Hej
Lägger precis nu första lagret under min utbyggnad som får en gjuten platta som grund.
Det blir små springor mellan vissa skivor.
Är det ngt jag behöver bry mig om & behöver täta på ngt sätt?
Hur viktigt är det & tips isf för att täta.
Hur jag än hör blir det inte helt exakt rätt.
 
  • Byggelement och isolering på mark, en handske, text och datumstämplar synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det vanliga är att lägga skivorna med förskjutna kanter mellan lagren. Tror inte det är vanligt att täta runt alla skivor mer än att försöka få dem att ligga så tätt som möjligt. Är det ett lager brukar man använda skivor med falsade kanter. Det är heller inte ovanligt att lägga en plastfolie ovanpå det understa lagret för att få ett extra skydd mot fukt.
 
  • Gilla
jamaica
  • Laddar…
Täta med lite fogskum bara….
 
  • Gilla
jamaica
  • Laddar…
P
Jag kör fogskum i dom där gliporna. Då tätar man och samtidigt limmar ihop allt så det inte rör på sig. Är det nödvändigt? Säkert inte. :-)
 
  • Gilla
jamaica
  • Laddar…
Tack ska ni ha! Kör lite fogskum för säkerhets skull
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.