Hej!
Har fått höra av grannarna vid vårt nybygge att virket och asfaboarden har legat ute sedan i fredags, utan presenning.

Det har regnat som bara den här på västkusten och min fråga är självklart: Hur påverkar det virket?? Kommer det kunna bli riktigt torrt, med tanke på att de skall bygga klart ytterväggar med och lägga på taket inom en tvåveckorsperiod. Vad blir följderna om det inte blir ordentligt torrt? Hur allvarligt är detta egentligen?
Jag har naturligtvis målat upp värsta scenariot... men jag kanske överreagerar? Hoppas det... :-/
Mycket tacksam för svar under dagen, då jag skall upp och ta snickaren i örat ikväll...
//Helena