N
Niklas777: ********** inlägget flytta från en annan tråd. Moderator ********** Väcker liv i tråden... Om man i arbetsbeskrivningen skriver målning av radiatorer, är det då standard att använda radiatorfärg eller måste detta specificeras?!
0 svar · 559 läst
osiris
osiris: Tack för tips, ska gå på spikarna/skruvarna imorgon!
4 svar · 1,0k läst
·
R
RapidSledge: [citat] Snyggt förutom den albanska elinstallationen på väggen. Ingen tv antenn på taket höjer också utseendet.
8 svar · 4,1k läst
·
P
Petter Forsen: Vill kunna se träådringen så som när man laserar obehandlat trä.
2 svar · 2,9k läst
R
RapidSledge: [citat] Målarkalk
1 svar · 1,4k läst
T
Troberg: [citat] Jo, jag vet, men i det här fallet vill jag få en diffusoreffekt som mjukar upp ljuset från lampor via reflektion på silverhammarlack. Jag vet att reflektionsgraden inte är lysande, men det är tillräckligt för att mjuka upp ljusbilden.
7 svar · 19,2k läst
R
rävlyan: Vattenbaserd färg Slipa så det nästan är trärent , då suger trät fort och då kan färgen krackelera Någon form av grundning före som mättar trät
2 svar · 5,9k läst
·
N
Niklas777: Tack för all input! Tankvärt!
8 svar · 5,3k läst
·
S
SpackelFredrik: Sitter tapeten fast så är det bara att bredspackla väggen...nemas problemas
1 svar · 1,5k läst
martin43
martin43: Jag var hos stallet idag och köpte fler hästar fast jag inte behöver, men det känns bra att ha lite olika hemma. :)
9 svar · 2,9k läst
·
KnockOnWood
KnockOnWood: Mitt lilla tips. (Hör kanske inte hit i och för sig, men resultatet blev bra) Vanliga IKEA väggskåp sitter som vitrinskåp över vår "kökshalvö" mellan kök och matplats. Glasluckor på båda sidor, vilket krävde lite sågarbete på "väggsidan". Vitvaxad björkfaner, och det blev snyggt och luftigt. Med glashyllor inuti för glas och porslin: [bild]
14 svar · 38,9k läst
·
S
SpackelFredrik: Nix ingen RF på akustikplattor i badrum. En akrylat avsedd för våtrum ska du använda annars finns det risk för påväxt i taket. Och när man målar akustikplattor så försvinner en stor del av dess funktion tyvärr.
3 svar · 5,8k läst
·
S
SpackelFredrik: Det funkar, lägg remsan i det blöta spacklet bara.
3 svar · 2,6k läst
·
A
anhack: Köpte Beckers snickerispackel istället och gjorde samma övning. Den krympte synbart mindre och efter två spacklingar var det jämnt och fint. Så det är skillnad på akrylspackel och akrylspackel...
17 svar · 12,7k läst
·
T
Tomainen: [citat] Det märkliga med det var att sprickorna drog ihop sig och försvann helt när temperaturen steg i våras. Nu syns dom inte, så jag har inte brytt mig nåt mer. De lär väl kanske komma tillbaka i vinter när tempen sjunger igen. Men som någon skrev tidigare så bör en renoveringstapet vara lösningen. Frun min köpte byggmax nyanscover renoveringstapet till lättbetongväggarna i
7 svar · 6,8k läst
·
S
stf01: [citat] Tack då kör jag på detta!
2 svar · 4,9k läst
L
Liljeros: Hej I jobbet brukar vi använda oss av Rögletröskeln, dom har dels färdiga behandlingar att beställa ( främst till Kährs golv) men även så man kan skicka in en golvbit. Räkna dock med att det kostar en del, alternativet är att göra det själv, ta med en provbit av golvet till färghandeln och be om hjälp med lämplig behandling. Sen är det bara att testa sig fram tills så kommer så
1 svar · 1,1k läst
BirgitS
BirgitS: Hej och välkommen till forumet! Det finns reparationssatser för parkettgolv. De är ju framför allt till för de fall att man får hack i golvet men du skulle kunna kolla om någon av dem kan hjälpa även i ditt fall.
1 svar · 2,0k läst
·
V
volvo51: Kör bara såpa,ingen olja,se andra trådar här på forumet.
1 svar · 1,1k läst
H
Henri: [citat] Hade nästan glömt bort målningen efter fyra år. Jag kan informera att färgen har fäst perfekt på mässingen, inga problem.
13 svar · 8,5k läst
R
rävlyan: Ska du hänga något på väggen så sätt skivor bakom min 13 mm så går det lättare att få fast något
13 svar · 6,5k läst
·
C
Carlsonn: Någon på Bauhaus rekommenderade att jag köper grundfärg och lägger på innan jag börjar måla den slutliga färgen. Är det verkligen nödvändigt eller kan det räcka med två strykningar av den färgen jag vill ha?
3 svar · 1,4k läst
·
S
SpackelFredrik: B-Milltex och Webetonex funkar klockrent. Hög täckförmåga dock lite känslig för smuts då det är helmatta färger, men fläckar och smuts är bara att bättra på
1 svar · 5,7k läst
B
ByggBjörnNr1: [citat] Vad för starka grejer skulle du rekommendera på respektive material Peter?
2 svar · 2,9k läst
·
Stefan N
Stefan N: Trä torkar isär, finns en exakt likadan tråd här nyss.
1 svar · 1,4k läst
·
M
miknyg: har en källare som ståt orörd sen huset byggdes på 70talet. Endast tvättstuga och hallen har puts på väggarna. Tvättstugan skall målas. Funkar webetonex från Beckers eller är en silikatfärg bättre? Nått tips på färg till golvet? Tanken är att vi skall sätta klinkers men då rören kommer behöva bytas inom några år så skulle jag gärna göra nått med golven tills dess att
0 svar · 725 läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: Ja, det enda jag kan komma på där rödfärgen kan vara svårare att få bort, är om det spillts på aluzinkplåt och sedan fått ligga kvar. Vitriolen i rödfärgen angriper plåten och dt börjar rosta.
6 svar · 5,5k läst
R
RapidSledge: [citat] Har huntonit rakt över huvudet ca 120x27 cm plattor(synglig del). Mitt undertak(råspont) var lite ojämt utmot en fönster sida. Jag stoppade i massonit remsor där det behövdes under arbetets gång. Taket är rakt och fint och jag satte upp det för 5 år sedan.
9 svar · 4,0k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.