så i nya huset är inte parketten lackad i flera år och vi valde att inte slipa och göra om det då vi har småbarn.
här om dagen fick jag en liten bit ost på parketten och det blev en fläck ganska fort. gick inte att ta bort med vatten. så provade jag med tvättmedel också (misstag) och fick tillslut detta.
finns det något sätt att "måla om" parkettskivan utan att behöva slipa och lacka osv?
jag har träolja timberix satin oil men när man läser på instruxen så står det att man behöver polera efter att man applicerar oljan.
finns det inte verkligen nåt enkelt sätt?
Mvh