Hej, har anlitat en målare för bredspackling och målning av tidigare tapetserad vägg.
Efter att ha fått väggen tapeten primad och därefter bredspacklad och slipad och därefter grundad en gång ser det ut såhär.
Slipmärken och porer.
Kommer detta försvinna, eller måste jag kräva att allt spacklas om?
Kan det vara så att man grundar för att sen spackla ytterligare en gång? Eller försvinner detta efter att väggen rollas? Hur brukar proffsen gå tillväga?
Efter att ha fått väggen tapeten primad och därefter bredspacklad och slipad och därefter grundad en gång ser det ut såhär.
Slipmärken och porer.
Kommer detta försvinna, eller måste jag kräva att allt spacklas om?
Kan det vara så att man grundar för att sen spackla ytterligare en gång? Eller försvinner detta efter att väggen rollas? Hur brukar proffsen gå tillväga?
Medlem
· västra götaland
· 128 inlägg
Det där syns efter målning, förmodligen har de grundat en gång för att lättare se defekter och sedan bättra där det behövs innan slutmålning
Skall målaren komma tillbaka? Ibland lägger jag på ett lager grundfärg för då syns eventuella skavanker lättare (även om jag nog tycker att en målare borde sett de porerna utan grundfärg). Sen spacklar jag en gång till där det behövs.
3:a på bollen...
3:a på bollen...
Är inte målaren klar än så tycker jag att du ska vänta och se det färdiga resultatet först.
Finns inget värre än kunder som googlar och börjar påpeka resultatet långt innan man är klar...
MEN vissa sk hantverkare behöver det och ibland är resultatet inte bättre än det du visar... så det är en balansgång vad man ska och inte ska
Jag skulle avvakta tills nästa gång han varit där och därefter ta ett beslut
MEN vissa sk hantverkare behöver det och ibland är resultatet inte bättre än det du visar... så det är en balansgång vad man ska och inte ska
Jag skulle avvakta tills nästa gång han varit där och därefter ta ett beslut
Det finns flera anledningar till att stryka ett lager färg innan spackling. Förutom att det är lättare att se vad som behöver göras så fungerar färgen som en primer. Istället för tre spacklingar kan det räcka med två. Tidsmässigt kan det vara vinst.
Mvh Findus
Mvh Findus
Klicka här för att svara