Vi har en massa formplyfa kvar efter gjutningen av våra väggar. Finns det någon orsak att inte använda det istället för OSB elelr spånskiva i väggarna?

Den känns lite surt att inte kunna utnyttja virket man köpt för dyra pengar, men samtidigt vill man ju vet om det är ok att bygga in i väggarna.
 
jureit skrev:
Snarare lyx med denna i väggarna. Ska ni inte gjuta mer så använd den.
Dito! ;)
 
sälj dom......pengarna räcker nog till mer kvadrat osb
 
Tack för svaren. Det var precis vad jag ville höra. Jag var lite orolig att det skulle vara några ohälsosamma limsorter i plyfan som man inte skulle bygga in.

Jag skall kolla upp vad OSB kostar per kvm och sen se om det kan löna sig att sälja skivorna. Isåfall får man väl kasta in en annons på Blocket.
 
sollentuna skrev:
Tack för svaren. Det var precis vad jag ville höra. Jag var lite orolig att det skulle vara några ohälsosamma limsorter i plyfan som man inte skulle bygga in.

Jag skall kolla upp vad OSB kostar per kvm och sen se om det kan löna sig att sälja skivorna. Isåfall får man väl kasta in en annons på Blocket.
Osb kostar 119sek per skiva och den är 2440x1197 eller vad nu standardmåttet är.....:)
 
Tack för svaret! Jag glömde ringa någon brädgård idag så det var perfekt att få svar. Med det priset är det nog ingen idé att sälja dem, jag har betalat 209 kr per skiva och kan inte tänka mig att man kan sälja dem för mer än halva priset.
 
"Formplyfa i utmärkt skick bytes mot OSB-............" :)
 
Sollentuna: Meddelande skickat...

 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.