L
largab: Det finns fogrensare typ http://www.biltema.se/sv/Bygg/Farg-och-Fog/Verktyg/Fogrensare-86899/
3 svar · 2,0k läst
Workingclasshero
Workingclasshero: Tjock rostig plåt som du grovslipar plåtren och gör rejäla avfasningar på kanterna, eller tunnare rostig plåt som du kantar med slipade/fasade plattjärn. Grovt snyggt och hållbart.
5 svar · 2,2k läst
·
E
ESSC: Tanken har slagit mig men jag vet inte om jag gillar känslan av laminat. Kanske finns bättre varianter också iofs... Det är nog inget egentligt problem att ungarna ska förstöra, men ett alltför ljust golv blir rätt opraktiskt. Fastnat lite för Berg & Berg, såg ut att ha fina både vit och gråpigmenterat. Men såklart verkar de ligga över den prisklass vi tänkt oss. Såg att Bauhaus
9 svar · 1,4k läst
JothaR
JothaR: Funderat ngt mer på hur ni ska göra? Är som sagt intresserad av hur ni tänker när jsg själv snart ska göra iordning mitt källarbadrum :)
2 svar · 5,1k läst
L
leson76: [citat] Tarkett har ett snyggt vit/svart rutigt golv i bra kvalitet. Golvet har ett bra slitskikt och har en PUR-yta som motverkar att golvet gulnar.
7 svar · 34,6k läst
·
Enk Projektet
Enk Projektet: Haha.... ;)
3 svar · 2,9k läst
O
Oltrix: Hm, Ja jag börjar tveka på det här med att underlimma. Har slängt iväg en fråga till golvläggaren, ska se vad han säger om saken. Som sagt jag misstänker att han kommer att vidhålla att underlimmat är bäst helt enkelt för att det är så de gör här nere...
8 svar · 3,4k läst
N
noone70: Bra att du valde ett nytt golv... Att hålla på att lappa och laga ett redan dåligt utfört jobb blir sällan bra. (shit in, shit out)
8 svar · 9,4k läst
·
Y
Yeltzin: Ryckt upp en bit av golvet för att se varför det sviktar, och då ser det ut såhär: 95x95 reglar med cc 70.. ändarna på reglarna ligger inte och vilar med hela regeln utan är utjackad så att det bara är ung en fjärdedel där. Ovanpå detta ligger tvärgående 3cm´s brädor, alltså inga golvspånskivor, med kanske cc 30, och sedan trägolv.. Är problemet för klena reglar med för
0 svar · 2,5k läst
·
Larsa
Larsa: Sök efter rombformad klinker/marmor så lär du hitta flera varianter av detta.
1 svar · 1,1k läst
·
O
oskee: Hej, Kan man lägga El-golv värme på platons komfort skiva dvs XPF-plast. Hur går man tillväga? Har tänkt lägga en sådan golvvärme som finns som matta.
0 svar · 2,4k läst
C
Carla: Betongspårfräs 1700 W - Jula AB http://www.jula.se/betongsparfras-1700w-040022 Denna kanske
12 svar · 8,3k läst
·
K
krille09: Hej, Har idag ett hus byggt på 50-talet där jag nu tänker bygga om den gamla tvättstugan till kombinerad tvättstuga och badrum. Förutsättningar: - Väggar av betonghålsten - Sula ca 30 cm - Platta av ca 7-10 cm betong (ej armerad) - Fungerande dränering Planen: 1. Bila golvet och byta/dra nya avloppsrör 2. Gräva ut till sulan och isolera 3. Återställning Hur skapar man en isolering
0 svar · 1,4k läst
H
Hus-kvarna: okej. så det har inget med mögel eller annat att göra då? Hade en fundering om att fukta trät med vatten blandat med antimögel medel. Blir väl till att plasta fast det tar emot, många små kotlingar.. :)
2 svar · 1,9k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Dock måste det vara avsett för golvvärme. :)
13 svar · 10,6k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Ska man lägga klinker så är det noga att få bort allt om man vill få maximalt fäste. :)
17 svar · 5,0k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Som sagt så hade det blivit svårt att få in diskmaskinen där det satt placerat... Diskmaskinerna är till 99% på en egen säkring om det inte är någon egen patentare gjord... ;)
20 svar · 17,3k läst
·
N
Nick_Corey: Vi har i sovrummet ett 15 år gammalt massivt furugolv som från början är lutbehandlat och därefter vitoljat med Faxe golvolja. Det är hyggligt fräscht och fritt från repor, men har gulnat något och blivit "fett" där man går mest. Tanken är att få tillbaks en vitare känsla, men framförallt att få det jämnare i lyster och nyans så att det inte är så stor skillnad mellan områden
0 svar · 1,6k läst
C
Carolin: Vi har rengjort med skurmaskin och medel (storfix). Efteråt polerade vi in koncentrerad I-vax. Det blev rent och fick en bättre yta. Smutsen lägger sig mer ovanpå istället för att gå in i.
17 svar · 40,4k läst
L
Luxman: Jag skulle också gissa på furu. Med tanke på att det verkar mörknat/gulnat. Granen häller sig väl ganska ljus. Men jag skulle inte tvärsäkert säga att det är ett undergolv från början. Det ser ut som om det är lagt med en fris längs sockeln vilket känns som väl påkostat för ett undergolv. Ser lite för brett ut också. Eller?
3 svar · 5,0k läst
·
nino
nino: var golvet nylackat? har ingen aning om varför det blivit så, kolla med Alcros tekniskasupport
1 svar · 1,6k läst
·
C
SBH: kan inte komma på något på direkten. någon kommer säkert komma på någon nackdel. denna modell kanske http://www.xn--khrs-loa.com/sv-SE/Konsument/Produkter/Golv/Tillbehor/Laggningsmaterial/Kahrs-Tuplex/
5 svar · 2,7k läst
J
Josephine85: Ja inget av dem alternativen är ju så bra. Finns ju inget känsligare än att klaga på någon annans barn. Barn får ju göra precis vad dom vill utan att man kan klaga! ;( Och att sälja när man precis köpt är ju inte bra för ekonomin precis. Lär ju gå back minst ett par 100.000 på det...
3 svar · 3,9k läst
T
Turebert: Jag bor i ett hus byggt 1947 och ska nu inreda tvättstuga i källaren med golvvärme. Jag dränerade om runt huset för 3 år sedan o satt då platonmatta och fyllde upp med makadam från sulan o hela vägen upp. Mina planer är efter att ha hört runt lite, att knacka bort betonggolvet, gräva ur och därefter isolera med frigolit, lägga golvvärme och därefter gjuta nytt golv o sedan lägga
0 svar · 1,2k läst
J
JKrister: [citat] Hehe. Jo vi får väl se hur det går. Tror att impregneringen kommer underlätta. Blev dåligt på mobilkameran men länkar till en bild.https://db.tt/PCQqhlbP
13 svar · 11,1k läst
C
Carolin: Så var hårdvaxoljan på. Det ser ut som en plasthinna ovanpå golvet. Det luktar lösningsmedel fortfarande. Det gnisslar på ytan när man går på golvet och det är inte riktigt som jag tänkt.
20 svar · 27,5k läst
Flodinn
Flodinn: Murexin AM 20 är en liknande produkt som du kan lägga min 2mm, vet dock inte hur denna ligger till i pris. Personligen aldrig jobbat med Murexins produkter. Har pratat med folk som jämför Ardex och Murexin och säger att det är som Rolls Roys vs. Volvo... Men antar att denna ligger lägre i pris än Ardex.
3 svar · 5,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.