Sonen ska få graffiti väggar i sitt nya rum. Men eftersom ingen av oss är begåvad med den talangen, så har jag tittat på grafittitapeter. Men tycker att det skulle vara så mycket snyggare med en väggmålning som är personlig just för honom. Tyvärr dräller det inte av graffiti konstnärer i bekantskapskretsen, så min fråga är helt enkelt hur jag ska få tag i en sån? Någon som vet?

Beroende på vilken stad ni bor i, sätt upp en lapp på den lokala graffiti butiken (typ Highlights i stockholm) eller posta om detta inlägg på ett graffiti-forum :)

Det finns graffititapeter men dom ser för taskiga ut. Det bästa är att göra en egen tapet med ett valfritt graffitimönster, kostar endast 300:- kvm . Ex på mr. Perswall

På så vis får du en uniktapet som i framtiden inte kräver sanering för att ändra. Alternativt be några graffitiligister spraya på en skiva modell störst som skruvas på väggen

essends skrev:
Det finns graffititapeter men dom ser för taskiga ut. Det bästa är att göra en egen tapet med ett valfritt graffitimönster, kostar endast 300:- kvm . Ex på mr. Perswall

På så vis får du en uniktapet som i framtiden inte kräver sanering för att ändra. Alternativt be några graffitiligister spraya på en skiva modell störst som skruvas på väggen
Jag har haft samma fundering, just när det gäller färgerna....de avger rätt stark lukt - olämpligt att ha i sovrum?

Ja man får utrymma minst en dag, men när det ska göras om så måste all färg isoleras

Det luktar tills det torkat, chansar på ett dygn

kolla med fryshuset i stockholm

målningen kan nog göras med helt vanliga väggfärger och en färgspruta.

Det kan den, men att hitta en graffitilirare som hanterar en sådan blir nog svårare. Men det är en guldlösning om man hittar nån som kan

matrix5 skrev:
kolla med fryshuset i stockholm
Vem ska jag kolla med där, vet du?

Jag ska i morgon köra en själv till sonen. Overhead och vanlig väggfärg. Bilden tog sonen på en tapet hos färgaffären och sen kan man hitta på lite själv:)

Hur kan ni lova något när ni inte vet hur ni ska leverera?

Och varför låter ni er son "förstöra" ett rum i huset med klotter?

"Men tycker att det skulle vara så mycket snyggare med en väggmålning som är personlig just för honom."

Gillar du också klotter?

Seriöst, förstöra ett rum med klotter.
Hur kan du kläcka ur dig nått sånt, var ska graffiti finnas tycker du? Bara på bild?????

Om grabben vill ha det på sina egna väggar och föräldrarna tycker det är ok så kommer det bli häftigt och grabben förhoppningsvis nöjd

RAL skrev:
Hur kan ni lova något när ni inte vet hur ni ska leverera?

Och varför låter ni er son "förstöra" ett rum i huset med klotter?

"Men tycker att det skulle vara så mycket snyggare med en väggmålning som är personlig just för honom."

Gillar du också klotter?

Tomtar finns det gott om året om, och tydligen en hel del okunskap.
Klotter och graffiti är långt ifrån samma sak, det krävs mycket talang och skicklighet för att kunna producera en väggmålning. (men tyvärr inte för att producera sorgliga inlägg från nån som inte begriper bättre).

Men för er andra: Vi har nu hittat ett företag (i Sverige faktiskt) som producerar graffiti som digital art, jag har nu gjort en beställning som jag är så nyfiken på! Denna skickas sen till tapettryck (t e x Mr Perswall) som ska få trycka upp denna till oss. Det kommer att bli tokigt snyggt! :wow:

Det var ju det första jag föreslog, det kommerblu grymt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.