Hej
Lägger precis nu första lagret under min utbyggnad som får en gjuten platta som grund.
Det blir små springor mellan vissa skivor.
Är det ngt jag behöver bry mig om & behöver täta på ngt sätt?
Hur viktigt är det & tips isf för att täta.
Hur jag än hör blir det inte helt exakt rätt.
Lägger precis nu första lagret under min utbyggnad som får en gjuten platta som grund.
Det blir små springor mellan vissa skivor.
Är det ngt jag behöver bry mig om & behöver täta på ngt sätt?
Hur viktigt är det & tips isf för att täta.
Hur jag än hör blir det inte helt exakt rätt.
Det vanliga är att lägga skivorna med förskjutna kanter mellan lagren. Tror inte det är vanligt att täta runt alla skivor mer än att försöka få dem att ligga så tätt som möjligt. Är det ett lager brukar man använda skivor med falsade kanter. Det är heller inte ovanligt att lägga en plastfolie ovanpå det understa lagret för att få ett extra skydd mot fukt.
Klicka här för att svara
