KarlXII
KarlXII: Kolla på Bauhaus Haninge, just nu har de ett par 80 centimeters till halva priset!
3 svar · 7,0k läst
P
Pure: Eller kanske gipsbruk...? ;)
5 svar · 5,3k läst
Bob_the_builder
Bob_the_builder: Fogskum blir nog alldeles utmärkt.
1 svar · 3,5k läst
D
Dicken: Precis så gjorde jag. Funkar hur bra som helst. 2 mm är inga problem, jag hade nog mågon mm mer. :)
1 svar · 6,4k läst
A
albinson: Är det svårt att pusta en 60 cm hög mur själv? Jag vill inte ha en helt slät yta utan en med lite struktur i.
0 svar · 6,5k läst
L
linkeboda: putsa väggarna med ett färgat puts blir rätt bra.....
2 svar · 2,8k läst
A
abel48: Jag köpte TJ musstop, fast gjorde en budget variant av den. Sätte först upp under panelen och sedan klippte jag bitar av musstop och spikade dit i mellan. Väldigt snabbt och enkelt. MVH Anders
6 svar · 7,4k läst
K
kinglace: Det finns en speciel svart bastufolie som är värmebeständig. Jag kan tänka mig att man bygger ett rum i rummet som man diff. spärrar separat med bastufolien.
3 svar · 3,4k läst
D
dfred: Pröva högtryckstvätt. Det brukar ta bort det mesta.
3 svar · 5,1k läst
Bob_the_builder
Bob_the_builder: Cementsten är nog lite billigare, men är ju så mycket tyngre och bökigare att hålla på med. Dessutom isolerara de sämre än lättklinker (leca). Tvåkupiga betongtakpannor kostar ca 55 kr/m2 för bara vanliga pannor. Sedan tillkommer nockpannor och andra tillbehör.
1 svar · 3,7k läst
N
Norre: Japp har handlat en del där. Hel nöjd, jag har bara bra att säga om Jan på sågen. (Ja han heter så) Hälsa från Norén ;)
4 svar · 4,2k läst
Fasting65
Fasting65: Sollentuna: Meddelande skickat...
7 svar · 7,5k läst
S
siamthai: Har tänkt ha klinkersolja på källargovets klinker. Försämras "andningen" i klinker/fogar av detta. Vore ju inte bra om fukten stängs inne...
0 svar · 2,3k läst
T
tegelek: Thanx . . . Ringde Telia 90200. Det skall ringa en snubbe precis som sagts tidigare. Hoppas det går snabbt.
3 svar · 2,2k läst
S
swede: [citat] Hej Jag tror att det är Hallsbergstegel Tel 0730-575906 Fråga efter åke Mvh ;)
2 svar · 1,9k läst
J
JesperS: Den dubbelfasspont jag har i mitt hus är endast 70 bred och satt ursprungligen på både tak och vägg i hallarna (nere/uppe). Pärlsponten är däremot runt 150 bred men det är hyvlat två pärlor i samma. Ser alltså ut som två separata panelbrädor, fast det bara är en. Finns i bla kökstaket. /J
9 svar · 5,2k läst
M
marten70: Det finns speciellt så kallade limmer till siporex det är det bästa alternativet.
1 svar · 4,5k läst
S
swede: [citat] Hej har regards från Nilenfors, pratade med honom idag, du har rätt de gör inga spiraltrappor ;D
7 svar · 3,3k läst
F
Fredrik.Aj: Vad kan man räkna med för kostnad för ett traditionellt träbjälklag?
7 svar · 14,8k läst
M
mickey: Thnx, precis d jag letade efter. Passade perfekt på plats.
3 svar · 10,5k läst
H
helenae: Hej! Har fått höra av grannarna vid vårt nybygge att virket och asfaboarden har legat ute sedan i fredags, utan presenning. :o Det har regnat som bara den här på västkusten och min fråga är självklart: Hur påverkar det virket?? Kommer det kunna bli riktigt torrt, med tanke på att de skall bygga klart ytterväggar med och lägga på taket inom en tvåveckorsperiod. Vad blir följderna
0 svar · 5,4k läst
pappskallen
pappskallen: Jag körde med demidekk visir, och "min" målare med 35 års erfarenhet rek. detta!
13 svar · 23,4k läst
Immobil
Immobil: :o Upptäckte idag på byggshoppingrundan att Harald Nyborg hade billiga borstlister. ::) ;)
3 svar · 5,6k läst
Immobil
Immobil: Domhär kanske: http://www.sakerhetsforum.se/default.asp ;)
1 svar · 2,2k läst
kalleanka70
kalleanka70: Yo Mortica det finns ju en hel tråd om detta inom samma kategori.....have a look!
1 svar · 5,4k läst
D
devnull: Ta med en bit av fogen till SVERAG i Liljeholmen om du bor i Stockholm. De har det mesta av Optiroc sortimentet i lager. http://www.sveragbyggmaterial.com/index2.html
5 svar · 3,9k läst
kalleanka70
kalleanka70: Kolla motsvarande tråd inom kategorin byggmaterial där det finns flera inlägg.
0 svar · 2,8k läst
Immobil
Immobil: [citat] Klarar du dig med 80 x80 mm ???? Då kostar dom i ek: 675:- / st. ;)
5 svar · 1,8k läst
T
TJ: Är det någon som tagit in prisjämförelser för olika plåtsorter för en villa (rännor, stuprör, plåt för gavelspetsar, fönsterbleck, etc.)? Är ute efter "silver"-färgat. Plastisol SilverMetallic Plåtisol (om det nu är skillnad mot ovan) SilverMetallic Galvat AluZink Zink (Eller åtminstånde fall vet på ett ungefär var de ligger i relativt pris?)
0 svar · 2,1k läst
Immobil
Immobil: [citat] Nej, det går med spånskiva också. ;) De hade kanske inte OSB i sitt sortiment eller så tjänar dom bättre på spånskivan. :D
11 svar · 4,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.