så i nya huset är inte parketten lackad i flera år och vi valde att inte slipa och göra om det då vi har småbarn.

här om dagen fick jag en liten bit ost på parketten och det blev en fläck ganska fort. gick inte att ta bort med vatten. så provade jag med tvättmedel också (misstag) och fick tillslut detta.

finns det något sätt att "måla om" parkettskivan utan att behöva slipa och lacka osv?

jag har träolja timberix satin oil men när man läser på instruxen så står det att man behöver polera efter att man applicerar oljan.

finns det inte verkligen nåt enkelt sätt?

Mvh
 
  • Obehandlad parkettgolv med fläckar från ost och tvättmedel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Hej och välkommen till forumet!

Det finns reparationssatser för parkettgolv. De är ju framför allt till för de fall att man får hack i golvet men du skulle kunna kolla om någon av dem kan hjälpa även i ditt fall.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.