Bricco
Bricco: Man ska inte ens blanda burkar från samma märke på samma yta har jag fått lära mig. Vet man det är på väg att ta slut ska man avbryta på lämpligaste ställe och börja med ny burk.
4 svar · 21,2k läst
Peter2400
Peter2400: Jag håller med ovanstående inlägg i allt utom färgval, sprayfärgen på b-tema har jag aldrig fått något bra resultat med, plastikote har däremot alltid blivit bra. Nu kan det ju bero på att jag är en amatör vad det gäller målning men det är väl även TS. http://se.plasti-kote.co.uk/product/pcode---4181/
7 svar · 5,3k läst
BaggenMath
BaggenMath: Vem bryr sig. Snabba puckar ska ju vara internets styrka. Köpte skiten på byggmax. fick för många har lämnat tillbaka några. körde 60 plattor på en släpkärra, varje väger 14,7kg så vagnen släpet gick på fälgen.
1 svar · 2,8k läst
K
Kattmatte2: Tack för svar.
5 svar · 1,9k läst
K
C
Carolinerullgardin: Spelar ingen större roll om du frågar vilket resultat som blir bäst. Använd "Fine-line" tejp och det är i princip omöjligt att inte få en snygg och spikrak kant.
4 svar · 13,0k läst
H
Helen mT&S: Tack för ditt svar. Då har jag en uppfattning om hur mycket jag behöver.
2 svar · 23,5k läst
Bricco
Bricco: Åhåå där sparade jag nog 2-3 veckor. Stort tack för tipset!
4 svar · 9,0k läst
H
Henri: [citat] Gammal tråd. Någon som målat på sågspånstapeter med bra resultat? Har hört att tapeterna brukar lossna vid övermålning eftersom sågspånet torkar ut limmet. Jag gillar strukturen och vill om möjligt behålla den.
16 svar · 18,0k läst
W
walstalinda: Hej på er! Vi har köpt ett tegelhus från 1972 och det är ju inte så vackert kan man väl säga.. Vi har tänkt byta färg på alla snickerier och alla ytterdörrar och även byta ut detaljer så som ful utebelysning och trappa, i sommar tänkte vi ge oss på dörrarna då snickerierna är ganska nymålade och kan klara sig några år till. Då till frågeställningen, har ni tips om
0 svar · 1,9k läst
C
camelspin: Kolla: http://www.byggahus.se/forum/faerg-mala-tapetsera/125622-overmalad-limfaerg-hjaelp-2.html#post925044
2 svar · 2,7k läst
S
Ssyrk: [citat] Mitt svar ovanför = ditt svar :P
6 svar · 2,2k läst
·
slacker
slacker: Patrull! Fick ett samtal idag om att dom gått bet på att ta reda på vad för typ av färg som staketet är målat med. Bara att det är en lasyr - Jag kommer imorgon att få en testbit som jag tar till målaren med målet att hitta ngn likvärdigt.. :S Passar på att knäppa ett par bilder på det "laserade" staketet av trycket virke så ni ser resultatet - Jag tycker att det ser bra ut.
16 svar · 17,4k läst
B
BorgP: Vi har på två helger och några kvällar tvättat och målat golv, väggar och tak i halva källaren. Det är två mindre förråd med platsbygda hyllor, ett 12 kvm torkrum och 25 kvm pannrum, allt med putsade väggar, plankgjutna tak och betonggolv. Många kvadratmeter med grova ytor. (Under dessa helger hann vi dessutom med en massa annat än att måla källare. Måla och tapetsera ett rum t
0 svar · 3,0k läst
J
Jenny7701: Låter mycket bra, ska prova så fort jag får tid över och inga små barn kan kladda på dörren!!
4 svar · 2,9k läst
B
blåvitt81: byt portbladen. det där blir aldrig snyggt. det är väl crawford som har dom där tråkiga mellanlisterna som man ser på många hus.
2 svar · 1,7k läst
S
Ssyrk: jag har den,, Skickar PM
1 svar · 1,2k läst
E
essends: Skulle inte måla mitt hus med oljefärg även om jag fick den gratis, Saknar helt klart fördelar, det finns förövrigt oljefärg kvar i handeln
1 svar · 3,6k läst
T
TorpSara: [citat] Och kanske inte att rekommendera där man hanterar mat. Vad är det för fel på marmorn som dem är idag?
5 svar · 3,8k läst
Mr_KR
Mr_KR: Ett annat alternativ är att riva all tapet och sätta upp Easy Cover eller annan liknande "grundtapet". Så kan du välja mellan att måla eller tapetsera på den.
3 svar · 4,3k läst
R
rebmic: Hej! Någon som vet var man kan köpa denna tapet? Mvh, Rebmic [bild]
0 svar · 1,2k läst
E
essends: Det var ju det första jag föreslog, det kommerblu grymt.
14 svar · 3,8k läst
K
klappklapp: Hej. Vi håller på och ska måla om i ett rum. I samband med det tog vi ner en träfönsterbräda som satt både skruvad och tydligen limmad i väggen. När vi tillslut fick ner den så följde rätt mycket saker med på köpet. På vissa ställen så långt in att vi är nere på gipset. Den yta som sitter närmast gipset var någon typ av plastfilm/väv (någon mm tjock) och är den som vi i
0 svar · 1,2k läst
E
essends: Jag räknade med att tapeterna som sitter där har utgått ur sortimentet. Finns dom kvar är det bara hänga på nya våder, trycknummer skiljer dock aning
4 svar · 19,1k läst
·
clain
clain: Om någon mer fallit för den kan jag ju meddela att jag till slut hittade på den efter ett fasligt sökande och då enbart genom att beta mig igenom produktlistor på flertalet onlinebutiker. :x Vet fortfarande inte vad tapeten heter, men den har i alla fall BW-nummer BW17067 hos Björklund & Wingqvist - Andreas
1 svar · 4,7k läst
L
lgf02001: Nu är lekstugan hämtat och färgfrågan uppkollad! Den är målad med Fluggers primolin. Är det nån som vet om den går att måla över med vattenbaserad täcklasyr?
5 svar · 4,5k läst
balloo
balloo: Finns en nörd-lösningen som kanske fungerar Retr0brite www.vintagegames.se/mediawiki/index.php//Retr0brite Säkert inte värt besväret om du inte har en vintage-mixer från mixerns barndom med högt affektionsvärde.
7 svar · 10,7k läst
C
chrleh: Myrstack> Håller me dej....ju mer man tittar desto mer insnöad blir man på fasadfärgerna. Sen verkar det ha betydelse vilken typ av färg man väljer. I vårt fall blir det akrylat. Nu har vi tur att vi har 0500, 0502 och 1002 vita färger på vår gata så vi ser verkligen skillnaderna....för skillnad är det. Vi vill att den ska uppfattas som vit men den får absolut inte se gul ut i nått
16 svar · 58,7k läst
E
essends: Även om du redan fått svar: Det enklaste är att göra som ovanstående säger om man inte behöver vistas i rummet under torkningen.
3 svar · 5,0k läst
F
Forbo: Ja, vattenburna gulnar ju inte alls (eller tar väldigt lång tid...), men iallafall jag har gjort avvägningen att jag hellre får en lätt gulning med tiden som man inte ser om man inte håller ett vitt papper bredvid...än att ha stora jack och repor i kritvit färg efter 2-3 år... Jag använder ju vattenbaserad färg till alla snicker i övrigt i huset, men just golv/gångytor eller räcken
9 svar · 21,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.