tack för det tank77, Då kanske man kan anta att övriga riktlinjer, för tex fogbredd, plattors överlappning i fönstersmyg etc, också är allmäna?
2 svar · 3,7k läst
H
hannesss: Så har ser det ut(Den gula är parkett och det grå klinkers.: Det är längs den långa väggen som är problemet. Så tror tyvärr inte skurkloss fungerar. [bild]
2 svar · 2,3k läst
svartöra
svartöra: En annan variant: [bild] http://www.biltema.se/sv/Bat/Monteringsdetaljer/Beslag/Durkbeslag/
2 svar · 11,2k läst
·
MathiasS
MathiasS: Jag fick en intryckning på köksbänkskivan vid leverans (transportskada). Tid fanns inte riktigt för att vänta på en ny och jag provade tipset att stryka med strykjärnet på en blöt frotehandduk. Detta fungerade likt magi och skadan syns inte alls idag. Det var intryckt många millimeter.
3 svar · 18,1k läst
H
Hubbe2: Tror du pratar om oxalsyra. Eller gelcoat cleaner som båtbutikerna kallar den när de drar på 400% marginal...
4 svar · 20,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.