M
murtland: Hm ja det låter ju rimligt förstås. Ok tack, tillbaka till ritbordet.
4 svar · 1,4k läst
·
G
guggen: Normalt har man ju bruk och murar in en stoss som röret är fäst i eller gjuter fast det hela. Känns som om den aldrig har suttit fast ordentligt tidigare Det kommer nog fungera bra med pannkittet också. Om du behöver fylla på beror på hur mkt fyllning det är i och det är svårt att veta. Jag skulle nog pallra mig upp och ta en titt när det blir bättre väder.
5 svar · 1,6k läst
·
A
amoreex: [citat] Nä det är kopparrör.
30 svar · 5,1k läst
·
mexitegel
mexitegel: Du kan ju börja med att behandla fogarna med vattenglas annars, blir både billigare och betydligt mindre jobb. Vattenglas är en produkt som tränger in och reagerar med kalken och skapar en hård och i princip vattentät yta. Måste bara tillägga att det är en mycket vacker trappa :).
2 svar · 2,4k läst
·
useless
useless: Eftersom den ska ligga mot taket så är det väl bara själva stegpinnarna man behöver räkna på? En 50 cm lång pinne som vilar på upplag i bägge ändar och belastas med en punktlast från en fot i mitten är ett av de enklaste belastningsfallen att räkna på.
14 svar · 2,3k läst
J
Jennie1: Tack för hjälpen!
16 svar · 10,4k läst
·
M
Moribusken: [citat] Point taken! (y)
7 svar · 16,1k läst
·
S
Skodic: Aha, nu är jag med. Till trappräcke. Hittade några bland massa annat bröte i garaget. Tackar
3 svar · 4,4k läst
·
P
partysvensken: [citat] Det är en föredetta oljepanna, men nu sitter det fjärrvärme indraget.
12 svar · 2,9k läst
P
petterovski: Kanske är bra att ta en 1200 skiva så du får den över 3 väggreglar. Lägg i en bit till på 500mm över och skarva ihop med en remsa som du lägger bakom och skruvar i.
7 svar · 2,4k läst
P
pepparpajen: [citat] Ja, jag antar att man bara kan spackla på easy covern om det ser ojämnt ut i efterhand..? Men tror ni remsorna håller som syns?
5 svar · 1,4k läst
·
P
PappasHammare: Så vad det avväxlingar igen. Håller på att renovera eller rättare sagt totalt bygga om övervåningen. Har försökt att leta efter en konstruktör länge! Bor mitt i Skåne (snözon 1.5) men här verkar det inte finnas någon. Pratade med en i Lund men de skulle ha 5000 bara för att komma ut och titta OM de skulle kunna hjälpa till och inget skulle komma därifrån för den kostnaden.
0 svar · 790 läst
·
Tomtom79
Tomtom79: Hålsåg funkar ju också, om man har en med bra kvalitet och sågar i rätt hastighet med lite kylning. Det ska dock inte bli för varmt så plåten tar skada.
6 svar · 2,2k läst
S
sekel skiftet1912: [citat] Ber om ursäkt för dålig bild, tog den som hastigast på väg till jobbet imorse. Ska försöka ta en bättre under dagen. Men jag tror det är som du säger 22.5, ska testa att halvera 45an och dra ett nytt spår i lådan. Tack för tips! Gällande vad som ser ut som en list så är det bara en takskena för gardiner.
4 svar · 2,8k läst
·
Turbopumpen
Turbopumpen: [citat] Tackar för detta! Will do.
3 svar · 1,1k läst
·
M
Morgan Ahlebom: Hej! Är i processen att inreda en del av källaren för vinförvaring och letar efter rörtegel. Vet att ex v Bauhaus och Hornbach tidigare sålt men nu verkar det inte längre finnas. Är det någon som vet vart man ska vända sig för att få tag på detta? Tack!
0 svar · 634 läst
S
sturnus: [citat] It probably won't. The boards must lie on the wooden grate. So the window would have to be extended beyond the wall structure to be flush with the cement boards. The only sensible alternative is flashing which will prevent rainwater from leaking behind the boards
1 svar · 884 läst
S
sturnus: It's hard to tell from these pictures. Due to the fact that it was an external wall and nothing is known about the extension, i.e. whether it was made in accordance with the construction art, an on-site inspection seems to be necessary.
1 svar · 671 läst
·
Fällebyggarn
Fällebyggarn: Kan man förutsätta att det är träregel, minst 45x45mm plus 12,5mm gips så skulle jag dra dit en skruv som är 70mm. Lite beroende på vad man hittar i fickorna…men inte dom klenaste varianterna.
1 svar · 1,6k läst
A
anonafsir: Vilket material har de putsat med på Ica Maxi? [bild]
0 svar · 768 läst
T
Tompafix: [citat] Jag behöver nog en bild ivf :rofl:
2 svar · 993 läst
·
A
alkro: Hej! Vi har en rätt sliten betongtrappa på framsidan där en del betong även fallit bort på undersidan, vilket syns på trappens sida. Vi har tänkt att göra en större renovering av framsidan om några år och kommer då bygga en helt ny trappa men jag skulle vilja snygga till den fram tills dess. På ovansidan har jag redan reparerat genom att gjut apå ny betong och slutresultatet blev
0 svar · 1,1k läst
E
egge80: Lim skruva dit en 45x70 eller 45 x 95 på flatan på hela den befintliga så slipper du Sala på och feina och allt som föreslogs
13 svar · 2,4k läst
J
jamaica: Tack ska ni ha! Kör lite fogskum för säkerhets skull
4 svar · 1,8k läst
·
P
partysvensken: Ska finnas många bra "skrapor", vet inte vad dessa kallas men går nog att googla sig fram. Annars kan du göra som mig: Ta en spattel, en kofot och bara kötta på. Otroligt jobbigt, tråkigt, går långsamt - men det fungerar. Bör kunna testa en betongslip också.
3 svar · 2,3k läst
·
N
nyss ny husägare: Fibercementskiva kanske?
1 svar · 1,3k läst
·
daddydj
daddydj: Neodym-magneter är grymma. Hittar lätt alla gipsskruvar med dessa.
5 svar · 2,9k läst
·
Claes Sörmland
Claes Sörmland: Ser ut som att hydrauliskt kalkbruk är rätt säckprodukt för dig.
5 svar · 2,7k läst
·
Norrtull
Norrtull: [citat] Vilken imponerande tydlig guide, nästan att jag själv vågar gå på vår gamla murstock. (y)
3 svar · 2,5k läst
C
cpalm: [citat] Nä, åtminstone inte om det inte kan anses vara en "väsentlig förändring av lägenheten". Däremot, om medlemmen absolut vill ha styrelsens godkännande är det rimligt att medlemmen också kan visa att ändringen är "ofarlig", hur uppenbart det än må vara. Så det är inte alls säkert att styrelsen ser något problem med att TS genomför åtgärden "på egen risk" utan
8 svar · 3,9k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.